christiie89 Skrevet 19. mars 2015 Skrevet 19. mars 2015 Jeg har hele tiden brukt Zoloft 1 tablett daglig med 50mg. Men nå får man ikke tak i Zoloft på apotekene. Så jeg har fått resept på noe som heter Efexor depot 150mg, men jeg fikk Venlafaxin bluefish når jeg var på apoteket. Så nå skal jeg ta Venlafaxin bluefish 1 tablett daglig med 150mg. Men jeg synes det høres litt mye ut at jeg skal ta 1 tablett med Venlafaxin 150mg daglig, istedenfor 1 tablett med Zoloft 50mg. Håper det er noen som veit om det er riktig måte jeg har gjort det på. Hadde vært fint om jeg hadde fått svar av en fagperson også 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 Skrevet 19. mars 2015 Jeg har hele tiden brukt Zoloft 1 tablett daglig med 50mg. Men nå får man ikke tak i Zoloft på apotekene. Så jeg har fått resept på noe som heter Efexor depot 150mg, men jeg fikk Venlafaxin bluefish når jeg var på apoteket. Så nå skal jeg ta Venlafaxin bluefish 1 tablett daglig med 150mg. Men jeg synes det høres litt mye ut at jeg skal ta 1 tablett med Venlafaxin 150mg daglig, istedenfor 1 tablett med Zoloft 50mg. Håper det er noen som veit om det er riktig måte jeg har gjort det på. Hadde vært fint om jeg hadde fått svar av en fagperson også Hvorfor er det slutt på Zoloft? Anonymous poster hash: 75b12...d43 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 19. mars 2015 Skrevet 19. mars 2015 Venlafaxin 150 mg er nok "litt mer" enn Zoloft 50 mg. På den annen side er nok 75 mg "litt mindre". Jeg tror det blir helt ok med 150 mg. Det er leveringsvansker på Zoloft. http://www.legemiddelverket.no/Nyheter/Legemiddelmangel/Sider/Mangel-p%C3%A5-Zoloft-tabletter.aspx https://www.healthalliance.org/media/Generics_antidepressants_comparison_chart.pdf 0 Siter
christiie89 Skrevet 19. mars 2015 Forfatter Skrevet 19. mars 2015 Takk for svar:) Byttet rett fra Zoloft 50mg og til Venlafaxin bluefish 150mg uten å ha nedtrapping eller pause. Er det greit å gjøre det på den måten? 0 Siter
christiie89 Skrevet 19. mars 2015 Forfatter Skrevet 19. mars 2015 Takk for svar:) Byttet rett fra Zoloft 50mg og til Venlafaxin bluefish 150mg uten å ha nedtrapping eller pause. Er det greit å gjøre det på den måten? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 19. mars 2015 Skrevet 19. mars 2015 Ja, det er helt greit. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.