Gå til innhold

Ambivalent - NHD?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Uansett hva det er så klarer jeg aldri å bestemme meg for noen ting, og ofte så ender det da opp med at jeg ikke gjør noen ting eller ikke kjøper noe i det hele tatt.

eksempler kan være:

* Skal jeg søke jobb eller ikke søke jobb, skole eller ikke skole? (ender med ingenting)

* Skal jeg begynne på medisinen igjen, eller skal jeg la være?

* Skal jeg ringe DPS, eller ikke? (noe som endte med at jeg gikk rundt deprimert i sikkert 4-5 måneder før jeg ringte)

* Å bestemme hvilken lampe jeg skal ha og hvilken farge, skal den være grå eller svart, liksom. (har tatt meg over 1 år og fortsatt ingen lampe kjøpt..)

* Skal jeg kjøpe jordbær eller epler i butikken? (i det siste endt med at jeg like godt kjøper begge 2, så slapp jeg det valget)

* Om jeg har lyst til å dra på hytta denne helga eller ikke dra på hytta..

Det kan kanskje virke som et lite problem, men for meg så kan det faktisk være ganske slitsomt. Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men kanskje noen andre opplever det samme? Og NHD, hva kan dette skyldes?

Anonymous poster hash: ab554...f18
AnonymBruker
Skrevet

Ingen som vet?

Anonymous poster hash: ab554...f18
stjernestøv
Skrevet

Vet ikke hva det skyldes jeg men jeg er også ofte sånn, ender ofte opp med ingenting og vet ikke. Tror det er irriterende for andre med "vet ikke personer". 

Madelenemie
Skrevet

Uansett hva det er så klarer jeg aldri å bestemme meg for noen ting, og ofte så ender det da opp med at jeg ikke gjør noen ting eller ikke kjøper noe i det hele tatt. eksempler kan være:* Skal jeg søke jobb eller ikke søke jobb, skole eller ikke skole? (ender med ingenting) * Skal jeg begynne på medisinen igjen, eller skal jeg la være? * Skal jeg ringe DPS, eller ikke? (noe som endte med at jeg gikk rundt deprimert i sikkert 4-5 måneder før jeg ringte) * Å bestemme hvilken lampe jeg skal ha og hvilken farge, skal den være grå eller svart, liksom. (har tatt meg over 1 år og fortsatt ingen lampe kjøpt..) * Skal jeg kjøpe jordbær eller epler i butikken? (i det siste endt med at jeg like godt kjøper begge 2, så slapp jeg det valget) * Om jeg har lyst til å dra på hytta denne helga eller ikke dra på hytta.. Det kan kanskje virke som et lite problem, men for meg så kan det faktisk være ganske slitsomt. Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men kanskje noen andre opplever det samme? Og NHD, hva kan dette skyldes?  Anonymous poster hash: ab554...f18

hei!

jeg tror ambivalens er vanlig ved psykisk sykdom.

jeg har det på noen områder, men ikke i en slik grad du beskriver,

det kan være når det gjelder de store ting,

feks skal jeg søke odontologi, eller veterinær,

innen 1 paril har jeg søkt noe, pga av en tidsfrist,

så jeg tror det mer er en levelig ambivalens.

om jeg skal kjøpe jordbær eller epler, tar jeg en kjapp avgjørelse på, jeg tenker mer at det spiller ingen rolle om jeg kjøper jordbær og det er bedre med epler....

imorgen skal jeg ha middagsgjester, jeg tenkte, jeg har nok mat i huset, så det gikk helt fint å lage noe av det jeg har, til dessert:-)

nettopp fordi jeg ikke klarte tenkte raskt nok i butikken.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...