Gå til innhold

Ingen samtaler på 30 år


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det unormalt å ikke ha hatt en eneste samtale med noen utenfor den nærmeste familie på over 30 år? Å leve helt isolert, ha ingen venner eller bry seg om andre. Er det skadelig?



Anonymous poster hash: 366ee...8fc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er unormalt å ikke snakke med noen utenfor familien. Vil ikke tro det er skadelig hvis personen ønsker det selv og har en del menneskelig kontakt tross alt. Men hva man legger i ordet "skadelig" kan selvsagt variere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig ensomt og trist ut. Er nok skadelig psykisk om man gjerne vil ha venner utenom familie. Men er ikke alle som føler de har behov for venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...
På 28.3.2015 den 23.27, AnonymBruker skrev:

Er det unormalt å ikke ha hatt en eneste samtale med noen utenfor den nærmeste familie på over 30 år? Å leve helt isolert, ha ingen venner eller bry seg om andre. Er det skadelig?

 


Anonymous poster hash: 366ee...8fc

 

Ja med mindre du er en asosial personlighetsstype (eller hva det nå het) så er det i aller høyeste grad skadelig. Ikke uten grunn den sier at stress og ensomhet er svært dødelig. 

Anonymkode: 4fd22...d3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 28.3.2015 den 23.27, AnonymBruker skrev:

Er det unormalt å ikke ha hatt en eneste samtale med noen utenfor den nærmeste familie på over 30 år? Å leve helt isolert, ha ingen venner eller bry seg om andre. Er det skadelig?

 


Anonymous poster hash: 366ee...8fc

 

Du burde skamme deg om du også er den samme personen som har opprettet denne tråden. Jeg har utdypet hvorfor i en annen tråd du følger nøye. Og for alt hva jeg vet ønsker du å få meg også på kroken, så usikker hvor klokt det er av meg å skrive dette, men om slike innlegg fortsetter, vet du hvem som rapporterer slik ufin oppførsel til @admin. Jeg oppfordrer admin til å sjekke om du er samme person bak AnonymBruker-funksjonen og ev. gjøre nødvendige tiltak for å få slutt på denne ufine personforfølgelsen.

Dette kalles utnyttelse av sårbare mennesker på nett. En kan tenke at jeg overreagerer og mulig det... Jeg har selv en voksen person i familien som bedriver det samme i dag og har gjort det de siste tre-fire årene og som med sine omkringliggende 60 leveår burde ha bedre vett enn som så, min egen mor, mot et annet familiemedlem som er lettere psykisk utviklingshemmet i 20-årene, og det gjør meg sint og såret å se henne snakke til henne så h*n går gråtende ut av rommet samt å baksnakke denne personen negativt til andre i familien. Jeg sier også henne imot, men det er ikke lett av grunner jeg ikke ønsker å gå inn på her. Jeg har til dels i mindre grad blitt utsatt for det samme av min mor i oppveksten, og enten kan man da lett reagere med å bli slik selv - så mor så datter - eller man kan gjøre motstand når man ser slik urett. Jeg gjør takk og lov sistnevnte slik at jeg ikke ødelegger flere liv på min vei. Det er trist at du gjør som du gjør, og du har trolig dine grunner, men vær så snill og jobb heller med deg selv og forsøk å endre din egen adferd til det bedre nå som jeg har gjort deg oppmerksom på den fremfor å fortsette i samme sporet. Det er ingen oppførsel man bør være stolt av å inneha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Du burde skamme deg om du også er den samme personen som har opprettet denne tråden. Jeg har utdypet hvorfor i en annen tråd du følger nøye. Og for alt hva jeg vet ønsker du å få meg også på kroken, så usikker hvor klokt det er av meg å skrive dette, men om slike innlegg fortsetter, vet du hvem som rapporterer slik ufin oppførsel til @admin. Jeg oppfordrer admin til å sjekke om du er samme person bak AnonymBruker-funksjonen og ev. gjøre nødvendige tiltak for å få slutt på denne ufine personforfølgelsen.

 

Ta deg en bolle. Denne tråden ble startet for fem og et halvt år siden. Jesus!

Anonymkode: fa165...367

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Du burde skamme deg om du også er den samme personen som har opprettet denne tråden. Jeg har utdypet hvorfor i en annen tråd du følger nøye. Og for alt hva jeg vet ønsker du å få meg også på kroken, så usikker hvor klokt det er av meg å skrive dette, men om slike innlegg fortsetter, vet du hvem som rapporterer slik ufin oppførsel til @admin. Jeg oppfordrer admin til å sjekke om du er samme person bak AnonymBruker-funksjonen og ev. gjøre nødvendige tiltak for å få slutt på denne ufine personforfølgelsen.

 

I alle dager da, hvilken personforfølgelse? 

Anonymkode: 9e094...ede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta deg en bolle. Denne tråden ble startet for fem og et halvt år siden. Jesus!

Anonymkode: fa165...367

Haha, den skal jeg ta med hjertens lyst og beklager. Som jeg har innrømmet et annet sted, er det mye som surrer i topplokket om dagen og da får jeg ikke med meg alt når jeg leser. Beklager veldig dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

I alle dager da, hvilken personforfølgelse? 

Anonymkode: 9e094...ede

Lurer jeg også på. Tror det er visse folk her som bør slappe av litt. 

Anonymkode: 4fd22...d3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...