Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok, det er full fres fremdeles ja. Var bare bekymret for at du skulle få en nedtur. Godt du skal til psykiater i morgen, lykke til :)

Var hos psyk i dag. Han sa at så lenge jeg får meg nok søvn og klarer å følge med i tankestrømmen burde det gå bra. Han ba meg innstendig om å ikke slutte med ap selv om jeg har veldig veldig lyst til å redusere litt for å komme enda høyere opp.

Jeg holder på å eksplodere av sitrende energi! Jeg legger meg ned ganske ofte og lukker øynene fordi det blir så intenst.

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Gondor

15

• stjernestøv

12

• laban

2

• AnonymBruker

2

stjernestøv
Skrevet

Var hos psyk i dag. Han sa at så lenge jeg får meg nok søvn og klarer å følge med i tankestrømmen burde det gå bra. Han ba meg innstendig om å ikke slutte med ap selv om jeg har veldig veldig lyst til å redusere litt for å komme enda høyere opp.

Jeg holder på å eksplodere av sitrende energi! Jeg legger meg ned ganske ofte og lukker øynene fordi det blir så intenst.

Sikkert godt med mye energi, men høres ikke bra ut at det blir så intenst. Du må høre på psykiateren. 

Skrevet

Nei. Jeg har redusert. Jeg trenger ikke å være glad og lykkelig, men jeg trenger å føle meg LEVENDE! Jeg får heller øke igjen hvis det går ad undas. Ingen friske skjønner hvordan det er å være innelåst i sitt eget hode pga medisiner. Jeg vil skape! Jeg vil leve! Jeg vil ha det litt morsomt og interessant før jeg dør.

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Jeg har redusert. Jeg trenger ikke å være glad og lykkelig, men jeg trenger å føle meg LEVENDE! Jeg får heller øke igjen hvis det går ad undas. Ingen friske skjønner hvordan det er å være innelåst i sitt eget hode pga medisiner. Jeg vil skape! Jeg vil leve! Jeg vil ha det litt morsomt og interessant før jeg dør.

Håper at ungdommene dine vet at de kan be om å få bo et annet sted enn hjemme dersom du skal dyrke hypomanien din. Minn dem på at de selv kan kontakte barnevernet.

Anonymous poster hash: 9831c...131

Skrevet

Håper at ungdommene dine vet at de kan be om å få bo et annet sted enn hjemme dersom du skal dyrke hypomanien din. Minn dem på at de selv kan kontakte barnevernet.

Anonymous poster hash: 9831c...131

Au.

Hvorfor vil du være anonym?

Hvem har sagt at det jeg ønsker å skape ikke inkluderer barna? En hypomani er ikke per definisjon en egoistisk tilstand.

stjernestøv
Skrevet

Jeg syns du skal nyte det mens du kan, og jeg forstår deg veldig godt :) 

Skrevet

Det skjønner alle, men prøv å skjønne at du har gått for langt om mann og barn begynner å hinte om det. Det er ikke sikkert du skjønner det selv, men de ser deg på en helt annen måte vet du. Lykke til.

Skrevet

Jeg synes det er svært egoistisk å velge seg inn i hypomanien når man ikke bor alene. I etterkant av hypomanien vil du sannsynligvis gå inn i en langvarig depresjon, og det vil også påvirke dine omgivelser. Jeg synes du gjør et uhyre dårlig valg akkurat nå.

Skrevet

Au.

Hvorfor vil du være anonym?

Hvem har sagt at det jeg ønsker å skape ikke inkluderer barna? En hypomani er ikke per definisjon en egoistisk tilstand.

Jo dessverre, når du bevisst velger den. Det er ikke vanskelig for noen å forstå at du trenger å kjenne deg "i live", men valget du tar nå er skadelig, for flere enn deg selv.

stjernestøv
Skrevet

Da må jeg spør anonym, lillemus, frosken og xbellax, har dere vært bedøvd av medisiner? Det er ikke en ønsket tilværelse :(

Og hun er bare full i energi, hvorfor ikke unne henne det?

Madelenemie
Skrevet

Jeg hadde virkelig trengt å lese om mennesker med bipolar lidelse eller med andre psykiske lidelser for den saks skyld, som til tross for sine utfordringer men også kanskje takket være dem, har klart å sette mål, arbeide seg mot dem og lykkes.

Markedet er fullt av coacher og andre livsveiledere som ikke har erfaring med psykiske utfordringer utover det som er naturlig i alle menneskers liv. Jeg søker en jeg kan identifisere meg med. En ledestjerne.

Finnes det noen bok, artikkel, nettsted etc hvor jeg kan finne dette?

Til psykiateren: Jeg regner med at du har bred kjennskap om dette også. Kan du komme med noen forslag til hvor jeg kan henvende meg? Jeg regner med at jeg ikke er den eneste som verker etter å gripe livet og oppnå noe til egen tilfredsstillelse men også for å oppnå den dype tilfredsstillelsen det er å bidra til samfunnet.

Jeg gir meg for fanden ikke!

hei!

det er rart at du søker en ledestjerne.

jeg fikk en, min psykiater, men det var ikke ønsket, tenkt eller planlagt, plutselig var hun bare der.

jeg tror ikke man skal søke ledestjerner, man bør temke selv, og heller la kloke ord fra hvemsomhelst, som kjennes gode, og passer med ens ærlighet og prinsipper, slippe til.

jeg hører ord fra mange ulike hold, fra min psykiater, fra min mann, fra en tigger, i en kommentar, fra en alkoholiker, fra nhd, og av og til og inni mellom treffer enkelte ord meg, som om jeg kjenner at de stemmer inni meg.

jeg tar vare på ord og tanker fra andre, men de blir til en del av meg i det de treffer min personlighet og blir til meg.

Skrevet

Da må jeg spør anonym, lillemus, frosken og xbellax, har dere vært bedøvd av medisiner? Det er ikke en ønsket tilværelse :(

Og hun er bare full i energi, hvorfor ikke unne henne det?

Alle forstår at G ønsker å kjenne seg i live, det er ikke vanskelig å begripe i det hele tatt. Hva tror du skjer etter denne fasen? Mest trolig en mildt sagt ugrei depresjon, synes du vi skal unne henne det også? Når man velger å sette barn til verden har man også et ansvar om å følge dem opp, det er ikke greit å bevisst velge en sykdomsperiode over egne barn.

Skrevet

Takk for engasjementet alle sammen. Godt å få forståelse men jeg tar kritikk også.

Jeg våknet i natt med tankekjør så nå vurderer jeg å øke fluanxol igjen.

Grunnen til at jeg er hypoman er at jeg har fått en ny stoffskiftemedisin. Den virker som bensin på hjernen min sa min psykiater. Og i kombinasjon med wellbutrin er det skikkelig krutt. Skal jeg si nei takk til både fysisk og psykisk velbefinnende?

Jeg har vært lei meg, irritert og sint i dag. Jeg er lei meg fordi hjernen min er så føkka opp og jeg er sint på psykdommen. Jeg vet jeg burde akseptere det men akkurat nå klarer jeg det ikke.

Jeg har tvunget meg selv til å tenke fornuftig i dag og har funnet ut at jeg skal kanalisere hypomanien til noe godt. Nå har jeg ekstra energi til å gjennomføre de gjøremålene jeg har bestemt meg for å gjøre hver dag. Når jeg kjenner at det bobler skal jeg enten gjøre noe fysisk eller sette meg ned å skrive. Det er primært det jeg vil.

stjernestøv
Skrevet

Alle forstår at G ønsker å kjenne seg i live, det er ikke vanskelig å begripe i det hele tatt. Hva tror du skjer etter denne fasen? Mest trolig en mildt sagt ugrei depresjon, synes du vi skal unne henne det også? Når man velger å sette barn til verden har man også et ansvar om å følge dem opp, det er ikke greit å bevisst velge en sykdomsperiode over egne barn.

Ingen kan vite sikkert hva som skjer, og hun har selv skrevet at hun klarer oppgavene med barna og at det ikke skader dem. Da må vi nesten stole på det, og stole på at hun vet best. Hun er tross alt voksen. 

Skrevet

Ingen kan vite sikkert hva som skjer, og hun har selv skrevet at hun klarer oppgavene med barna og at det ikke skader dem. Da må vi nesten stole på det, og stole på at hun vet best. Hun er tross alt voksen. 

Nå hører det jo stort sett alltid med til hypomani at vurderingsevnen reduseres. Jeg synes ikke det er rimelig å tro at man er i stand til å fullt ut vurdere hvordan en selv virker inn på sine barn akkurat når man er hypoman. 

stjernestøv
Skrevet

Nå hører det jo stort sett alltid med til hypomani at vurderingsevnen reduseres. Jeg synes ikke det er rimelig å tro at man er i stand til å fullt ut vurdere hvordan en selv virker inn på sine barn akkurat når man er hypoman. 

Syns bare det virket som om hun hadde god kontroll, og jeg unner henne energi og å føle seg levende. Virket som hun fikk gjort konstruktive ting g ikke bare tullet-

Skrevet

Syns bare det virket som om hun hadde god kontroll, og jeg unner henne energi og å føle seg levende. Virket som hun fikk gjort konstruktive ting g ikke bare tullet-

Takk stjernestøv. Det er godt å bli forstått og få støtte.

Skrevet

Jeg tror Gondor er en kjempesnill mor jeg, og om hun skulle være litt "sprø" så får det gå. Jeg mistenker at de som retter den moralske pekefingeren mot dette (som forøvrig forekommer meget hyppig på forumet) ikke har helt forståelsen for hovedpoenget: en far eller mor skal være snill mot barnet sitt. Sammenlignet med det motsatte blir det meste annet uvesentlig.

Skrevet

Jeg tror Gondor er en kjempesnill mor jeg, og om hun skulle være litt "sprø" så får det gå. Jeg mistenker at de som retter den moralske pekefingeren mot dette (som forøvrig forekommer meget hyppig på forumet) ikke har helt forståelsen for hovedpoenget: en far eller mor skal være snill mot barnet sitt. Sammenlignet med det motsatte blir det meste annet uvesentlig.

Tusen takk! Sitter her med tårer i øynene fordi det du skriver er så fint.

Skrevet

Tusen takk! Sitter her med tårer i øynene fordi det du skriver er så fint.

Bra jeg ikke bare er slem da. :)

Men, det jeg sa: jeg mener det, 100%, men vurderinger av medisineringen din er jo en annen sak. Jeg syns det er feil og usant å blande inn dine barn og din omsorgsevne. Liksom det er en slags manipulering for at du skal ta medisiner... selv om det kan hende du bør gjøre det anderledes. :)

Mener å se mye av denne slags "PEDAGOGISKE" teknikker på forumet... uten at jeg trenger å utdype dette ytterligere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...