MariMariMari Skrevet 1. april 2015 Skrevet 1. april 2015 Hei Jeg skrev et innlegg til deg tidligere. Se under. Der rådet du meg til å begynne på Wellbutrin igjen. Jeg har prøvd å få tak i fastlege og DPS uten å ha fått tak i de. Depresjonen/angsten blir bare verre og verre og er nå uutholdelig. Syns du jeg kan starte på Wellbutrin igjen uten å snakke med legen (Har wellbutrin liggende) Vil den kunne gi veldig forverrede plager i starten? Innlegg jeg skrev tidligere: Inntil november gikk jeg på 150 mg wellbutrin og 150 mg efexor. Hadde gjort det i flere år.det hadde god effekt på depresjonen min (men har ikke hjulpet så mye med Gad) I novmber begynte jeg å få økte skjelvinger i kroppen, særlig om morgenen. Ringte da til dps og fikk beskjed om å prøve å kutte ut wellbutrin. Kuttet ut wellbutrin og skjelvingene ble litt bedre. Merket ikke noe forskjell på psyken før i starten av januar. Siden da har jeg merket at jeg blir gradvis mer deprimert og redd (særlig om morgenen) De siste par ukene har det vært helt jævlig, og jeg sliter både på jobb og sosialt. Vil helst bare ligge i Swngen hele dagen, men det blir jeg jo enda verre av. Det er desidert verst om morgenen. Tror du forverringen kan skyldes at jeg slutta m wellbutrin eller er det tilfeldig? Fastlegen har henvist meg til dps, men dette er mye mere akutt enn som så. Jeg teller minutter og sliter m å holde ut. Er det noe jeg kan gjøre selv? Kan jeg begynne med wellbutrin igjen uten å snakke m lege? Eller vil jeg da få veldig mye angst i starten? Bruker fortsatt 150 mg efexor. Kan ikke øke dosen av det pga økte leververdier/smerter der levra sitter. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 1. april 2015 Skrevet 1. april 2015 Du kan starte med W. Det vil hjelpe deg med depresjonen. Oppstartsplagene blir vel som forrige gang. 0 Siter
MariMariMari Skrevet 1. april 2015 Forfatter Skrevet 1. april 2015 Det er ok å kombinere wellbutrin og efexor ikke sant? Interaksjoner ? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 1. april 2015 Skrevet 1. april 2015 Jeg bruker ikke å gi denne kombinasjonen siden begge virker på NA-systemet. Men siden du har brukt det før, og dosen Efexor er så liten, er det helt ok. Med dose 150 mg er Efexor kun et SSRI. Virkningen på NA-systemet starter først ved denne dosen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.