YoplaitDouble Skrevet 25. mars 2015 Skrevet 25. mars 2015 Jeg sitter her med forfordelig hodepine som jeg våknet opp med i dag. Jeg har tatt en Paralgin Forte uten at det har hjulpet. Men nå er jeg litt stuck - ser ut som jeg ikke kan ta noe annet enn Paracet pga interaksjoner med medisinene jeg går på. - Ibux er utelukket, da dette ikke skal kombineres med betablokker og helst unngås sammen med SSRI - Etter å ha lest mer om Paralgin Forte ser jeg at dette skal unngås til folk med rask metabolisme i CYP 2D6. Jeg har ikke denne andre gen-varianten, men jeg har rimelig rask metabolisme som gjør at jeg må ta 4x høyere dose av f.eks. SSRI enn andre. Så da skal jeg vel egentlig ikke ta dette heller. - Har også Tramadol liggende, men dette er uheldig med SSRI Så da sitter jeg igjen med å bare kunne ta Paracet, som ikke hjelper. Jeg vet ikke hva jeg gjør nå, for jeg har så forferdelig vondt i hodet at jeg ikke klarer å gjøre annet enn å ligge på sofaen. For alt jeg vet kan dette være migrene, som jeg har en sjelden gang, men jeg klarer ikke avgjøre om det er det når dette oppstod om natten, slik at jeg ikke får opplevd aura som jeg pleier å ha av det, slik at det er vanskelig å vite om det er migrene. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 Skrevet 25. mars 2015 Skal man ikke bruke ibux når man bruker ssri? Wææh.. Har ingen råd til deg bortsett fra å ligge på sofaen til det er over. God bedring! Anonymous poster hash: dc7a0...db2 0 Siter
Inner self Skrevet 25. mars 2015 Skrevet 25. mars 2015 SSRI demper kodein effekten i paralgin forte, hos mange. Så det å ta en paralgin forte på når man går på ssri kan være bortkastet. Jeg er ikke lege dog, hehe, men jeg fikk ikke noe effekt av pinex forte. som er det samme. 0 Siter
Inner self Skrevet 25. mars 2015 Skrevet 25. mars 2015 + att det står under interaksjoner på felleskatalogens paralgin forte side.... 0 Siter
YoplaitDouble Skrevet 26. mars 2015 Forfatter Skrevet 26. mars 2015 Tok en prat med farmasøyten i går, og det var visst OK med ibux på friske unge mennesker sammen betablokker, da det i følge henne var mest underliggende hjertesykdom og ikke medisinen i seg selv som var uegnet sammen med ibux. Og med SSRI er det ingen veldig stor risiko. Tok det sammen med protonpumpehemmer for å minke blødningsrisikoen enda mer 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.