737 Skrevet 1. april 2015 Skrevet 1. april 2015 Startet med Efexor i januar. De første 7 dagene gikk jeg på 37,5mg. Dette var en depotkapsel med en tablett inni. Deretter gikk jeg opp på 75mg. Dette var depotkapsel med pulver inni. Fikk høy puls og hjertebank noen dager etter oppstart av 75mg. Legen ba meg teste 2 uker med 37,5mg, og deretter opp på 75mg igjen fordi han mente at kroppen kanskje ville lære seg å tilpasse seg medisinen bedre på andre forsøk. Pulsen normaliserte seg en stund etter jeg gikk ned i dose, men nå har jeg gått 3 dager på 75mg og merker at pulsen begynner å øke igjen. Legen sa det at ønskelig at jeg går på 75mg i en litt lengre periode, og mente at 37,5 er en veldig lav dose som nesten grenser til en homeopatisk dose. Men samtidig sa han at dersom jeg syns 37,5 fungerer så er det jo ikke noe i veien for å gå på det. Jeg syns 37,5 holder og føler meg bra når jeg går på det. Problemet mitt akkurat nå er at jeg bare har igjen 3 kapsler med 37,5 og har en haug med 75mg siden det er opprinnelig den resepten jeg skulle stå på fremover. Må jeg vente til etter påske og bestille legetime for å få endret resepten til lavere dose? Eller finnes det evt noen andre varianter av 75mg som går an å dele? Det er vel dumt å åpne kapsler med pulver inni, det ødelegger kanskje depot-effekten? 0 Siter
Trine Skrevet 1. april 2015 Skrevet 1. april 2015 Du kan ikke dele den. Men om du går på 75 mg over en lengre periode så vil kroppen normalisere seg, det tar bare litt tid. Du kan jo alltids høre på apoteket om du kan få 37,5 istedefor 75. Om ikke det går så må du nok ringe legen på tirsdag og få en ny resept. Du trenger nok ikke bestille time siden du allerede går på medisinene. Alternativt kan du høre på legevakta om du kan få en resept. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 1. april 2015 Skrevet 1. april 2015 Jeg vil tro at apoteket kan gi deg 37,5 mg tabletter/kapsler i stedet for 75 mg. Det bær være en smal sak. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.