Gå til innhold

bivirkning som ikke står oppført som bivirkning - hva bør jeg gjøre? vente eller ringe?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har i snart 2 uker brukt en medisin (SSRI), og jeg har fått sånn bivirkning at når jeg ser på dataen (eller leser, eller noe annet på nært hold) så får jeg helt vondt i øynene og imellom øynene.. Jeg er litt redd at det er noe farlig, at det ikke vil gå vekk, eller at jeg ødelegger øynene..?

Og når jeg leser bivirkningene på denne medisinen står det ikke noe om noe sånt, bare "unormalt syn (f. eks tåkesyn, langvarig utvidelse av pupillen), " Jeg vet ikke hva som menes med det?

Bør jeg ringe å høre med fastlegen?

(øynene har blitt litt bedre siden jeg begynte på medisinen..)

Anonymous poster hash: e19fc...1a1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mente egentlig ikke at det gjør direkte vondt, bare mere sånn ubehagelig. Men såpass ubehagelig at jeg orker/klarer ikke se på dataen..

AnonymBruker
Skrevet

Tørre slimhinner er vanlig ved noen medisiner,og dette kan også gjelde øynene.Kanskje du kan prøve å blunke litt oftere når du holder på med pc'n.Du kan også kjøpe dråper som smører øynene på apoteket, vis du har tørre øyne.

Anonymous poster hash: a740a...f49

AnonymBruker
Skrevet

Tørre slimhinner er vanlig ved noen medisiner,og dette kan også gjelde øynene.Kanskje du kan prøve å blunke litt oftere når du holder på med pc'n.Du kan også kjøpe dråper som smører øynene på apoteket, vis du har tørre øyne.

Anonymous poster hash: a740a...f49

Jeg er ikke tørr på øynene..

AnonymBruker
Skrevet

Jëg ville ringt og forhørt meg om hva dette kan være for noe.  Om det er bivirkning er ikke godt å si, men spør heller en for mye enn en for lite.

Anonymous poster hash: 9344e...e97
Skrevet

Ved utvidelse av pupillene vil man bli veldig var for lys. Jeg har fått bedøvelse på øynene (der pupillene blir utvidet) mange ganger, og da må jeg bruke solbriller i noen timer etterpå (til pupillene normaliserer seg). Både inne og ute.

Skrevet

Høres ut som en normal bivirkning. Er du bekymret så ringer du legen, men jeg tipper det går over om 1-2 uker.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Om det ikke har gått over til tirsdag etter påske, ringer du legen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...