Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville bare minne deg på 5'eren du fikk for ikke så lenge siden. Den hadde du ikke fått om du var så dum som du mener :)

• Svar 107
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Toga

38

• Caylee

37

• laban

7

• DenNorskeElg

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest Gargamel
Skrevet

På hvilken måte påvirker sosiale medier lærerstudentenes mattekunnskaper?

Hvorfor trekke frem lærerstudenter spesielt?

Jeg mener det er et stort problem at studenter sitter på Facebook og lignende under forelesninger. Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være OK.

Skrevet

Jeg mener det er et stort problem at studenter sitter på Facebook og lignende under forelesninger. Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være OK.

Det er vel egentlig ikke ok, men så lenge de er så opptatt av læring under eget ansvar så må jo studentene selv få velge hva de gjør.

Skrevet

Det var Toga som påsto at sosiale medier var en viktig årsak til høy strykprosent i matte blant lærerstudenter.  Jeg spurte ham om sammenhengen, nettopp fordi jeg ikke skjønner den.  Hvis han mener at studenter driver med sosiale medier i stedet for å følge med på forelesninger eller jobbe på egenhånd, gjelder det vel verken bare mattefaget eller bare lærerstudenter.  Jeg trodde han tenkte på en mer spesifikk sammenheng.

DenNorskeElg
Skrevet

Om toga siktet til lærestudentene eller til studentene generelt er jo ikke mulig å si kan tolkes på begge måter.

Men dersom han tenkte på lærerstudentene så var nok selfie en metafor for å drive med andre ting en skole/læring. Lærerstudentene er vistnok ganske mye slappere enn andre og studerer mindre enn andre (ifølge statistikken)

Skrevet

På hvilken måte påvirker sosiale medier lærerstudentenes mattekunnskaper?

Om man sitter på facebook i stedet for å jobbe så lærer man ikke fag. Er ikke bare lærerstudenter det gjelder, såklart.

Skrevet

Om man sitter på facebook i stedet for å jobbe så lærer man ikke fag. Er ikke bare lærerstudenter det gjelder, såklart.

Ikke bare lærerstudenter og ikke bare matte.  Det var derfor jeg lurte litt på sammenhengen ;)

Skrevet

Ikke bare lærerstudenter og ikke bare matte.  Det var derfor jeg lurte litt på sammenhengen ;)

Det har i alle fall ingenting med "intelligens" å gjøre (relevant til TS).

Skrevet

Har du startet matte-weekenden? ;)

Nei, har nesten gitt opp. Fortalte læreren min at jeg ikke forsto mye, og spurte om han kunne forklare bedre. Det kunne han tydeligvis ikke.

Skrevet

Nei, har nesten gitt opp. Fortalte læreren min at jeg ikke forsto mye, og spurte om han kunne forklare bedre. Det kunne han tydeligvis ikke.

Hm. Det var dumt.

Jeg kan forklare ting jeg! Bare lag en mattetråd på "Meldinger", så kan jeg og elgen svare. :)

Skrevet

Hm. Det var dumt.

Jeg kan forklare ting jeg! Bare lag en mattetråd på "Meldinger", så kan jeg og elgen svare. :)

Tror det kommer til å hjelpe lite. Jeg har prøvd se på youtube-videoer om saken, lest en såkalt "enkel mattebok", prøvd å forstå matteboken, mamma har prøvd å forklare, læren klarte heller ikke.

Saken = Tapt

Skrevet

Ville bare minne deg på 5'eren du fikk for ikke så lenge siden. Den hadde du ikke fått om du var så dum som du mener :)

Hehe, jeg er dum med tall iallfall :P

Skrevet (endret)

Tror det kommer til å hjelpe lite. Jeg har prøvd se på youtube-videoer om saken, lest en såkalt "enkel mattebok", prøvd å forstå matteboken, mamma har prøvd å forklare, læren klarte heller ikke.

Saken = Tapt

Prøv.

Som tidligere forklart, så nytter det ikke å "lese" matte.

Endret av Toga
Skrevet

Prøv.

Som tidligere forklart, så nytter det ikke å "lese" matte.

Det nytter ikke prøve forstå heller når man ikke kan det grunleggende

Skrevet

Det nytter ikke prøve forstå heller når man ikke kan det grunleggende

Poenget mitt var at da må man lære seg det grunnleggende.

Skrevet

Poenget mitt var at da må man lære seg det grunnleggende.

Jeg rekker ikke lære alt det grunnleggende på så kort tid:/

Skrevet

Jeg rekker ikke lære alt det grunnleggende på så kort tid:/

Okidoki.

Skrevet

Kan du spørre noen i klassen din om hjelp? Å jobbe i grupper er ofte bedre enn å jobbe alene :) 

Matte er ikke like enkelt for alle, men med mye innsats kan man likevel gjøre det bra. Jeg jobbet veldig hardt med matte når jeg gikk på vgs, gjerne 2-3 timer hver dag. Det var et slit, men det var verdt det når jeg fikk toppkarakter  ;)

Skrevet

Jeg jobbet veldig hardt med matte når jeg gikk på vgs, gjerne 2-3 timer hver dag. Det var et slit, men det var verdt det når jeg fikk toppkarakter  ;)

Hva bruker du kunnskapene/ferdighetene til? :) Eller var det bare for å komme inn på noe helt urelatert. :lol: Ja, det hjelper med 6er i matte-fordypning for å komme inn på journalistikk...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...