Gå til innhold

NHD medisin spørsmål

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har tenkt litt på det her i det siste, er det sånn at når man blir trøtt av en medisin som feks. fluoxetin (SSRI) så betyr det at den medisinen begynner å virke? Altså man blir trøtt fordi medisinen begynner å gi fra seg virkestoffene i kroppen og man ender opp som trøtt?

Kanskje litt vanskelig å forklare hva jeg mener, men var det noen som skjønte hva jeg mente?

:)

Anonymous poster hash: 501e0...6b7
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Uansett er det slik at om noe forandres etter at en har begynt med medisin, så er det et tegn på at medisinen sannsynligvis virker.

AnonymBruker
Skrevet

Uansett er det slik at om noe forandres etter at en har begynt med medisin, så er det et tegn på at medisinen sannsynligvis virker.

Men det jeg mente var, la oss si man har bipolar, bruker fluoxetin og plutselig så blir man sånn trøtt i et par dager, betyr det da at fluoxetinen hindrer depresjonen, og at den da liksom "sender ut stoffer i kroppen" som gjør en trøtt?

Anonymous poster hash: 501e0...6b7

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...