Gå til innhold

depresjon vs slitenhet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan vet en om en er i ferd med å "møte veggen" (bli deptimert) på nytt eller om en er "bare" sliten?

Skrevet

Hvis du er sliten så hjelper det å hvile. Du beholder ofte også følelsene dine (selv om du kan føle deg tom) og er i stand til å oppleve glede når noe positivt skjer.

Nicklusheletida
Skrevet

Hvis du bare er sliten vil det hjelpe med nok søvn og trening for å få overskuddet tilbake.

Hvis ikke dette hjelper over tid er det større sannsynliget for at du er deprimert, tenker jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar.

Hadde bestemt meg for å dra til legen idag, men motet sviktet - denne gangen også. Synes det er kjempevanskelig å gjøre det, ikke "kjeft" på meg for det.

Anonymous poster hash: a04de...ffd

Skrevet

Hvordan vet en om en er i ferd med å "møte veggen" (bli deptimert) på nytt eller om en er "bare" sliten?

Er en under mye press over lang tid så blir en sliten, som kan gå over i depresjon.  Selv om leger har klare grenser for å stille diagnosen depresjon, så tror jeg det kan være flytene grenser fra det som er normalt og det som er depresjon. Uansett så er ikke dette bra.  Prøv å gjør ting som er positivt for deg, og ikke vent for lenge med å søke hjelp,  

Skrevet

Er en under mye press over lang tid så blir en sliten, som kan gå over i depresjon.  Selv om leger har klare grenser for å stille diagnosen depresjon, så tror jeg det kan være flytene grenser fra det som er normalt og det som er depresjon. Uansett så er ikke dette bra.  Prøv å gjør ting som er positivt for deg, og ikke vent for lenge med å søke hjelp,

Ok. Takk for svar, for at dere bryr dere. Jeg har ikke noe lyst til å bli syk igjen. Og nå som det endelig er like før våren igjen også.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar.

Hadde bestemt meg for å dra til legen idag, men motet sviktet Anonymous poster hash: a04de...ffd

Hvorfor?

Anonymous poster hash: 3aa41...0d0

Skrevet

Hvorfor?Anonymous poster hash: 3aa41...0d0

Mest fordi det er vanskelig å si det til sjefen. Det funker ikke å la være å si årsaken hos oss. Og så er jeg (som vanllg) redd for å miste vakter som følge av det (har bare 50 % fast), sjefen er bare slik. Tar liksom hensyn til meg og vil ikke at jeg skal ta på meg for mye.

Skrevet

Hvis du er sliten så hjelper det å hvile. Du beholder ofte også følelsene dine (selv om du kan føle deg tom) og er i stand til å oppleve glede når noe positivt skjer.

Godt forklart.

Skrevet

Du begynner å få endel erfaring på området, hvordan tenker du den kan hjelpe deg?

Skrevet

Godt forklart.

Jeg hviler hver dag jeg har fri. Sparer kreftene til jobben. Det hjelper meg ikke :(

Skrevet (endret)

Da er jeg vist bare sliten da selvom jeg skåret høyt på depresjon hos behandler..Jeg kan føle glede og kan føle meg litt bedre av å hvile. Tror ikke det er så enkelt som det

Endret av Caylee
Nicklusheletida
Skrevet

Du skiver om det med jevne mellomrom, men har alltid de samme unnskyldningene for ikke å dra til legen.

Enten må du gjør noe på egen hånd eller så å MÅ du faktisk gå til legen.

Gjør du ikke noe av dette blir det bare snikk snakk og det har det vel vært en del av ?

Skrevet

Jeg hviler hver dag jeg har fri. Sparer kreftene til jobben. Det hjelper meg ikke :(

Hvordan står det til med følelseslivet da? Når jeg er deprimert mister jeg alt av gode følelser for de rundt meg. Til og med barna :(  Blir likegyldig til alt. Klarer ikke å le. Får tanker om at jeg ikke har noe her på kloden å gjøre.

Skrevet

Du skiver om det med jevne mellomrom, men har alltid de samme unnskyldningene for ikke å dra til legen.

Enten må du gjør noe på egen hånd eller så å MÅ du faktisk gå til legen.

Gjør du ikke noe av dette blir det bare snikk snakk og det har det vel vært en del av ?

Nå skrev jeg jo det selv da; "motet sviktet - igjen".

Skrevet

Hvordan står det til med følelseslivet da? Når jeg er deprimert mister jeg alt av gode følelser for de rundt meg. Til og med barna :(  Blir likegyldig til alt. Klarer ikke å le. Får tanker om at jeg ikke har noe her på kloden å gjøre.

Det er mye slik her også. Alt er et tiltak.

Orker ikke være noe mye på dol en gang..

Nicklusheletida
Skrevet

Hva mener du med at du hviler hver dag du har fri for å spare på kreftene til jobben ?

Det er vanskelig å gi deg råd når vi ikke vet hva slags liv du lever.

Jeg tenker at for mye hvile ikke er bra det heller. Kanskje tvert i mot. 

Du har skrevet om overvekt og mange vondter.

Hvis dette gjelder fortsatt er det vektreduksjon og fysisk aktivitet som skal til. Kondisjon og styrke.

Nicklusheletida
Skrevet

" Nå skrev jeg jo det selv da, motet sviktet igjen "

Ja da er jo saken grei. Du må bare fortsette å ha disse problemene.

Man løser ikke noe ved ikke å handle.

Skrevet

Jeg var i tvil om jeg skulle starte denne tråden.

Orker ikke å forholde meg til kritikken, ba om å ikke bli "kjeftet på" nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...