Gå til innhold

Livet er komplisert for oss som blir lett såret

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler meg mislykket. Ingenting verdt. Jeg har ingenting på denne kloden å gjør. Den destruktive siden av meg våkner. Jeg vil gjemme meg bort og straffe meg selv. Eller hva er det jeg egentlig vil? Jeg vil flytte disse følelsene til en konkret smerte.

I morgen er jeg kanskje meg selv igjen.

Anonymous poster hash: ffeb6...e66

• Svar 107
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

53

• XbellaX

21

• frosken

14

• Nils Håvard Dahl, psykiater

3

Skrevet

Det er ikke lett å ha det slik.

Sender støttende tanker din vei.

Skrevet

Kjenner meg igjen på det :/

Håper du får det bedre imorgen

AnonymBruker
Skrevet

Tok en sobril for å prøve å fungere på jobb. Så nå er jeg så trett at jeg har problemer med å holde meg våken. Rispet meg llitt.

Jeg har vært nokså stabil en periode nå. Er redd for å være på veg inn i en ny nedtur nå.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det viktige spørsmålet her blir:

Hva kan en gjøre for å øke ens egen terskel for å bli såret?  Brukerne utfordres til å komme med gode forslag.

Skrevet

Tok en sobril for å prøve å fungere på jobb. Så nå er jeg så trett at jeg har problemer med å holde meg våken. Rispet meg llitt.

Jeg har vært nokså stabil en periode nå. Er redd for å være på veg inn i en ny nedtur nå.

Jeg synes det er noe uhyre paradoksalt med dine innlegg om dette temaet. Dersom du oppfordres til å kommunisere mer med dine nære omgivelser, så sier du at det verken er mulig eller ønskelig. Allikevel insisterer du å kommunisere på detaljnivå her på dol om dine følelser og selvdestruktive handlinger. Hvorfor?

Skrevet

Jeg synes det er noe uhyre paradoksalt med dine innlegg om dette temaet. Dersom du oppfordres til å kommunisere mer med dine nære omgivelser, så sier du at det verken er mulig eller ønskelig. Allikevel insisterer du å kommunisere på detaljnivå her på dol om dine følelser og selvdestruktive handlinger. Hvorfor?

Jeg kan selvfølgelig ikke svare for anonym, men det er lettere, syns jeg, å skrive ned det man tenker og la ukjente mennesker, man aldri trenger møte, lese det man tenker og føler. Det er ikke alltid man føler man kan snakke med venner og familie, men man kan jo alltid diskutere på et forum. Det er ikke alle som klarer få ut mye fornuftig om man er nødt til å si det man føler, da er det lettere når man kan skrive. Det er vel flere her som legger ut om ting på DOL som de ikke deler med andre mennesker som de har i livet sitt.

AnonymBruker
Skrevet

Unnskyld. I går hjalp det meg faktisk å skrive ned så jeg klarte å unngå å SS. Men jeg forstår jeg må holde dette for meg selv. Det er lettere å være åpen et sted jeg er anonym.

Skrevet

Jeg kan selvfølgelig ikke svare for anonym, men det er lettere, syns jeg, å skrive ned det man tenker og la ukjente mennesker, man aldri trenger møte, lese det man tenker og føler. Det er ikke alltid man føler man kan snakke med venner og familie, men man kan jo alltid diskutere på et forum. Det er ikke alle som klarer få ut mye fornuftig om man er nødt til å si det man føler, da er det lettere når man kan skrive. Det er vel flere her som legger ut om ting på DOL som de ikke deler med andre mennesker som de har i livet sitt.

Det er jeg enig med deg i. Men når dette blir et vedvarende mønster gjennom flere år, så lurer jeg på om dol da blir noe som vedlikeholder problemer mer enn det fremmer konstruktive endringer.

Skrevet

Unnskyld. I går hjalp det meg faktisk å skrive ned så jeg klarte å unngå å SS. Men jeg forstår jeg må holde dette for meg selv. Det er lettere å være åpen et sted jeg er anonym.

I stedet for å bli såret, så kan du kanskje reflektere over tilbakemeldingen min? Jeg bestemmer ikke hva du skal skrive om på dol.

Skrevet

Hva kan en gjøre for å øke ens egen terskel for å bli såret?  Brukerne utfordres til å komme med gode forslag.

Tror du at man virkelig kan øke den terskelen? Jeg kjenner ingen andre eksempler enn meg selv, jeg har prøvd å øke terskelen. Det kan se ut til å fungere en stund. Jeg har prøvd å tenke anderledes om situasjonen som gjorde så jeg ble såret. Men sannheten er jo at det ikke er meg å tenke positivt om noe som er negativt også går det opp for meg at jeg bare lurer meg selv, og at jo mer jeg later som jeg tåler av andre, dess mer må jeg også tåle. Så jeg vil aldri vinne, for jeg blir alltid pushet til å tåle mer.

Men et forslag til hvordan man kan lære seg å tåle mer, er å endre sitt eget tankemønster rundt det som såret en.

Skrevet

Det er jeg enig med deg i. Men når dette blir et vedvarende mønster gjennom flere år, så lurer jeg på om dol da blir noe som vedlikeholder problemer mer enn det fremmer konstruktive endringer.

Aha...jeg vet jo ikke hvem denne anonyme brukeren er jeg. Alle disse anonyme forvirrer meg bare.

AnonymBruker
Skrevet

I stedet for å bli såret, så kan du kanskje reflektere over tilbakemeldingen min? Jeg bestemmer ikke hva du skal skrive om på dol.

Jeg reklekterer og det får meg bare til å føle meg som en enda større drittsekk. Jeg har ingen problemer med å innse at reaksjonene er sterkt overdrevet i forhold til grunnlget. Men det er bare slik jeg reagerer, og jeg vet veldig godt at småting kan være triggeren til en ny nedtur.

Skrevet

Jeg reklekterer og det får meg bare til å føle meg som en enda større drittsekk. Jeg har ingen problemer med å innse at reaksjonene er sterkt overdrevet i forhold til grunnlget. Men det er bare slik jeg reagerer, og jeg vet veldig godt at småting kan være triggeren til en ny nedtur.

Har du noen tanker om hva du kan gjøre for å redusere sårbarheten din?

Skrevet

Det er vel å bli mer herdet og tøffere. Og til det trengs det trening og atter trening.

Jeg har blitt tøff og herdet i jobben min, men sliter fortsatt endel i mellommenneskelige ting. Kanskje fordi jeg ikke har så mye kontakt med folk i fritiden (har ikke ork og overskudd) og dermed ikke får trent? Vet ikke..

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan du skille de anonyme fra hverandre? Har du tilgang til brukernavn?

Anonymous poster hash: ff30a...23f

Skrevet

Hvordan kan du skille de anonyme fra hverandre? Har du tilgang til brukernavn?

Anonymous poster hash: ff30a...23f

For folk som har vært her inne gjennom lang tid, så skal det mye til å ikke gjenkjenne denne trådstarteren. Tilsvarende innlegg har jo blitt postet gjennom flere år.

AnonymBruker
Skrevet

Har du noen tanker om hva du kan gjøre for å redusere sårbarheten din?

Nei, Vi tok det en del opp hos psykologen, men kom vel ikke frem til noe som nyttet.

AnonymBruker
Skrevet

For folk som har vært her inne gjennom lang tid, så skal det mye til å ikke gjenkjenne denne trådstarteren. Tilsvarende innlegg har jo blitt postet gjennom flere år.

Det finnes vel ingen andre som er like idiotisk enn meg. Det bekrefter vel bare det meste.

Skrevet

Det finnes vel ingen andre som er like idiotisk enn meg. Det bekrefter vel bare det meste.

Det har ingenting med å være idiotisk å gjøre, det har å gjøre med at noen temaer kan ha en tendens til å bli gjentagende. Det er ikke ment som noen kritikk fra min side, jeg er bare oppriktig undrende til det paradokset jeg synes å se når det gjelder deg og kommunikasjon. Jeg synes jeg oppfatter et ganske stort udekket behov for å kommunisere gjennom det du skriver, og forundres over at du pleier å benekte at du kan ha noe å hente ved å jobbe med dine relasjoner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...