Gå til innhold

Zyprexa og vekt

Anbefalte innlegg

Gjest Liten40
Skrevet

Jeg følger Grete Roedekurs og skriver opp det jeg spiser og veier meg. Likevel ser jeg at etter 1 1/2 uke på zyprexa har jeg gått opp 1 kilo. Det kan være vann og at jeg går det ned igjen når jeg slutter.

For nå sier jo "alle" at man går opp pga at man spiser mye på Zyprexa. Men er det hele sannheten?

Går forbrenningen ned i tillegg?

Har i tillegg trent og gått lange turer. Så "regnskapet" stemmer ikke helt. Jeg burde heller gått litt ned.

Jeg skal ikke gå på Zyprexa lenge, men akkurat nå hjelper de så innmari godt og det er så veldig deilig med all denne stillheten og kontakten med hjernen min.

NHD foreslo Risperdal som alternativ til Zyprexa, men den har også vektoppgang som bivirkning. Andre har angst som bivirkning, og det orker jeg ikke en gang til (fikk det av Solian). Seroquel blir jeg veldig trøtt av og så tørr i munnen at jeg sliter med å puste.

Og egentlig vet jeg ikke om annen medisin som virker så bra som Zyprexa. 

Hvis jeg følger med på hva jeg spiser og trener må vel en evt vektoppgang være midlertidig? Jeg har jo lagt på meg mye av Zyprexa før, men da hverken veide jeg meg eller passet på det jeg spiste.

Nå er jeg veldig usikker på hva jeg skal gjøre og hva som skjer....

AnonymBruker
Skrevet

Jeg følger Grete Roedekurs og skriver opp det jeg spiser og veier meg. Likevel ser jeg at etter 1 1/2 uke på zyprexa har jeg gått opp 1 kilo. Det kan være vann og at jeg går det ned igjen når jeg slutter.

For nå sier jo "alle" at man går opp pga at man spiser mye på Zyprexa. Men er det hele sannheten?

Går forbrenningen ned i tillegg?

Har i tillegg trent og gått lange turer. Så "regnskapet" stemmer ikke helt. Jeg burde heller gått litt ned.

Jeg skal ikke gå på Zyprexa lenge, men akkurat nå hjelper de så innmari godt og det er så veldig deilig med all denne stillheten og kontakten med hjernen min.

NHD foreslo Risperdal som alternativ til Zyprexa, men den har også vektoppgang som bivirkning. Andre har angst som bivirkning, og det orker jeg ikke en gang til (fikk det av Solian). Seroquel blir jeg veldig trøtt av og så tørr i munnen at jeg sliter med å puste.

Og egentlig vet jeg ikke om annen medisin som virker så bra som Zyprexa. 

Hvis jeg følger med på hva jeg spiser og trener må vel en evt vektoppgang være midlertidig? Jeg har jo lagt på meg mye av Zyprexa før, men da hverken veide jeg meg eller passet på det jeg spiste.

Nå er jeg veldig usikker på hva jeg skal gjøre og hva som skjer....

Jeg er litt i samme situasjon, men medikamentet er ulikt.

Jeg ble satt på SSRI (Cipralex) for et år siden. Jeg spiser sunt, trener mye og er ellers aktiv i livet. Jeg var ekstra streng på dette under medikasjonen. Likevel gikk jeg opp rett under 10 kg på et halvt år. Med samme kostholdsregime i dag ville jeg gått ned. Så vidt jeg husker stod ikke vektøkning en gang oppført som mulig bivirkning i pakningsvedlegget. Vektoppgangen ødela selvbildet mitt. Jeg føler risikoen for vektoppgang ble underkommunisert på DPSet. Det tok månedsvis å komme tilbake i god form og ta av kiloene SSRIen ga meg.  

Anonymous poster hash: 440e0...159

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...