Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har innsett at jeg er en taper og at jeg alltid vil være det. Innlegget mitt i går viste det.

Jeg har strevd med noe lenge og som jeg ikke har fått til. Det får jeg kritikk for, så det er klart for meg at jeg er en taper nå.

Jeg har lyst til å bare gi opp terapi og alt. Jeg orker ikke å forholde meg til mer kjeft, kritikk og motgang, er sliten og har fått nok.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har innsett at jeg er en taper og at jeg alltid vil være det. Innlegget mitt i går viste det.

Jeg har strevd med noe lenge og som jeg ikke har fått til. Det får jeg kritikk for, så det er klart for meg at jeg er en taper nå.

Jeg har lyst til å bare gi opp terapi og alt. Jeg orker ikke å forholde meg til mer kjeft, kritikk og motgang, er sliten og har fått nok.

Er det noen tilfeldige svar du får på et nettforum av så stor betydning at du vil gi opp? synes det du skriver minner om passiv-aggressiv holdning. Det er ikke andres feil at du føler deg som en taper.

Anonymous poster hash: 2cf38...4a1

Skrevet

Er det noen tilfeldige svar du får på et nettforum av så stor betydning at du vil gi opp? synes det du skriver minner om passiv-aggressiv holdning. Det er ikke andres feil at du føler deg som en taper. Anonymous poster hash: 2cf38...4a1

Nei, jeg har følt det slik lenge, men kjempet imot.

AnonymBruker
Skrevet

Forstår hva du mener, men det er litt vanskelig å gi råd når du ikke sier eksakt hva det gjelder. Jeg tror du må ta noen beslutninger om hva som kan hjelpe deg. Ingen vet hva bedre enn deg. Kanskje trenger du en timeout? I så fall bør du gjøre noe med det. Grubling bare sliter deg ut enda mer. Når man er deprimert så er ofte selvfølelsen elendig. Hva kan hjelpe deg ut av depresjonen?

Anonymous poster hash: 2cf38...4a1

AnonymBruker
Skrevet

Det første du bør gjøre er å bestille en legetime.

Anonymous poster hash: e1879...bcd

Gjest Gargamel
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor du føler deg som en taper. Det virker jo som om du klarer deg rimelig bra i livet, sånn ytre sett. Det virker nesten som du er deprimert over å være deprimert.

Skrevet

Kanskje du er lei av å før deg som en taper, for det er du ikke.

Klem :wub:

Skrevet

Dette er sykdommen din. Du er ikke en taper. Men du er ikke alene om å projisere enkelthendelser over på deg selv som person (jeg feilet, altså er jeg en taper). Det er vel heller regelen enn unntaket når man er "nede" eller deprimert.

Det jeg lurer litt på, er om det er lurt å skrive sånne innlegg som dette på DOL. Du risikerer å få svar du ikke vil ha, og når man føler seg sårbar kan dette være tungt. Når man er nedfor, så trekker man gjerne ut de negative svarene og tar dem til seg, og ignorerer de positive. 

Nicklusheletida
Skrevet

Du må bestille deg en legetime.

Skrevet

Hva betyr "Jeg har lyst til å gi opp"?

Skrevet

Det betyr at jeg innser at jeg ikke hører til blandt de vellykkede og at jeg kan slutte å kjempe for å bli en av de. Klarer jo ikke en gang å si til sjefen at jeg er syk - noe jeg over lang tid har sett flere mener at jeg burde klart.

Jeg har alltid vært en taper og strevd hele livet, og jeg er lei av å kjempe. Jeg er sliten, og legen mener jeg er på grensa til en alvorlig depresjon. Hadde jeg vært sterk hadde jeg taklet ting mye bedre enn jeg gjør.

Jeg var ikke verdig hjelp når jeg var på det sykeste en gang, ble avvist flere ganger.

Skrevet (endret)

Det betyr at jeg innser at jeg ikke hører til blandt de vellykkede og at jeg kan slutte å kjempe for å bli en av de. Klarer jo ikke en gang å si til sjefen at jeg er syk - noe jeg over lang tid har sett flere mener at jeg burde klart.

Jeg har alltid vært en taper og strevd hele livet, og jeg er lei av å kjempe. Jeg er sliten, og legen mener jeg er på grensa til en alvorlig depresjon. Hadde jeg vært sterk hadde jeg taklet ting mye bedre enn jeg gjør.

Jeg var ikke verdig hjelp når jeg var på det sykeste en gang, ble avvist flere ganger.

Hva er et vellykket menneske? Hvem er det som bestemmer at noen hører hjemme der og andre ikke gjør det?

Ingen mennesker "takler" en alvorlig depresjon. Depresjon er en sykdom, som kan ramme rik som fattig, snill som slem, hvem som helst.

Da du var på det sykeste og ikke fikk hjelp, var det en feil fra helsevesenets side.

Det som gjør meg litt betenkt, er at du ikke greier å se disse tingene. Du har mange ganger før sett verden slik den virkelig var, og ikke bare lot deg rive med av destruktive følelser. Du er nødt til å bruke fornuften her og ikke tro på alt destruktivt du forteller deg selv.

Det er ikke bare å ta seg sammen, men du må mobilisere sunn fornuft nå synes jeg.

I tillegg er jeg litt usikker på om DOL er sunt for deg akkurat nå. Du risikerer å få svar du ikke vil ha og som du kanskje for øyeblikket ikke tåler eller takler.

Endret av issomethingwrong
Skrevet

Ok. Jeg skal holde alt for meg selv, har ingen andre muligheter.

Skrevet

Ok. Jeg skal holde alt for meg selv, har ingen andre muligheter.

Jeg skjønner at du har et behov for å lufte dine negative tanker og følelser.

Problemet er at du ender opp med å tro på dem.

Det er naturlig at du føler det slik du gjør når du er så langt nede som du er nå. Men det er forskjell på å føle noe og mene noe.

Det finnes ikke et eneste logisk holdepunkt for at du er en taper. Du føler det sånn, ja, men mener du det virkelig?

Nicklusheletida
Skrevet

Nå har du fått gjort det viktigste og det er å snakke med legen. Regner med at du ble sykmeldt pga på grensa til alvorlig depresjon og at du mener du ikke tør å  i fra om at du er sykemeldt ?

Skjønner at det kan være ubehagelig, men er bare å hopp i det så er det gjort. Lykke til og god bedring :-)

Skrevet

Du er da ingen taper. Du var veldig langt nede men greide å reise deg, og du greide å stå i jobb i lang tid før du fikk problemer igjen. Du har jobbet masse med deg selv og du har gjort en solid innsats for å hjelpe andre her inne som sliter. Du lyttet kanskje ikke nok til kroppen din og lot det gå litt for langt før du innså at du burde søke hjelp, men nå har du gjort det, og det er bra. Jeg synes du skal slå fra deg alle tanker om at du skuffer sjefen hvis det er det du er redd for. Du har det tøft nå, men du vet jo med deg selv at du har stått på og gjort ditt beste for å greie jobben. Nå vet du sikkert enda mer enn før om hvor mye du tåler og når du bør bremse, og det må du huske når du har kommet deg ovenpå igjen. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...