umakenverdt Skrevet 16. mars 2015 Skrevet 16. mars 2015 Jeg er fremdeles i tvil om hvorvidt det ofte er slik at behandlere duller med en. Er det vanlig å holde alt det kritiske tilbake, hvis behandlere opplever pasienten som spesielt sårbar? Er det vanlig at en får høre det dersom en går for sakte frem eller dersom en ikke utfordrer seg nok? Vil behandlere ofte si det dersom de mener at en har vært innlagt for lenge? 0 Siter
Trine Skrevet 16. mars 2015 Skrevet 16. mars 2015 Vet ikke, men jeg tenker at så lenge du er så redd for å gjøre for lite så er det lite sannsynlig at du faktisk gjør for lite 0 Siter
frosken Skrevet 16. mars 2015 Skrevet 16. mars 2015 Jeg er fremdeles i tvil om hvorvidt det ofte er slik at behandlere duller med en. Er det vanlig å holde alt det kritiske tilbake, hvis behandlere opplever pasienten som spesielt sårbar? Er det vanlig at en får høre det dersom en går for sakte frem eller dersom en ikke utfordrer seg nok? Vil behandlere ofte si det dersom de mener at en har vært innlagt for lenge? Du kan være helt sikker på at de gir deg beskjed om at du skal skrives ut når de synes du har vært innlagt lenge nok. Du trenger ikke engang lure på om de kommer til å si det, for det gjør de. 0 Siter
umakenverdt Skrevet 17. mars 2015 Forfatter Skrevet 17. mars 2015 Jeg er etter måten de snakker på fremdeles usikker på det. Kan det ikke være at de bare lar meg være her, selv om de mener at jeg burde dra. 0 Siter
XbellaX Skrevet 17. mars 2015 Skrevet 17. mars 2015 Jeg er etter måten de snakker på fremdeles usikker på det. Kan det ikke være at de bare lar meg være her, selv om de mener at jeg burde dra. Dette må du parkere. Du kan være 100% trygg på at du ville fått beskjed. Det er ikke noe "kanskje/ tenk om/ hinting/ osv", du ville fått beskjed. 0 Siter
frosken Skrevet 17. mars 2015 Skrevet 17. mars 2015 Jeg er etter måten de snakker på fremdeles usikker på det. Kan det ikke være at de bare lar meg være her, selv om de mener at jeg burde dra. Nei, de lar deg ikke bare være der uten at de mener det er konstruktivt. Surrehue;-) 0 Siter
umakenverdt Skrevet 17. mars 2015 Forfatter Skrevet 17. mars 2015 Dette må du parkere. Du kan være 100% trygg på at du ville fått beskjed. Det er ikke noe "kanskje/ tenk om/ hinting/ osv", du ville fått beskjed. Nei, de lar deg ikke bare være der uten at de mener det er konstruktivt. Surrehue;-) Det var da voldsomt klar tale Men når jeg tenker at grunnen til at de ikke skriver meg ut, er at jeg sa at jeg er litt bekymret for å gå lenge akkurat nå uten å ha noen mulighet til å be om hjelp hvis ting blir voldsomt vanskelig igjen. Jeg er også usikker på om jeg får noe mer ut av innleggelsen enn det jeg har fått allerede. Jeg tenker også at hvis jeg skal være på permisjon en stor del av tiden, synes jeg det er vanskelig å godta at jeg skal ta opp en plass. Jeg skjønner ikke helt hvordan de prioriterer hvem som får bli lenge og hvem som må dra (som er mange, som også synes å være mye dårligere enn hva jeg er nå). 0 Siter
frosken Skrevet 17. mars 2015 Skrevet 17. mars 2015 Det var da voldsomt klar tale Men når jeg tenker at grunnen til at de ikke skriver meg ut, er at jeg sa at jeg er litt bekymret for å gå lenge akkurat nå uten å ha noen mulighet til å be om hjelp hvis ting blir voldsomt vanskelig igjen. Jeg er også usikker på om jeg får noe mer ut av innleggelsen enn det jeg har fått allerede. Jeg tenker også at hvis jeg skal være på permisjon en stor del av tiden, synes jeg det er vanskelig å godta at jeg skal ta opp en plass. Jeg skjønner ikke helt hvordan de prioriterer hvem som får bli lenge og hvem som må dra (som er mange, som også synes å være mye dårligere enn hva jeg er nå). Du nyttiggjør deg plassen din godt, det er svært god utsikt om at du skal komme tilbake til jobb raskt dersom du får nødvendig støtte i en overgangsperiode. Dette gjør det samfunnsøkonomisk helt riktig å gjøre det avdelingen gjør. La dem stå for disse vurderingene, din jobb er å forsøke å få det bedre. Det er jo nesten litt rart at du tror de ikke er i stand til å sette grenser i forhold til deg, og at de ikke er i stand til å prioritere godt nok mht hvilket tilbud hver enkelt pasient får;-) 0 Siter
umakenverdt Skrevet 17. mars 2015 Forfatter Skrevet 17. mars 2015 Du nyttiggjør deg plassen din godt, det er svært god utsikt om at du skal komme tilbake til jobb raskt dersom du får nødvendig støtte i en overgangsperiode. Dette gjør det samfunnsøkonomisk helt riktig å gjøre det avdelingen gjør. La dem stå for disse vurderingene, din jobb er å forsøke å få det bedre. Det er jo nesten litt rart at du tror de ikke er i stand til å sette grenser i forhold til deg, og at de ikke er i stand til å prioritere godt nok mht hvilket tilbud hver enkelt pasient får;-) Det er jo håpet da, å få til å komme tilbake igjen og igjen klare å være med å bidra på en eller annen måte. Men tenk om jeg ikke klarer det... De er så genuint støttende og snille mot meg. Jeg tror jeg har vanskeligheter med å tro at de ville sagt fra til meg fordi jeg ikke klarer å se logikken i de vurderingene de gjør. Jeg stoler på deres kompetanse, men jeg forstår det bare ikke, og leter dermed etter måter å forklare det på. 0 Siter
frosken Skrevet 17. mars 2015 Skrevet 17. mars 2015 Det er jo håpet da, å få til å komme tilbake igjen og igjen klare å være med å bidra på en eller annen måte. Men tenk om jeg ikke klarer det... De er så genuint støttende og snille mot meg. Jeg tror jeg har vanskeligheter med å tro at de ville sagt fra til meg fordi jeg ikke klarer å se logikken i de vurderingene de gjør. Jeg stoler på deres kompetanse, men jeg forstår det bare ikke, og leter dermed etter måter å forklare det på. Det finnes en åpenbar mulig forklaring på hvorfor du møtes såpass godt både i behandlingsapparatet og hos arbeidsgiver, men den forklaringen stemmer såpass dårlig overens med ditt eget selvbilde at du kanskje ikke klarer å se den? (For ordens skyld, jeg mener ikke at dette argumentet kan brukes omvendt. Det er ikke slik at folk alltid er skyld i at de behandles dårlig.) 0 Siter
umakenverdt Skrevet 17. mars 2015 Forfatter Skrevet 17. mars 2015 Det finnes en åpenbar mulig forklaring på hvorfor du møtes såpass godt både i behandlingsapparatet og hos arbeidsgiver, men den forklaringen stemmer såpass dårlig overens med ditt eget selvbilde at du kanskje ikke klarer å se den? (For ordens skyld, jeg mener ikke at dette argumentet kan brukes omvendt. Det er ikke slik at folk alltid er skyld i at de behandles dårlig.) Jeg klarer ikke se at det kan stemme nei. Jeg prøver å argumentere mot at jeg er en negativ påvirkning bare ved å være sammen med andre og at jeg er verdiløs, og det synes jeg er vanskelig nok å forsøke å tro på. En forklaring er eventuelt at de ser på meg som så tander at de ikke tør noe annet. 0 Siter
frosken Skrevet 17. mars 2015 Skrevet 17. mars 2015 Jeg klarer ikke se at det kan stemme nei. Jeg prøver å argumentere mot at jeg er en negativ påvirkning bare ved å være sammen med andre og at jeg er verdiløs, og det synes jeg er vanskelig nok å forsøke å tro på. En forklaring er eventuelt at de ser på meg som så tander at de ikke tør noe annet. Hva er den forklaringen du ikke tør å tro at kan stemme da? Det er det forklaringsalterantivet jeg tror ligger nærmest sannheten. 0 Siter
umakenverdt Skrevet 17. mars 2015 Forfatter Skrevet 17. mars 2015 Hva er den forklaringen du ikke tør å tro at kan stemme da? Det er det forklaringsalterantivet jeg tror ligger nærmest sannheten. At jeg er en ok person? At jeg kan ha et visst potensiale i noen settinger? Jeg synes det er vanskelig å se for seg at noen tenker at jeg har det, men det er vel kanskje det du vil frem til? I tillegg kanskje at jeg til tider kan være snill mot andre, og jeg prøver så godt jeg kan å være hyggelig. 0 Siter
frosken Skrevet 17. mars 2015 Skrevet 17. mars 2015 At jeg er en ok person? At jeg kan ha et visst potensiale i noen settinger? Jeg synes det er vanskelig å se for seg at noen tenker at jeg har det, men det er vel kanskje det du vil frem til? I tillegg kanskje at jeg til tider kan være snill mot andre, og jeg prøver så godt jeg kan å være hyggelig. Ja. Så enkelt - og så vanskelig for deg å innse:-) 0 Siter
umakenverdt Skrevet 17. mars 2015 Forfatter Skrevet 17. mars 2015 Ja. Så enkelt - og så vanskelig for deg å innse:-) Ja, har tusenvis av motargumenter, som etter min mening inneholder en større grad av sannhet. 0 Siter
XbellaX Skrevet 17. mars 2015 Skrevet 17. mars 2015 "Ja, har tusenvis av motargumenter, som etter min mening inneholder en større grad av sannhet. " En større grad av sannhet KUN for deg, ene og alene. Du er innlagt denne uken + permisjoner? Jeg synes det høres strålende ut. Har de satt en dato for planlagt utskrivelse eller ser de/dere det ann? 0 Siter
umakenverdt Skrevet 17. mars 2015 Forfatter Skrevet 17. mars 2015 "Ja, har tusenvis av motargumenter, som etter min mening inneholder en større grad av sannhet. " En større grad av sannhet KUN for deg, ene og alene. Du er innlagt denne uken + permisjoner? Jeg synes det høres strålende ut. Har de satt en dato for planlagt utskrivelse eller ser de/dere det ann? Nja, synes det er vanskelig å godta det. Jeg forsøker å prøve å stille spørsmål ved en del, men jeg opplever at en del av argumentene inneholder mye sannhet, ikke bare for meg. Men forsøker som sagt å ta innover meg det andre sier også, selv om jeg har vanskelig for å tro på mye. Jeg skal forsøke å være en del hjemme på perm denne uken, men fremdeles ha plassen, slik at jeg kan dra dit hvis noe er veldig vanskelig. Det er ikke satt en dato, men forstår det slik at de tenker utskrivelse enten i slutten på denne uken eller begynnelsen på neste uke. De skulle diskutere litt videre. Hvis jeg er mye hjemme, synes jeg det er vanskelig at de skal holde plassen til meg. 0 Siter
XbellaX Skrevet 17. mars 2015 Skrevet 17. mars 2015 Nja, synes det er vanskelig å godta det. Jeg forsøker å prøve å stille spørsmål ved en del, men jeg opplever at en del av argumentene inneholder mye sannhet, ikke bare for meg. Men forsøker som sagt å ta innover meg det andre sier også, selv om jeg har vanskelig for å tro på mye. Jeg skal forsøke å være en del hjemme på perm denne uken, men fremdeles ha plassen, slik at jeg kan dra dit hvis noe er veldig vanskelig. Det er ikke satt en dato, men forstår det slik at de tenker utskrivelse enten i slutten på denne uken eller begynnelsen på neste uke. De skulle diskutere litt videre. Hvis jeg er mye hjemme, synes jeg det er vanskelig at de skal holde plassen til meg. Jeg er redd du blir nødt til å leve med det. Jeg synes de gjør alt helt riktig så langt. Mao, ikke enig med deg denne gangen heller :-) 0 Siter
umakenverdt Skrevet 17. mars 2015 Forfatter Skrevet 17. mars 2015 Jeg er redd du blir nødt til å leve med det. Jeg synes de gjør alt helt riktig så langt. Mao, ikke enig med deg denne gangen heller :-) Jeg får prøve så godt jeg kan. Og så får jeg satse på at de gir meg en klar beskjed da hvis de mener jeg tar opp plassen unødvendig. Og stole enda mer på at selv om ikke jeg ser logikken i deres prioriteringer, så har de sikkert en plan eller i alle fall en mening med den.. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.