Kentrhy Skrevet 31. mars 2015 Skrevet 31. mars 2015 Hallo. Jeg har vært under behandling med Efexor i overkant av fire måneder. Det er nå for min del ønskelig å seponere preparatet, grunnet apatien medikamentet har fremprovosert i meg. Jeg har allerede prøvd å trappe ned tidligere, men det brakte ikke med seg særlig gunstige resultater; Jeg fikk 'elektriske støt' konstant, panikk-anfall, mareritt kontinuerlig, svimmelhet, konsentrasjonsvansker b.la. Dette vedvarte i fire dager, før jeg omsider begynte å gjennoppta medisinen. Jeg sto (og står fremdeles) på en ganske beskjeden dose: 75 mg. Fastlegen min nedjusterte dosen til 37, 5 i tre uker, deretter ble behandlingen avsluttet. Dette fungerte som sagt ikke særlig bra, siden jeg ble usedvanlig syk, både fysisk og psykisk. Har du noe forslag til hvordan dette kan utføres på en mer effektiv måte, hvor man kan minimere risikoen for abstinenssymptomer? I tillegg ønsker jeg å spørre hvor lenge disse abstinenssymptomene vanligvis vedvarer ved SNRI-preparater? Og er det registrert noen tilfeller hvor Efexor (eller andre tilsvarende preparater) har påført permanent skade? Takk på forhånd for det eventuelle svar. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.