Gå til innhold

Kravet til et perfekt liv blant ungdom er så stort at flere får psykiske lidelser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skolen har jo ikke blitt noe værre enn den alltid har vært så det må være alt det andre. Jeg opplevde aldri dette presset for jeg var ikke sosial, 

Ikke jeg heller, men syk ble man likevel. Glad jeg ikke går på skolen nå.

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

13

• Caylee

10

• slabbedask

9

• Kjøter'n

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ikke jeg heller, men syk ble man likevel. Glad jeg ikke går på skolen nå.

Ja, det ble man. Jeg er også glad jeg ikke går på skolen nå, det tror jeg hadde fungert dårlig.

Skrevet

Verden har blitt for sosial. Vi er jo flokkdyr. Kjedelig for de som trives best som ensom ulv. Selv i jobber hvor det ikke kreves at man samarbeider og er sosial så ønsker de utadvendte mennesker. Skjønner ikke hvorfor.

Det er sant. Merkelig det der. Hvorfor de vil ha utadvendte mennesker i jobber som ikke krever mye sosial kontakt uansett.

Skrevet

Det er sant. Merkelig det der. Hvorfor de vil ha utadvendte mennesker i jobber som ikke krever mye sosial kontakt uansett.

Fordi "utadvente" mennesker er mer positive? 

Hvem vet.

Skrevet

Ellers er jeg ikke enig i at skolen er for slapp. Tvert imot kreves det utrolig mye av de som vokser opp i dag. Da jeg gikk på vgs på slutten av 1990-tallet kunne vi ofte bare pugge oss til gode karakterer og svare "rett" på en masse oppgaver på prøver. Nå krever de nye læreplanene i mye større grad at elevene skal reflektere, være selvstendige, drøfte spørsmål etc. Det krever en modenhet mange ikke har enda, og mange strever seg syke. For å sette det på spissen: Kan du hele læreboken utenatt får du kanskje 3 eller 4. For å få 5 eller 6 kreves det en god del mer av deg.  Slik var det i alle fall ikke da jeg gikk på skolen. Dette er dessuten ikke lærernes "feil", det hele kommer fra Utdanningsdirektoratet som lager læreplanene våre der det står hva elevene skal kunne.

Her er det noe som ikke stemmer. En leser jo hele tiden at vi sliter med og mer med realfag.

Skrevet

Ellers er jeg ikke enig i at skolen er for slapp. Tvert imot kreves det utrolig mye av de som vokser opp i dag. Da jeg gikk på vgs på slutten av 1990-tallet kunne vi ofte bare pugge oss til gode karakterer og svare "rett" på en masse oppgaver på prøver. Nå krever de nye læreplanene i mye større grad at elevene skal reflektere, være selvstendige, drøfte spørsmål etc. Det krever en modenhet mange ikke har enda, og mange strever seg syke. For å sette det på spissen: Kan du hele læreboken utenatt får du kanskje 3 eller 4. For å få 5 eller 6 kreves det en god del mer av deg.  Slik var det i alle fall ikke da jeg gikk på skolen. Dette er dessuten ikke lærernes "feil", det hele kommer fra Utdanningsdirektoratet som lager læreplanene våre der det står hva elevene skal kunne. 

Har dette hatt noen innvirkning på gjennomsnittskarakteren, totalt sett?

Skrevet

Hvem vet.

Kanskje de er det. Men de kan være mer frekke også sånn generelt sett

Skrevet

Hvem vet.

Er de det?

Skrevet

Er de det?

Kanskje de virker mer positive på andre? 

Skrevet

Kanskje de virker mer positive på andre? 

Det gjør de kanskje.

Skrevet (endret)

Det vet jeg ikke. Men idag er det mye mer press om å ha framføringer og drive gruppearbeid. Noe som kan føre til mye stress . Mamma har sagt hun nesten aldri opplevde noe slikt da hun gikk på skolen

Det tror jeg nok, og din mor har nok rett i det.det kan være at en tar mer hensyn til indevidet nå en før, men det er alikevel noe med hele systemet som vakler, men også på det sosiale som ikke har med det rent faglige å gjøre.Det er vanskligere å stå litt utenfor, samtidig å være godtatt. Bare de som er veldig selvstendige kan klare seg bra da, og de som kan stå for sine meningers mot.Ellers kan det bli for mye press og stress for ikke å havne i den samme suppa.

Endret av FGT
Gjest Ladytron
Skrevet

Hvordan vet man hvor utadvendt man er?

I arbeidslivet brukes ofte personlighetstester, for eksempel tester basert på MBTI.

Dette er ikke akkurat en eksakt vitenskap, men hvis man svarer ærlig på spørsmålene så får man sikkert en god indikasjon.

Skrevet

I arbeidslivet brukes ofte personlighetstester, for eksempel tester basert på MBTI.

Dette er ikke akkurat en eksakt vitenskap, men hvis man svarer ærlig på spørsmålene så får man sikkert en god indikasjon.

Tullings, altså. Alt er bare tullings.

AnonymBruker
Skrevet

Du må være ærlig.

Anonymous poster hash: ba43b...b1d

Skrevet

Du må være ærlig.

Syns du ikke dette er tullings?

Profiles%20MBTI.jpg?_cache=1347030130

AnonymBruker
Skrevet

Syns du ikke dette er tullings?

Jo ;)

Skrevet (endret)

Hvordan vet man hvor utadvendt man er?

Hvis du nesten aldri deler dine meninger og tanker, og til dels følelser også, så kan du mer kalles for innadvendt. Så da skulle det væære logisk å tro at det motsatte er utadvendt. Men hvor mye, det blir jo relativt.

Endret av FGT
Gjest Ladytron
Skrevet (endret)

Som sagt, ikke akkurat en eksakt vitenskap, men likevel veldig populært.

Du virker ganske negativ for tiden :P

Endret av Ladytron
Skrevet

Hvis du nesten aldri deler dine meninger og tanker, og til dels følelser også, så kan du mer kalles for innadvendt. Så da skulle det væære logisk å tro at det motsatte er utadvendt. Men hvor mye, det blir jo relativt.

Ja, men hva om man er flink til å "dele" på nettet, men aldri ellers?

Du virker ganske negativ for tiden :P

Ja, det er nok ganske eksakt. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...