missmas Skrevet 4. april 2015 Skrevet 4. april 2015 Så selv om jeg tvangsspiser meg stinn må jeg gå på zyprexa fordi jeg hadde mani med psykose Heldigvis trappes den ned Skulle bare brukes i akuttfasen Men jeg tror jeg har gått opp alle 7 kg jeg hadde strevd for å gå ned Har de virkelig ingen alternativer ??!! Jeg er frisk likevel sier de jeg må trappe med sakte før jeg er tilbake på kun Abilify og litium Men hvorfor klarte ikke mine vanlige medisiner stoppe manien? Eller har de hjulpet siden jeg landet så fort og ikke havnet i belter igjen ? Jeg er så lei meg for alle ekstra kg tilbake Jeg strevde 3(?) mnd på å få ned de 7 kg og fremdeles har jeg for mange kg...ifølge bmi... Men zyprexa ses på som så fantastisk selv om jeg får DEN tvangsspisingen!? Jeg har jo ikke viljestyrke på zyprexa Tenker bare på mat og sjokolade som jeg hadde holdt meg unna i 9 år! 0 Siter
kaprif Skrevet 4. april 2015 Skrevet 4. april 2015 Zyprexa er ikke fantastisk. Jeg har mistet halve håret mitt, og blitt så sløv og overvektig og følelsesløs. Helsepersonell som har om jobb å observere en pasient i en litt kortere periode vi synes at den er et mirakel,fordi pasienten skifter tanker og atferd så fort. Jeg Har trappet ned til 2,5 mg og føler meg så mye bedre. Men et helvete av seponeringssymptomer som flere uker uten søvn, muskelspenninger. Jævlig. Jeg anbefaler ikke den medisinen. 0 Siter
Inner self Skrevet 4. april 2015 Skrevet 4. april 2015 Det som er så dumt med den, er att det er så vanskelig å gå over til noe annet dersom man først har begynt, fordi den psykisk er så bra. Jeg har prøvd å skifte til zeldox, som er vektnøytral, og gikk ned 12 kg på to måneder, men den virket ikke halvparten så bra.... Så da ble det zyprexa igjen, og vektøkning som aldri ser ut til å gi seg. 0 Siter
missmas Skrevet 5. april 2015 Forfatter Skrevet 5. april 2015 De syns det er bedre at jeg blir feit enn at jeg er manisk/psykotisk 0 Siter
missmas Skrevet 5. april 2015 Forfatter Skrevet 5. april 2015 Men jeg skal klare gå ned igjen når den er seponert 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 5. april 2015 Skrevet 5. april 2015 Zyprexa er fantastisk bra med unntak av problemet med matlyst. Nå har det heldigvis kommet et godt alternativ som er verdt å forsøke: Latuda. Etterspør det til dine behandlere. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.