Gå til innhold

ufrivillige bevegelser i kroppsdeler iblandt under hvile

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen
Skrevet

I dag under middagshvil etter en grusom natt med panikk og falling på gulvet utav senga, så i ettermiddag, uten at jeg sov engang, så løftet høyrehånda mi seg og jeg klarte nesten ikke la den slappe av, i noen få sekunder. Og i tillegg etterpå så rykket det i fot på venstre siden. Jeg hadde bare øynene igjen og hvilte, uten å duppe av. Kan det være alvorlig?

AnonymBruker
Skrevet

I dag under middagshvil etter en grusom natt med panikk og falling på gulvet utav senga, så i ettermiddag, uten at jeg sov engang, så løftet høyrehånda mi seg og jeg klarte nesten ikke la den slappe av, i noen få sekunder. Og i tillegg etterpå så rykket det i fot på venstre siden. Jeg hadde bare øynene igjen og hvilte, uten å duppe av. Kan det være alvorlig?

Leamus, helt ufarlig.

Alle har det innimellom. 

Anonymous poster hash: 13956...d22

Blomsterfluen
Skrevet

Ok. Men Leamus er rykninger i lokale muskler, mine håndbevegelser var mer enn bare leamus, føler jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Ok. Men Leamus er rykninger i lokale muskler, mine håndbevegelser var mer enn bare leamus, føler jeg.

Kanskje det er pågrunn av en medisin du tar eller noe..?

Jeg tviler på at det var epilepsi liksom for det er jo ikke noe man får "once in a lifetime"

Anonymous poster hash: 13956...d22

Blomsterfluen
Skrevet

Kanskje det er pågrunn av en medisin du tar eller noe..? Jeg tviler på at det var epilepsi liksom for det er jo ikke noe man får "once in a lifetime" Anonymous poster hash: 13956...d22

Epilepsi kan oppstå i alle aldre selv uten påvist skade i hjernen, har jeg lest.

AnonymBruker
Skrevet

Epilepsi kan oppstå i alle aldre selv uten påvist skade i hjernen, har jeg lest.

Mistenker du eplepsi bør du gå til legen.

Høres mest ut som hypokonderi.

Anonymous poster hash: 2cc27...2e8

Blomsterfluen
Skrevet

Mistenker du eplepsi bør du gå til legen.

Høres mest ut som hypokonderi.Anonymous poster hash: 2cc27...2e8

Jeg er så fusket lei av at alle på forumet her skal mene at jeg har hypokonderi. Jeg kan jo ikke spørre om helseting uten at jeg blir beskylt for å være hypokonder. Jeg føler meg så dum.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så fusket lei av at alle på forumet her skal mene at jeg har hypokonderi. Jeg kan jo ikke spørre om helseting uten at jeg blir beskylt for å være hypokonder. Jeg føler meg så dum.

Det er ingen grunn til å føle seg dum. Men mistenker du alvorlg sykdom er det bedre å gå til legen.

Anonymous poster hash: 2cc27...2e8

Skrevet

Det er også helt normalt at større deler av kroppen rykker til av seg selv, særlig når man slapper av.

Skrevet

Jeg får ofte sånne rykninger rett før jeg sovner. Som frosken sier, det er helt normalt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror dette trygt kan beskrives som et normalfenomen og dermed ingen grunn til å bekymre seg. 

Anonymous poster hash: 4d454...78b

Skrevet

Jeg får og rykkninger i deg jeg er i ferd med å sovne, noen ganger skikkelige også, så jeg blir lys våken igjenn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...