Gå til innhold

Sannsynlig


Toga

Anbefalte innlegg

Er det sannsynlig at naboene syns jeg er en snylter? Snylterfaen. Jeg får sånne "stemmer" i hodet som liksom er naboene som sier ting, og da kom "trygdesnylter" opp, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

DenNorskeElg

La oss si at noen andre stilte det spørsmålet og ikke deg selv, hva ville DU svart han? Da har du nok svaret der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Er det sannsynlig at naboene syns jeg er en snylter? Snylterfaen. Jeg får sånne "stemmer" i hodet som liksom er naboene som sier ting, og da kom "trygdesnylter" opp, da.

Ikke godt å si hva naboen tenker.

Når du hører "trygdesnylter" inni hodet ditt er det dine egne tanker du hører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei du misforstod, men glem det lol

Åh sånn ja, men de fleste er jo sykere enn meg, så jeg ville ikke sagt de var snyltere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke godt å si hva naboen tenker.

Når du hører "trygdesnylter" inni hodet ditt er det dine egne tanker du hører.

Ja det er det jo, men jeg lurer på om det betyr noe? Er det en slags "intuisjon"?

Jeg tror ikke på "magiske" ting, men jeg tenker hjernen min foretar en analyse av "input" som jeg ikke er bevisst, og så hoster den opp analysen for meg, bevisstheten.

Akkurat som når du plutselig kommer på hvor du har lagt igjen... lommelykta? Når du ikke tenker på det.

Endret av Toga
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh sånn ja, men de fleste er jo sykere enn meg, så jeg ville ikke sagt de var snyltere.

 

Det er jo ikke helt friskt å høre sånne stemmer da.

 

Bare noe jeg tenkte på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er det jo, men jeg lurer på om det betyr noe? Er det en slags "intuisjon"?

Jeg tror ikke på "magiske" ting, men jeg tenker hjernen min foretar en analyse av "input" som jeg ikke er bevisst, og så hoster den opp analysen for meg, bevisstheten.

Akkurat som når du plutselig kommer på hvor du har lagt igjen... lommelykta? Når du ikke tenker på det.

 

Tror du tenker feil der, gitt.

 

Noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke helt friskt å høre sånne stemmer da.

 

Bare noe jeg tenkte på.

Det er ikke noe jeg hører, det er en analyse, som tar form som noen som sier det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe jeg hører, det er en analyse, som tar form som noen som sier det.

 

Ikke noe friskere av den grunn, vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ladytron

a )

 

Nei, jeg tror ikke at naboene dine tror du er en snylter. Jeg tror ikke de bryr seg noe videre om deg i det hele tatt. Vet de i det hele tatt at du går på trygd? Hvis ikke kan de jo like gjerne anta at du er student, langtidssykemeldt eller at du har en jobb hvor du primært jobber hjemmefra. Uansett om de vet at du går på trygd så tror de sikkert ikke at du er en snylter, de fleste som går på trygd er jo syk. Naboene dine har sikkert bedre ting å tenke på enn dette.

 

b )

 

Hvor lenge og i hvor mange år har du egentlig tenkt å kverne på de tankene om at andre tror eller ikke tror at du er en snylter? Kan du ikke heller bruke tiden din på noe mer konstruktivt? Livet er for kort til å ha det kjipt pga. negative tankekjør.

Endret av Ladytron
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

a )

 

Nei, jeg tror ikke at naboene dine tror du er en snylter. Jeg tror ikke de bryr seg noe videre om deg i det hele tatt. Vet de i det hele tatt at du går på trygd? Hvis ikke kan de jo like gjerne anta at du er student, langtidssykemeldt eller at du har en jobb hvor du primært jobber hjemmefra. Uansett om de vet at du går på trygd så tror de sikkert ikke at du er en snylter, de fleste som går på trygd er jo syk. Naboene dine har sikkert bedre ting å tenke på enn dette.

 

b )

 

Hvor lenge og i hvor mange år har du egentlig tenkt å kverne på de tankene om at andre tror eller ikke tror at du er en snylter? Kan du ikke heller bruke tiden din på noe mer konstruktivt? Livet er for kort til å ha det kjipt pga. negative tankekjør.

Problemet er vel at de ser hvor frisk jeg er, og hva jeg får til... da tenker folk sitt.

Tja, kverning og kverning... jeg er ikke syk, ikke mer enn 10% syk, og da er man ikke syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ladytron

Problemet er vel at de ser hvor frisk jeg er, og hva jeg får til... da tenker folk sitt.

Tja, kverning og kverning... jeg er ikke syk, ikke mer enn 10% syk, og da er man ikke syk.

 

Vet naboene dine i det hele tatt at du går på trygd?

 

Hvis det er det du tenker om deg selv kan du begynne å jobbe da, eller studere. Ta nettstudier hvis du ikke orker å forholde deg så mye til andre mennesker. Hvis du utfordrer deg litt mer så finner du tidsnok ut om du er arbeidsfør eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel en feminin side av meg, dette med problemfokus. Men jeg mener det: jeg er ikke særlig syk. Og jeg har uføretrygd. Det er et problem... ikke at jeg har noe lyst til å gjøre noe med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet naboene dine i det hele tatt at du går på trygd?

 

Hvis det er det du tenker om deg selv kan du begynne å jobbe da, eller studere. Ta nettstudier hvis du ikke orker å forholde deg så mye til andre mennesker. Hvis du utfordrer deg litt mer så finner du tidsnok ut om du er arbeidsfør eller ikke.

Jeg har begynt å studere, så kanskje jeg får utdannelse og kan jobbe med det. Men det er jo FEIL at jeg bare kan studere uten å ta opp lån.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ladytron

Jeg har begynt å studere, så kanskje jeg får utdannelse og kan jobbe med det. Men det er jo FEIL at jeg bare kan studere uten å ta opp lån.

Hvis du er student så har du ikke noen grunn til å se på deg selv som trygdet i det hele tatt.

 

NAV tenker vel at hvis du kommer deg ut i arbeid etter utdanningen så lønner det seg at de dekker den, heller enn at du forblir arbeidsledig/arbeidsufør. Jeg kjenner/har studert med flere som har fått utdannelsen sin sponset av NAV. Flott for dem. Selv har jeg studielån, men jeg ser ikke problemet med at folk som har vært ute av arbeidslivet en periode blir hjulpet tilbake av NAV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er student så har du ikke noen grunn til å se på deg selv som trygdet i det hele tatt.

 

NAV tenker vel at hvis du kommer deg ut i arbeid etter utdanningen så lønner det seg at de dekker den, heller enn at du forblir arbeidsledig/arbeidsufør. Jeg kjenner/har studert med flere som har fått utdannelsen sin sponset av NAV. Flott for dem. Selv har jeg studielån, men jeg ser ikke problemet med at folk som har vært ute av arbeidslivet en periode blir hjulpet tilbake av NAV.

De hjelper meg ikke med det. De har gitt meg helt opp og anbefaler VTA. Men sa jeg kunne bare studere, hvis jeg ville det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...