Blomsterfluen Skrevet 23. mars 2015 Skrevet 23. mars 2015 Eller har mesteparten som har autismespekter adhd, eller er det et mindretall med begge diagnosene? Jeg har ikke ADHD men høytfungerende autisme. 0 Siter
slabbedask Skrevet 23. mars 2015 Skrevet 23. mars 2015 (endret) Eller har mesteparten som har autismespekter adhd, eller er det et mindretall med begge diagnosene? Jeg har ikke ADHD men høytfungerende autisme. Det er nok et mindretall, vil jeg tro. Endret 23. mars 2015 av slabbedask 0 Siter
Toga Skrevet 23. mars 2015 Skrevet 23. mars 2015 Leste et sted at noen mende asperger på et vis var det motsatte av ADHD, med tanke på hyperaktiviteten. Personer med ADHD kan jo ha tankene på ALT, og ikke dvele ved noe som helst, bare fly fra det ene til det andre. Mens autisme går på veldig dypt fokus på noe spesielt avgrenset.Så jeg tror det kan være noe i det. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 Skrevet 24. mars 2015 Det er mer vanlig man har tileggsdiagnoser som angst og depresjon, heller en ad(h)d. Anonymous poster hash: 72492...532 0 Siter
IsabellaMaria Skrevet 24. mars 2015 Skrevet 24. mars 2015 Det er mulig å ha asperger og adhd samtidig. Men akkurat hvor mange som har den kombinasjon vet jeg ikke. 0 Siter
FGT Skrevet 25. mars 2015 Skrevet 25. mars 2015 Tidligere var det slik at en kunne ikke få ADHD hvis en hadde asperger, men siden noen hadde tydelige symtomerer på ADHD, så fikk de den også. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.