AnonymBruker Skrevet 29. mars 2015 Skrevet 29. mars 2015 Hei. Bruker 20 mg cipralex. Er veldig i tvil, om vi skal prøve å få barn eller ikke. Skjønner at kun vi kan ta den avgjørelsen, men har ett par spørsmål. Er det sant at en ikke kan bruke cipralex under graviditet? Har lest begge deler, at det ikke er farlig, og at det er farlig. Vil en OCD alltid forverres under graviditet? Har lest mye om det... Diagnose: behandlet ocd, klarer å holde den i sjakk, men har perioder jeg er litt værre. Medisin: 20 mg.Anonymous poster hash: 60c3b...fb9 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2015 Skrevet 29. mars 2015 Ps, min ocd er vasking, sjekking, grubling, men er pr i dag "friskmeldt" og i full jobb.Anonymous poster hash: 60c3b...fb9 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 29. mars 2015 Skrevet 29. mars 2015 Det er ufarlig å bruke Cipralex i graviditeten. Ja, ocd kan bli verre under svangerskapet - særlig uten SSRI. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2015 Skrevet 30. mars 2015 Tusen takk for svar NHD:) Ja, vil vel tror at det er farligere å gå uten SSRI, enn med... Vel, da er det bare å tenke og gruble videre. Ingen lett avgjørelse... (Og dersom en bestemmer seg for å prøve, er det jo absolutt ikke sikkert en kan få barn heller) Ønsker deg en flott påske NHD;)Anonymous poster hash: 60c3b...fb9 0 Siter
frosken Skrevet 30. mars 2015 Skrevet 30. mars 2015 Tusen takk for svar NHD:) Ja, vil vel tror at det er farligere å gå uten SSRI, enn med... Vel, da er det bare å tenke og gruble videre. Ingen lett avgjørelse... (Og dersom en bestemmer seg for å prøve, er det jo absolutt ikke sikkert en kan få barn heller) Ønsker deg en flott påske NHD;)Anonymous poster hash: 60c3b...fb9 Ut i fra hva jeg har lest om dette, så vil den potensielt negative effekten av SSRI på barnet langt overveies av fordelene av å ha en frisk mor. God påske til deg (særlig dersom du er den jeg tror) :-) 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2015 Skrevet 30. mars 2015 Er nok det frosken;) Riktig god påske til deg og!Anonymous poster hash: 60c3b...fb9 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.