stjernestøv Skrevet 29. mars 2015 Skrevet 29. mars 2015 Er det vanlig at man går ned en del i vekt etter å ha redusert på ap, selv om jeg har spist mye? Veide meg i dag for jeg har tenkt å spise sunnere etter påske, det viste seg at jeg har gått ned ti kilo uten å merke det. Ja så stor er jeg. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 29. mars 2015 Forfatter Skrevet 29. mars 2015 Det er vel normalt når man reduserer på dritten, feit og mislykket er jeg uansett. Sitter hele dagen og glor... 0 Siter
frosken Skrevet 29. mars 2015 Skrevet 29. mars 2015 Det er vel normalt når man reduserer på dritten, feit og mislykket er jeg uansett. Sitter hele dagen og glor... Det høres ut som om du ikke har det noe bra om dagen. Vanligvis ville du nok ha fått mange gratulasjoner over å ha gått ned 10 kg. Det er imidlertid ikke fullt så enkelt nå siden en del av oss nok lurer på om det er klokt av deg å redusere medisinene så mye og så raskt. Dermed får du også litt lite respons på noe som det er forståelig at du er glad for. Hvorvidt det er reduksjonen av risperdal som har gitt vektreduksjon, avhenger vel av at du vet hva du veide da du reduserte. Hvis du vet at du veide akkurat 10 kg mer den dagen du reduserte, så kan vektreduksjonen ha sammenheng med medisinendringen. 0 Siter
laban Skrevet 29. mars 2015 Skrevet 29. mars 2015 Jeg har ikke greie på medisiner mot psykiske lidelser. Men hvis man går ned så mye i løpet av relativt kort tid uten å ha forandret spise- eller treningsregime ganske betydelig, vil jeg tro at man har hatt ganske mye vann i kroppen. Og binding av væske kan kanskje være en typisk bivirkning av medisiner? Noen opplever i hvert fall endret væskebehov og opphopning av vann i kroppen (f.eks. rask fortykning i leggene) når de starter med medisiner mot andre typer sykdom. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 29. mars 2015 Forfatter Skrevet 29. mars 2015 Det høres ut som om du ikke har det noe bra om dagen. Vanligvis ville du nok ha fått mange gratulasjoner over å ha gått ned 10 kg. Det er imidlertid ikke fullt så enkelt nå siden en del av oss nok lurer på om det er klokt av deg å redusere medisinene så mye og så raskt. Dermed får du også litt lite respons på noe som det er forståelig at du er glad for. Hvorvidt det er reduksjonen av risperdal som har gitt vektreduksjon, avhenger vel av at du vet hva du veide da du reduserte. Hvis du vet at du veide akkurat 10 kg mer den dagen du reduserte, så kan vektreduksjonen ha sammenheng med medisinendringen. Føler meg ikke akkurat glad heller, men ble overrasket. Men veide meg ikke akkurat da jeg reduserte, men har jo spist sjokolade hver dag så det er jo rart. Medisiner gjør jo noe med stoffskifte tydeligvis. Men etter påske skal jeg spise sunt, har en sjanse for å gå ned litt da før sommeren. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 29. mars 2015 Forfatter Skrevet 29. mars 2015 Jeg har ikke greie på medisiner mot psykiske lidelser. Men hvis man går ned så mye i løpet av relativt kort tid uten å ha forandret spise- eller treningsregime ganske betydelig, vil jeg tro at man har hatt ganske mye vann i kroppen. Og binding av væske kan kanskje være en typisk bivirkning av medisiner? Noen opplever i hvert fall endret væskebehov og opphopning av vann i kroppen (f.eks. rask fortykning i leggene) når de starter med medisiner mot andre typer sykdom. Det er godt mulig jeg hadde mye vann i kroppen, rart jeg ikke har merket jeg har gått ned bare så det på vekta. Og det var ikke noe galt med vekta, det sier jo litt om hvor feit jeg er. Tyve kilo til må bort. 0 Siter
XbellaX Skrevet 29. mars 2015 Skrevet 29. mars 2015 Stjernestøv, hvorfor i alle dager spiser du sjokolade hver dag mens du i samme slengen klager over at du er overvektig og bare "sitter å glor"? Du som er blitt så fresh og fin på håret må jo ut å vise deg litt :-) 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2015 Skrevet 29. mars 2015 Føler meg ikke akkurat glad heller, men ble overrasket. Men veide meg ikke akkurat da jeg reduserte, men har jo spist sjokolade hver dag så det er jo rart. Veldig lurt hvis du ønsker å gå ned i vekt! Anonymous poster hash: 661a4...199 0 Siter
stjernestøv Skrevet 29. mars 2015 Forfatter Skrevet 29. mars 2015 Stjernestøv, hvorfor i alle dager spiser du sjokolade hver dag mens du i samme slengen klager over at du er overvektig og bare "sitter å glor"? Du som er blitt så fresh og fin på håret må jo ut å vise deg litt :-) Jo fordi jeg er så mislykket, bare til å sitte å stappe i seg da. Tenker jeg er døden nær også, har sittet i samme stolen i hele dag. Men vet jeg må ta meg sammen, skal ned mer i vekt og da må jeg gå tur. Håret ja, får det ikke til slik som frisøren lagde det. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 29. mars 2015 Forfatter Skrevet 29. mars 2015 Veldig lurt hvis du ønsker å gå ned i vekt! Anonymous poster hash: 661a4...199 Vet jo det ikke er lurt, må skjerpe meg. Det har bare blitt en vane nå, noe må jeg ha å gjøre jeg og. 0 Siter
XbellaX Skrevet 29. mars 2015 Skrevet 29. mars 2015 Jo fordi jeg er så mislykket, bare til å sitte å stappe i seg da. Tenker jeg er døden nær også, har sittet i samme stolen i hele dag. Men vet jeg må ta meg sammen, skal ned mer i vekt og da må jeg gå tur. Håret ja, får det ikke til slik som frisøren lagde det. Jeg synes ikke du virker til å ha det noe bra i det hele tatt. Får du noe hjelp i påsken eller er du alene? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 29. mars 2015 Forfatter Skrevet 29. mars 2015 Jeg synes ikke du virker til å ha det noe bra i det hele tatt. Får du noe hjelp i påsken eller er du alene? Familien er jo her med meg. Men de reagerte i dag når jeg satt i samme stol hele dagen, samboeren måtte kjøpe pizza for jeg orket ikke lage middag. Men i morgen skal jeg det. 0 Siter
XbellaX Skrevet 29. mars 2015 Skrevet 29. mars 2015 Familien er jo her med meg. Men de reagerte i dag når jeg satt i samme stol hele dagen, samboeren måtte kjøpe pizza for jeg orket ikke lage middag. Men i morgen skal jeg det. Det høres trist ut, jeg håper kommende uke vil bli bedre for deg. Hvor mange uker siden er det du begynte å redusere? 3? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 29. mars 2015 Forfatter Skrevet 29. mars 2015 Det høres trist ut, jeg håper kommende uke vil bli bedre for deg. Hvor mange uker siden er det du begynte å redusere? 3? Det er sikkert tre uker siden ja jeg begynte med 2 mg risperdal. Må prøve å komme meg litt ut på tur tror jeg, har jo kjedet meg i hele dag. Bare sitte der å tenke på døden. 0 Siter
XbellaX Skrevet 29. mars 2015 Skrevet 29. mars 2015 Det er sikkert tre uker siden ja jeg begynte med 2 mg risperdal. Må prøve å komme meg litt ut på tur tror jeg, har jo kjedet meg i hele dag. Bare sitte der å tenke på døden. Reduser på sjokoladen noen dager og få deg en liten spasertur ut, ta deg et kaffebesøk, slikt gjør underverker selv om det uten tvil er vanskelig å komme i gang. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 29. mars 2015 Forfatter Skrevet 29. mars 2015 Reduser på sjokoladen noen dager og få deg en liten spasertur ut, ta deg et kaffebesøk, slikt gjør underverker selv om det uten tvil er vanskelig å komme i gang. Får prøve på det. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 30. mars 2015 Forfatter Skrevet 30. mars 2015 Reduser på sjokoladen noen dager og få deg en liten spasertur ut, ta deg et kaffebesøk, slikt gjør underverker selv om det uten tvil er vanskelig å komme i gang. I dag gikk jeg tur med sønnen min, så tok vi en is i parken etterpå. Da kan jeg ihvertfall si jeg har gjort noe i dag, selv om det er husarbeid jeg skulle gjort. 0 Siter
slabbedask Skrevet 30. mars 2015 Skrevet 30. mars 2015 I dag gikk jeg tur med sønnen min, så tok vi en is i parken etterpå. Da kan jeg ihvertfall si jeg har gjort noe i dag, selv om det er husarbeid jeg skulle gjort. Husarbeid er ikke så viktig. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 30. mars 2015 Forfatter Skrevet 30. mars 2015 Husarbeid er ikke så viktig. Enig, men jeg liker ikke alt rotet som flyter rundt her. 0 Siter
XbellaX Skrevet 30. mars 2015 Skrevet 30. mars 2015 I dag gikk jeg tur med sønnen min, så tok vi en is i parken etterpå. Da kan jeg ihvertfall si jeg har gjort noe i dag, selv om det er husarbeid jeg skulle gjort. Kjempe flott stjerna :-) Virkelig bra jobbet. Husarbeid kan vente til en annen dag, ta litt om gangen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.