Gondor Skrevet 21. mars 2015 Skrevet 21. mars 2015 Jeg hadde virkelig trengt å lese om mennesker med bipolar lidelse eller med andre psykiske lidelser for den saks skyld, som til tross for sine utfordringer men også kanskje takket være dem, har klart å sette mål, arbeide seg mot dem og lykkes. Markedet er fullt av coacher og andre livsveiledere som ikke har erfaring med psykiske utfordringer utover det som er naturlig i alle menneskers liv. Jeg søker en jeg kan identifisere meg med. En ledestjerne. Finnes det noen bok, artikkel, nettsted etc hvor jeg kan finne dette? Til psykiateren: Jeg regner med at du har bred kjennskap om dette også. Kan du komme med noen forslag til hvor jeg kan henvende meg? Jeg regner med at jeg ikke er den eneste som verker etter å gripe livet og oppnå noe til egen tilfredsstillelse men også for å oppnå den dype tilfredsstillelsen det er å bidra til samfunnet. Jeg gir meg for fanden ikke! 0 Siter
stjernestøv Skrevet 21. mars 2015 Skrevet 21. mars 2015 Arnhild Lauveng sine bøker har du vel lest? 0 Siter
Gondor Skrevet 21. mars 2015 Forfatter Skrevet 21. mars 2015 Arnhild Lauveng sine bøker har du vel lest? Ja, det har jeg. Vet du om noen andre bøker eller hva slags søkeord jeg kan bruke? 0 Siter
Gondor Skrevet 21. mars 2015 Forfatter Skrevet 21. mars 2015 Jeg er så gira! Hjernen min er eksplosiv på en herlig måte 0 Siter
Caylee Skrevet 21. mars 2015 Skrevet 21. mars 2015 Er flere saker på vg, dagbladet og i forskjellige aviser om folk som har blitt frisk fra psykiske lidelser:) Komme opp endel hvis du søker på google 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2015 Skrevet 21. mars 2015 Jeg er så gira! Hjernen min er eksplosiv på en herlig måte Hypoman? Hvordan går det med ungdommene dine når du har det slik? Anonymous poster hash: 9831c...131 0 Siter
Kalevaala Skrevet 21. mars 2015 Skrevet 21. mars 2015 (endret) Ida Jackson er en dame det er verdt å lytte til. Hun skriver bøker og jobber i Store Norske Leksikon. http://www.psykologtidsskriftet.no/index.php?seks_id=150379&a=3. http://www.psykiskhelse.no/index.asp?id=29736 Tidligere blogget hun også, og her kan du lese bloggarkivet hennes. http://hjem.snilldesign.no/virrvarr/ Endret 21. mars 2015 av Kalevaala 0 Siter
tonie Skrevet 21. mars 2015 Skrevet 21. mars 2015 Har du lest boken til Stephen Fry? The Secret Life of The Manic Depressive. 0 Siter
Toga Skrevet 22. mars 2015 Skrevet 22. mars 2015 Dette skjønner jeg ikke. Jeg tror ikke på noen av de diagnosene jeg har fått, og jeg tror heller ikke på systemet, ei heller den infantile forståelsen av sykdommer. Hvordan vet du om diagnosen din er korrekt? Hvordan vet du om det gir mening å bruke en slik diagnose? Så jeg vil vel egentlig råde deg til å ikke tenke i slike baner. Ikke fordi jeg har så stor suksess selv, men fordi jeg vet at jeg har rett. Men, jeg antar; "tar du livsløgnen fra noen tar du gleden med det samme". 0 Siter
stjernestøv Skrevet 22. mars 2015 Skrevet 22. mars 2015 Ja, det har jeg. Vet du om noen andre bøker eller hva slags søkeord jeg kan bruke? Kommer ikke på noen som har klart seg så bra som henne. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 23. mars 2015 Skrevet 23. mars 2015 Ja, det har jeg. Vet du om noen andre bøker eller hva slags søkeord jeg kan bruke? Hvordan går det med deg Gondor? 0 Siter
Gondor Skrevet 23. mars 2015 Forfatter Skrevet 23. mars 2015 Dette skjønner jeg ikke. Jeg tror ikke på noen av de diagnosene jeg har fått, og jeg tror heller ikke på systemet, ei heller den infantile forståelsen av sykdommer. Hvordan vet du om diagnosen din er korrekt? Hvordan vet du om det gir mening å bruke en slik diagnose? Så jeg vil vel egentlig råde deg til å ikke tenke i slike baner. Ikke fordi jeg har så stor suksess selv, men fordi jeg vet at jeg har rett. Men, jeg antar; "tar du livsløgnen fra noen tar du gleden med det samme". Du er en filosof og en tenker. Det kan jeg like. 0 Siter
Toga Skrevet 23. mars 2015 Skrevet 23. mars 2015 Du er en filosof og en tenker. Det kan jeg like. Neida, bare overse det jeg skriver. 0 Siter
Gondor Skrevet 23. mars 2015 Forfatter Skrevet 23. mars 2015 Hvordan går det med deg Gondor? Jeg har slurvet litt med medisiner de siste dagene og det merker jeg. Jeg føler meg veldig rar. Nå har jeg lagt alle medisinene frem på kjøkkenbordet slik at jeg skal huske og ta dem. Der skal medisinene stå inntill jeg er inne i rytmene igjen 0 Siter
Gondor Skrevet 23. mars 2015 Forfatter Skrevet 23. mars 2015 Neida, bare overse det jeg skriver. Sorry. Tenker allerede på deg som Filosofen Toga. 0 Siter
Gondor Skrevet 23. mars 2015 Forfatter Skrevet 23. mars 2015 Hypoman? Hvordan går det med ungdommene dine når du har det slik? Anonymous poster hash: 9831c...131 Jeg må være veldig bevisst og oppmerksom for at det skal gå bra. Jeg er mye ute og flyr. Ikke på byen, men på spaserturer og hos venninner. Barna mine er så store at de klarer seg fint uten meg den tiden jeg er borte. Når det gjelder husplikter går det fint. 0 Siter
Gondor Skrevet 23. mars 2015 Forfatter Skrevet 23. mars 2015 Har du lest boken til Stephen Fry? The Secret Life of The Manic Depressive. Jeg så en tvserie laget av Stephen Fry som var knallbra. Er det du refererer til en bok og/eller programopptak? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 24. mars 2015 Skrevet 24. mars 2015 Jeg har slurvet litt med medisiner de siste dagene og det merker jeg. Jeg føler meg veldig rar. Nå har jeg lagt alle medisinene frem på kjøkkenbordet slik at jeg skal huske og ta dem. Der skal medisinene stå inntill jeg er inne i rytmene igjen Du har det ja, nei det er vel ikke så lurt. Har du like mye energi fremdeles? 0 Siter
Gondor Skrevet 24. mars 2015 Forfatter Skrevet 24. mars 2015 Du har det ja, nei det er vel ikke så lurt. Har du like mye energi fremdeles? Det går litt opp og ned. Nå er det full fres selv om jeg føler meg litt skral. Sendte en lengre filosofisk utredning til min psykiater i går kveld så nå har jeg fått time i morgen. Gleder meg til å diskutere med ham i morgen. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 24. mars 2015 Skrevet 24. mars 2015 Det går litt opp og ned. Nå er det full fres selv om jeg føler meg litt skral. Sendte en lengre filosofisk utredning til min psykiater i går kveld så nå har jeg fått time i morgen. Gleder meg til å diskutere med ham i morgen. Ok, det er full fres fremdeles ja. Var bare bekymret for at du skulle få en nedtur. Godt du skal til psykiater i morgen, lykke til 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.