Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er bare selvpåført smerte som kan gi en liten pause. Jeg har kjempet mot min egen kropp i hele dag. Musklene spenner seg hele tiden, det brenner i brystet og mye mer. Det er fristende å gi etter når ingenting annet nytter. Jeg vet ikke hva som skjer med meg, jeg vet ikke hva det er. Jeg vet bare at det føles uutholdelig. Hvorfor kjempe imot når det ikke finnes noe annet som er effektivt. Jeg har ikke gitt etter, men lurer på hva som er hensikten med å kjempe imot.

stjernestøv
Skrevet

Noen ganger må man vel bare akseptere situasjonen.

Skrevet

Noen ganger må man vel bare akseptere situasjonen.

Akseptere at det ikke er noe annet som hjelper. Det er det jeg begynner å innse nå. Har vel innsett det lenge, men likevel prøvd å finne andre muligheter.

stjernestøv
Skrevet

Ja noen ganger hjelper ingenting og en må innse det.

Skrevet

Ja noen ganger hjelper ingenting og en må innse det.

Det er en ting som kan gi meg en pause. Selv om det ikke er akseptert, og selv om det ikke har langvarig effekt, så er det likevel det eneste jeg har.

stjernestøv
Skrevet

Du må ikke gjøre det hvis det skader deg da...

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hva skjer om du gir etter?

Skrevet

Hva skjer om du gir etter?

Vanskelig å forklare. Det er som noe slipper taket og jeg blir roligere en stund.

Skrevet

Du må ikke gjøre det hvis det skader deg da...

Jeg er forsiktig. Det er bare en mestringsmåte når ingenting annet fungerer. Jeg tror det er best å bare akseptere at slik er det.

stjernestøv
Skrevet

Jeg er forsiktig. Det er bare en mestringsmåte når ingenting annet fungerer. Jeg tror det er best å bare akseptere at slik er det.

Syns ikke du skal akseptere destruktiv adferd-

Skrevet (endret)

Det er ikke ønskelig. Vet ikke helt hvorfor jeg skriver om dette på dol, men jeg har vel et lite håp om at noen kan trylle frem noe bedre.

Endret av Blomster
stjernestøv
Skrevet

Det er ikke ønskelig. Vet ikke helt hvorfor jeg skriver om dette på dol, men jeg har vel et lite håp om at noen kan trylle frem noe bedre.

Sikkert ikke lett det der nei. 

Skrevet

Sikkert ikke lett det der nei.

Det er ikke lett. Mye motstridene følelser. Skulle ønske jeg fant noe annet som var effektivt.

stjernestøv
Skrevet

Det er ikke lett. Mye motstridene følelser. Skulle ønske jeg fant noe annet som var effektivt.

Har du prøvd med isbiter?

Skrevet

Har du prøvd med isbiter?

Jeg har prøvd det meste.  Isbiter klarer nok ikke å ta bort den psykiske smerten/ubehaget hos meg.

stjernestøv
Skrevet

Jeg har prøvd det meste.  Isbiter klarer nok ikke å ta bort den psykiske smerten/ubehaget hos meg.

Kjipt det da. 

Skrevet

Blomster: Mener du selvskading/kutting?

Hvis det er selvskading du mener så er jeg enig i deg at ingenting hjelper så "bra" som det når det er aller verst. Jeg har heller ikke klart slutte med det. Men en ting som har hjulpet meg for å gjøre det mindre er å distraherer meg på en måte. Puste rolig og prøve tenke. Legget meg ned. Og bare ventet til det verste er over. Er ikke alltid det hjelper, men kan hjelpe litt

Skrevet

Blomster: Mener du selvskading/kutting?

Hvis det er selvskading du mener så er jeg enig i deg at ingenting hjelper så "bra" som det når det er aller verst. Jeg har heller ikke klart slutte med det. Men en ting som har hjulpet meg for å gjøre det mindre er å distraherer meg på en måte. Puste rolig og prøve tenke. Legget meg ned. Og bare ventet til det verste er over. Er ikke alltid det hjelper, men kan hjelpe litt

Det er bra at du prøver å distrahere deg på andre måter. Synes du er flink. Jeg vil prøve å finne en løsning på årsaken. hww nevnte psykomotorisk fysioterapi.  Jeg har tenkt endel på det etterpå.

Skrevet

Det er bra at du prøver å distrahere deg på andre måter. Synes du er flink. Jeg vil prøve å finne en løsning på årsaken. hww nevnte psykomotorisk fysioterapi.  Jeg har tenkt endel på det etterpå.

Tusen takk, betyr mye at du syns det:)

hva går den terapien ut på?

Det er nok lurt finne årsaken ja. Håper du får bedre hjelp mot det snart

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...