Gå til innhold

Hva ER disse ansiktsgreiene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er noe rart med ansiktet mitt støtt og stadig. Det er som jeg hele tiden skjærer grimaser, mens det egentlig er "naturlig" at jeg er helt slapp i alle musklene der. Så jeg prøver å koble ut musklene, siden det er mest avslappende, men da må jeg fokusere på det og ikke gjøre andre ting. Når jeg går etter veien og jeg møter folk eller det kommer biler, er det i alle fall vanskelig. Det er umulig å ikke lage omfattende grimaser.

Så jeg lurer på hva dette er, da. :)

Skrevet

Du har kanskje mye mimikk i ansiktet? Noen "bruker" ansiktet mer når de prater og ellers enn andre

Skrevet

Nei, det liksom vrenger seg i ansiktet når jeg møter noen på gata, selv om jeg anstrenger meg for å ikke påvirkes.

Skrevet

Prøver du "for hardt" å se helt vanlig ut i ansiktet?

Kanskje det har noe med at du ikke føler deg vel, en slags angst?

Skrevet

Ja, har angst. Kan ikke være naturlig, er ytrestyrt.

Gjest Gargamel
Skrevet

Kan det være tics /tourettes? Milde former er ganske vanlig.

AnonymBruker
Skrevet

Hm. :(

Hva vet jeg.

Ta det opp med legen.

Anonymous poster hash: 75967...732

Skrevet

Ta det opp med legen.

Hvilken lege?

DenNorskeElg
Skrevet

Hvilken lege?

behandleren du treffer regelmessig ville være et godt sted å starte sikkert

Skrevet

behandleren du treffer regelmessig ville være et godt sted å starte sikkert

Jeg treffer ingen behandler regelmessig. Uansett har jeg spurt om det tidligere, og da fikk jeg bare masse retoriske spørsmål som svar.

DenNorskeElg
Skrevet

Jeg treffer ingen behandler regelmessig. Uansett har jeg spurt om det tidligere, og da fikk jeg bare masse retoriske spørsmål som svar.

Okei my bad, trodde du var innom en sånn frøken en gang i måneden eller no jeg men da husket jeg feil beklager det

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken lege?

Fastlegen.

AnonymBruker
Skrevet

Hva vet fastlegen???

Mer enn deg?

AnonymBruker
Skrevet

Hva vet fastlegen???

Mulig disse grimasene bare er innbillning.

Skrevet

Fastlegen vet ikke noe om dette.

Det er vel ikke innbilning når jeg får "vondt" i muskelaturen...

Skrevet

Fastlegen vet ikke noe om dette.

Det er vel ikke innbilning når jeg får "vondt" i muskelaturen...

Kanskje det er "forsøk" på å smile?

Hvem vet.

Skrevet

Ja, det er det jo, men jeg ønsker ikke å smile alltid, og da må jeg holde igjen, noe som blir slitsomt for muskelaturen.

Madelenemie
Skrevet

Det er noe rart med ansiktet mitt støtt og stadig. Det er som jeg hele tiden skjærer grimaser, mens det egentlig er "naturlig" at jeg er helt slapp i alle musklene der. Så jeg prøver å koble ut musklene, siden det er mest avslappende, men da må jeg fokusere på det og ikke gjøre andre ting. Når jeg går etter veien og jeg møter folk eller det kommer biler, er det i alle fall vanskelig. Det er umulig å ikke lage omfattende grimaser.Så jeg lurer på hva dette er, da. :)

hei.

det kan være tics, jeg har tics, mest slitsomt er øyetics, jeg blir sliten i muskelaturen, rett og slett,

det ser sånn ut.

https://m.youtube.com/watch?v=VDMOLd1IUus

tics kan man ha også som grimaser, man blir sliten av det, min sønn hadde det,

vi får det spesielt i stressede situasjoner, det kan forklare hvorfor du får det når du treffer/ går forbi mennesker.

veldig mange med autisme har tics. spesielt gutter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...