Gå til innhold

NHD: Tom for Zoloft! Er det farlig?

Anbefalte innlegg

YoplaitDouble
Skrevet

Ligg unna Cipramil, den har styggere bivirkninger enn Cipralex. Ta heller en lavere dose Cipralex. Men hvorfor gå på så utrolig lav dose? Hjelper det ikke mer med større dose?

AnonymBruker
Skrevet

Ligg unna Cipramil, den har styggere bivirkninger enn Cipralex. Ta heller en lavere dose Cipralex. Men hvorfor gå på så utrolig lav dose? Hjelper det ikke mer med større dose?

Hva hvis så lav dose hjelper?

Anonymous poster hash: 9e8b9...33e

YoplaitDouble
Skrevet

Hva hvis så lav dose hjelper?

Anonymous poster hash: 9e8b9...33e

Så er Cipralex 5mg bedre enn 10mg Cipramil.

Skrevet (endret)

Kort sagt, i 10 mg Cipramil er det 5 mg Cipralex og 5 mg av et møkkastoff som ikke gir effekt og bare gir bivirkninger. Akkurat som det i 10 mg Zyrtec mot allergi er 5 mg av det virksomme stoffet og 5 mg av et unyttig stoff. Derfor finnes det en annen allergimedisin (husker ikke hva den heter) som kun inneholder det virksomme stoffet.

Jo renere stoffet er, jo bedre. Jeg skjønner ikke vitsen med Cipramil når Cipralex finnes.

Edit: Xyzal heter allergimedisinen som er bedre enn Zyrtec

Endret av issomethingwrong
AnonymBruker
Skrevet

Kort sagt, i 10 mg Cipramil er det 5 mg Cipralex og 5 mg av et møkkastoff som ikke gir effekt og bare gir bivirkninger. Akkurat som det i 10 mg Zyrtec mot allergi er 5 mg av det virksomme stoffet og 5 mg av et unyttig stoff. Derfor finnes det en annen allergimedisin (husker ikke hva den heter) som kun inneholder det virksomme stoffet.

Jo renere stoffet er, jo bedre. Jeg skjønner ikke vitsen med Cipramil når Cipralex finnes.

Edit: Xyzal heter allergimedisinen som er bedre enn Zyrtec

Det er endel som har bedre effekt og eller mindre bivirkninger av cipramil.

Anonymous poster hash: 84b2f...f27

Skrevet

Det er endel som har bedre effekt og eller mindre bivirkninger av cipramil.Anonymous poster hash: 84b2f...f27

Må være enten placebo eller at dosen er annerledes.

Citalopram har to enantiomerer. R-citalopram, som ikke har effekt, og S-citalopram (escitalopram eller Cipralex).

Hvis du vil spise noe søtt, er det bedre å spise 50 gram sukker, enn 50 gram sukker blandet ut med 50 gram potetmel. Beklager dårlig eksempel.

AnonymBruker
Skrevet

Det meste med den type medisiner som nok placeno.

Anonymous poster hash: 45f75...fef

Skrevet

Hva slags bivirkninger er det snakk om, vet du det? Hvis det er snakk om kvalme eller andre fysiologiske bivirkninger kan jeg leve med det. Hva slags bivirkninger har du opplevd/hørt om som er verre? Bare nysgjerrig :) har prøvd cipralex før skjønner du, og likte den ikke, så jeg er litt skeptisk til å begynne på den igjen. Men den gangen prøvde jeg den bare i en tre ukers tid, så det er mulig jeg vllle fått en annen opplevelse av den nå..

Skrevet

Citalopram har to enantiomerer. R-citalopram, som ikke har effekt, og S-citalopram (escitalopram eller Cipralex).

Hvis du vil spise noe søtt, er det bedre å spise 50 gram sukker, enn 50 gram sukker blandet ut med 50 gram potetmel. Beklager dårlig eksempel.

Hmm, interessant.. :) nei, nå ble jeg usikker igjen. Jeg skal jo forhåpentligvis bare gå på det en ukes tid, så jeg vet ikke om det er så farlig. Krysser fingrene for at det stemmer at de skal få tilbake zoloft på apoteket i uke 15..

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Noen ggr er teoretiske utgreiinger helt korrrkte, men totalt unyttige. For noen ukers bruk er det "et fett".

Skrevet

Noen ggr er teoretiske utgreiinger helt korrrkte, men totalt unyttige. For noen ukers bruk er det "et fett".

Ja, jeg hadde ikke nølt med å ta Cipramil hvis Cipralex ikke fantes. Det var ikke meningen å antyde at Cipramil er "farlig" på noe vis.

Men jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor Cipramil (eller for den del Zyrtec) selges lengre.

Skrevet

Hmm, interessant.. :) nei, nå ble jeg usikker igjen. Jeg skal jo forhåpentligvis bare gå på det en ukes tid, så jeg vet ikke om det er så farlig. Krysser fingrene for at det stemmer at de skal få tilbake zoloft på apoteket i uke 15..

Cipramil er ikke farlig, ref det NHD sa :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...