Gå til innhold

Noen råd? Hva bør fokuseres på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

Jeg tenker og tenker men klarer ikke helt å finne løsningen som er best og lurest. Jeg jobber hardt med saken, men føler at sykdomsbildet er komplisert og at det er mange tråder å ta tak i. Og jeg vet ikke hva jeg skal gripe fatt i. 

Jeg tør ikke skrive hele historien, men kan kort fortelle at jeg har vært utsatt for overgrep som liten. Dette har medført at jeg i tidlig ungdomsår utvilket alvorlig anoreksi. Dette fikk jeg hjelp til i spesialisthelsetjenesten, med innleggelse både somatisk, psykiatrisk og spesialiserte opplegg. Og jeg var frisk, så godt som mulig, i flere år akkurat fra anoreksien. Jeg har PTSD og dissosiativ stemmehøring. 

Nå strever jeg veldig med maten igjen i tillegg og har nå en BMI på ca 16,6. 

Vil så gjerne klare alt dette, men nå er jeg usikker på hva jeg skal fokusere på. Noen råd? 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du bør først fokusere på å kommer over 18 i BMI - helst over 19.

Skrevet

Tusen takk for svar. Regner med at jeg og dai tillegg må fokusere på det å takle å gå opp i vekt samtidig. Og ikke bare gå opp i vekt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...