Gå til innhold

Nervesammenbrudd???

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg bare lurer på om det er noen andre som opplever det jeg gjør og om det finnes noen behandling for det. Når jeg blir provosert, eller blir utsatt for en situasjon eller tanker eller følelser som er ubehagelige så begynner hjerte å slå enormt fort og det bruser i blodet og inni hele meg. Føles ut som et slags stort nervesammenbrudd. Jeg kan også bli uvel og kvalm. Hva er dette for noe? Jeg bruker Sarotex 25mg x 4 pr i dag, men føler at jeg skulle gjerne hatt høyere dose eller noe annet som kan hjelpe meg å holde dette i sjakk. Håper det er noen andre som har opplevd/opplever dette som kan komme med råd eller fortelle sin historie?

Anonymous poster hash: f0b49...349

Anonymous poster hash: 3efd0...348

Skrevet

De kaller det i tilfelle ikke nervesammenbrudd nå for tiden, men før i tiden så hørte vi om nervesammenbrudd. Da var det mye snakk om en form for kortsluttning i hjernen pga av overbelastning,viss nok. NHD hadde en annen betegnelse på det i en tidligere tråd her. Husker ikke var det var.

Skrevet

Jeg får sånn hele tiden. Psykologen min sier jeg må konsentrere meg om å puste når det oppstår.

En gang mistet jeg all følelse i høyre side. Jeg trodde det var slag, men

det gikk heldigvis over etter at jeg var kommet meg ut av situasjonen jeg var i.

Etter at jeg har begynt å tenke på pusten min når jeg går inn i en situasjon som jeg syns er vanskelig 

har det blitt mye bedre. Jeg blir fortsatt svimmel og uvel, men jeg "besvimer" ikke.

Skrevet

Nervesammenbrudd eksisterer ikke. Det høres ut som du får panikkangst. Det er ubehagelig, men ikke farlig :) men det er lurt å snakke med en behandler om det så du kan lære deg teknikker for å gjøre anfallene kortere og mindre ubehagelige. Har opplevd det mye selv. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...