AnonymBruker Skrevet 22. mars 2015 Skrevet 22. mars 2015 Hei alle Jeg har hatt flere perioder med depresjon tidligere. Den første i 14 års alderen. Etter å ha vært relativt velfungerende i flere år nå, har depresjonene mine og den sterke ulogiske angsten kommet tilbake. Jeg har ikke endret i medisinene så jeg skjønner ingenting av det. Jeg er så redd, redd for alt. Redd for at noe skal skje med familien min, redd for framtida, redd for at tida går så fort, redd for at jeg er 32 år og singel, redd for et eller annet jeg ikke vet hva er. Også er jeg forferdelig trist. Orker ingenting, men det er tortur og bare sitte her også. Det er så intentst. Om morgenen er det desidert verst. Føler meg kjempeforvirret, vet ikke hva som skjer. Redd dette aldri kommer til å gå over. Har dere noen gode råd? Erfaringer? Anonymous poster hash: 2b43d...c0b 0 Siter
MariMariMari Skrevet 22. mars 2015 Skrevet 22. mars 2015 Nei, ikke annet enn at jeg fortsatt går på 150 mg efexor. Har også nylig avsluttet behandling hos angst poliklinikk, men den ble avsluttet da jeg ikke hadde noe utbytte av behandlingen. Bor i Oslo 0 Siter
slabbedask Skrevet 22. mars 2015 Skrevet 22. mars 2015 Nei, ikke annet enn at jeg fortsatt går på 150 mg efexor. Har også nylig avsluttet behandling hos angst poliklinikk, men den ble avsluttet da jeg ikke hadde noe utbytte av behandlingen. Bor i Oslo Da ville jeg nok ha bestilt en time hos fastlegen i første omgang. 0 Siter
Kalevaala Skrevet 22. mars 2015 Skrevet 22. mars 2015 Støtter de andre i rådet om å ta kontakt med fastlegen din. Mens du venter på å få time, vil jeg bare minne deg om at det går over. Det er helt sikkert. Det er vanlig å ha det verst om morgenen. Lykke til. Håper du vil føle deg bedre snart. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2015 Skrevet 22. mars 2015 Støtter de andre i rådet om å ta kontakt med fastlegen din. Mens du venter på å få time, vil jeg bare minne deg om at det går over. Det er helt sikkert. Det er vanlig å ha det verst om morgenen. Lykke til. Håper du vil føle deg bedre snart. Men hva skjer etter man har vært hos fastlegen? Sendt hjem med en pille i hånda? Anonymous poster hash: 7b8f3...3b9 0 Siter
slabbedask Skrevet 22. mars 2015 Skrevet 22. mars 2015 Men hva skjer etter man har vært hos fastlegen? Sendt hjem med en pille i hånda? Anonymous poster hash: 7b8f3...3b9 Eller en henvisning. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 22. mars 2015 Skrevet 22. mars 2015 Først må du komme deg til fastlegen. Du bør henvises til spesialist for en ny utredning. Har du noen gang hatt oppoversvinginger / hypomani der du har vært mer enn normalt aktiv, snakket mer enn vanlig og hatt nedsatt søvnbehov? 0 Siter
MariMariMari Skrevet 23. mars 2015 Skrevet 23. mars 2015 Takk for svar alle. Nhd: jeg har perioder hvor jeg har mere energi enn vanlig. Men det skal sies at mitt energinivå er generelt lavt, så mine "bedre" perioder er ikke bedre enn det andre har til vanlig. Var hos utredning hos dps tidligere og foreslo da bp2. De mente d var lite trolig siden jeg ikke hadde noen klare "opp" perioder. De ga meg likvel etter min oppfordring lamictal, men da det ikke hadde særlig effekt konkluderte de med at d ikke var bipolar. Syns forøvrig den såkalte utredningen va dårlig. Er det noen private i Oslo som er gode på utredninger? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2015 Skrevet 23. mars 2015 De ga meg likvel etter min oppfordring lamictal, men da det ikke hadde særlig effekt konkluderte de med at d ikke var bipolar. Særlig effekt på hva egentlig? Lamictal brukes jo også mot tilbakevendende depresjoner. Anonymous poster hash: d32aa...17b 0 Siter
Kalevaala Skrevet 23. mars 2015 Skrevet 23. mars 2015 Men hva skjer etter man har vært hos fastlegen? Sendt hjem med en pille i hånda? Anonymous poster hash: 7b8f3...3b9 Fastlegen er førsteinstans for kontakt med det offentlige helsevesenet, det er derfor naturlig å starte der. Så blir det opp til vedkommende å se hva som trengs av behandling - om det er medisiner, terapi eller en kombinasjon. 0 Siter
MariMariMari Skrevet 23. mars 2015 Skrevet 23. mars 2015 Fastlegen min har lite peiling på psykiske lidelser. Føler jeg mest til bry 0 Siter
MariMariMari Skrevet 28. mars 2015 Skrevet 28. mars 2015 Trådstarter her igjen. Var hos fastlegen. Han henviste meg til psykitater men det kan jo ta lang tid. Jeg er så redd og trist. Er det noe jeg kan gjøre selv? Øke medisin e.l? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.