Gå til innhold

Du med asperger/autisme - hva jobber du med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det så merkelig da?

Nei,tror ikke det, vet ikke.

Nei, det er ikke merkelig i det hele tatt, folk bare tror det er det.

Skrevet

Nei, det er ikke merkelig i det hele tatt, folk bare tror det er det.

Hvorfor valgte du å bli elektriker da ?

Skrevet

Hvorfor valgte du å bli elektriker da ?

Fordi det er en passe blanding teori og praksis og jeg liker å fikse ting.

Skrevet

Fordi det er en passe blanding teori og praksis og jeg liker å fikse ting.

Ja det er fint. Men trenger du en interesse som ståt litt i kontrast det ditt yrke? Heller har stort sett interesse for strøm og elektronikk og slike ting ?

Skrevet

Ja det er fint. Men trenger du en interesse som ståt litt i kontrast det ditt yrke? Heller har stort sett interesse for strøm og elektronikk og slike ting ?

Forsto ikke helt spørsmålet så beklager om jeg svarer litt feil. Elektronikk forstår jeg ikke. Prøvde å lære meg det, men jeg forsto det aldri. Men elektroteknikk er greit og forskrifter er greit om jeg får jobbe for noen som kan dem og som kan svare meg ordentlig når jeg spør. Da husker jeg dem. Men jeg har bare jobbet for en slik person. Jeg syns strøm er interessant.

Skrevet (endret)

Forsto ikke helt spørsmålet så beklager om jeg svarer litt feil. Elektronikk forstår jeg ikke. Prøvde å lære meg det, men jeg forsto det aldri. Men elektroteknikk er greit og forskrifter er greit om jeg får jobbe for noen som kan dem og som kan svare meg ordentlig når jeg spør. Da husker jeg dem. Men jeg har bare jobbet for en slik person. Jeg syns strøm er interessant.

Tenkte bare på om strøm er et interesseområde uten om jobben også, eller ou intresserte deg for noe helt annet også?

Ja det er litt artig å tanke på , at du jobber med noe som er usynlig, noe som du aldri får se, sett fra den vinkelen da. Asperger kan også være nokså usynlig, hvis du forstår ?

Endret av FGT
Skrevet

Tenkte bare på om strøm er et interesseområde uten om jobben også, eller ou intresserte deg for noe helt annet også?

Ja det er litt artig å tanke på , at du jobber med noe som er usynlig, noe som du aldri får se, sett fra den vinkelen da. Asperger kan også være nokså usynlig, hvis du forstår ?

Strøm kan jo måles da.

Skrevet

Man kan se energien fra strøm, det kan være ganske heftig. Strøm er ikke det jeg interesserer meg mest for, men det var greit å jobbe med. Det som er dumt er at alt rundt jobben ikke er like greit, konstant tidspress, forventninger om slurv, kunder som klager o.s.v. Er hunder som er min store interesse.

Strøm kan jo måles da.

Og kjennes :P

Skrevet

Man kan se energien fra strøm, det kan være ganske heftig. Strøm er ikke det jeg interesserer meg mest for, men det var greit å jobbe med. Det som er dumt er at alt rundt jobben ikke er like greit, konstant tidspress, forventninger om slurv, kunder som klager o.s.v. Er hunder som er min store interesse.

Ja det går som regel på hunder, og katter og hester.

Ja det skal være sikkert.

Skrevet

Alt objektivt kan i teorien en gang kunne måles.

- Kjøter'n, 27. mars 2015

Skrevet

Alt objektivt kan i teorien en gang kunne måles.

- Kjøter'n, 27. mars 2015

Kloke ord fra en kjøter :P

Skrevet

Har heldigvis bare fått en "karamell" én gang. Og det holder (får å si det sånn).   :P

Skrevet

Har heldigvis bare fått en "karamell" én gang. Og det holder (får å si det sånn).   :P

Vet ikke hvor mange ganger jeg har fått det jeg. Første gangene var det mye "svarte faen i helvete", men etter nok blikk fra fine folk i dress så lærte jeg meg å banne høyt inni meg istede. Så lenge man ikke får gjennomgang så er det ikke farlig. Lysbuer når man kortslutter noe er mer skummelt syns jeg, da kan man risikere å bli "skutt" av metallsplinter og få skikkelige brannsår. Heldigvis har jeg bare fått til små og uskyldige kortslutninger.

Skrevet
Har heldigvis bare fått en "karamell" én gang. Og det holder (får å si det sånn).   :P[/quote

Hva er karamell?

Skrevet

Av en eller annen grunn så sier man at man har fått en "karamell" når man får strøm. Gudene vet hvorfor.

Skrevet

Av en eller annen grunn så sier man at man har fått en "karamell" når man får strøm. Gudene vet hvorfor.

Høres ikke så skremmende ut i hvertfall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...