Gå til innhold

De sier ingenting er bedre enn zyprexa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så selv om jeg tvangsspiser meg stinn må jeg gå på zyprexa fordi jeg hadde mani med psykose

Heldigvis trappes den ned

Skulle bare brukes i akuttfasen

Men jeg tror jeg har gått opp alle 7 kg jeg hadde strevd for å gå ned

Har de virkelig ingen alternativer ??!!

Jeg er frisk likevel sier de jeg må trappe med sakte før jeg er tilbake på kun Abilify og litium

Men hvorfor klarte ikke mine vanlige medisiner stoppe manien? Eller har de hjulpet siden jeg landet så fort og ikke havnet i belter igjen ?

Jeg er så lei meg for alle ekstra kg tilbake

Jeg strevde 3(?) mnd på å få ned de 7 kg og fremdeles har jeg for mange kg...ifølge bmi...

Men zyprexa ses på som så fantastisk selv om jeg får DEN tvangsspisingen!?

Jeg har jo ikke viljestyrke på zyprexa

Tenker bare på mat og sjokolade som jeg hadde holdt meg unna i 9 år!

Skrevet

Zyprexa er ikke fantastisk. Jeg har mistet halve håret mitt, og blitt så sløv og overvektig og følelsesløs. Helsepersonell som har om jobb å observere en pasient i en litt kortere periode vi synes at den er et mirakel,fordi pasienten skifter tanker og atferd så fort. Jeg Har trappet ned til 2,5 mg og føler meg så mye bedre. Men et helvete av seponeringssymptomer som flere uker uten søvn, muskelspenninger. Jævlig. Jeg anbefaler ikke den medisinen.

Skrevet

Det som er så dumt med den, er att det er så vanskelig å gå over til noe annet dersom man først har begynt, fordi den psykisk er så bra. Jeg har prøvd å skifte til zeldox, som er vektnøytral, og gikk ned 12 kg på to måneder, men den virket ikke halvparten så bra.... Så da ble det zyprexa igjen, og vektøkning som aldri ser ut til å gi seg.

Skrevet

De syns det er bedre at jeg blir feit enn at jeg er manisk/psykotisk

Skrevet

Men jeg skal klare gå ned igjen når den er seponert

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Zyprexa er fantastisk bra med unntak av problemet med matlyst.

Nå har det heldigvis kommet et godt alternativ som er verdt å forsøke: Latuda. Etterspør det til dine behandlere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...