Gå til innhold

er det 50/50% som har adhd og autisme?

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen
Skrevet

Eller har mesteparten som har autismespekter adhd, eller er det et mindretall med begge diagnosene? Jeg har ikke ADHD men høytfungerende autisme.

Skrevet (endret)

Eller har mesteparten som har autismespekter adhd, eller er det et mindretall med begge diagnosene? Jeg har ikke ADHD men høytfungerende autisme.

Det er nok et mindretall, vil jeg tro.

Endret av slabbedask
Skrevet

Leste et sted at noen mende asperger på et vis var det motsatte av ADHD, med tanke på hyperaktiviteten. Personer med ADHD kan jo ha tankene på ALT, og ikke dvele ved noe som helst, bare fly fra det ene til det andre. Mens autisme går på veldig dypt fokus på noe spesielt avgrenset.

Så jeg tror det kan være noe i det.

AnonymBruker
Skrevet

Det er mer vanlig man har tileggsdiagnoser som angst og depresjon, heller en ad(h)d.

Anonymous poster hash: 72492...532
IsabellaMaria
Skrevet

Det er mulig å ha asperger og adhd samtidig. Men akkurat hvor mange som har den kombinasjon vet jeg ikke.

Skrevet

Tidligere var det slik at en kunne ikke få ADHD hvis en hadde asperger, men siden noen hadde tydelige symtomerer på ADHD, så fikk de den også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...