Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Madelenemie

Jeg banket ned staur der det var nok jord til å få de ned. Så banket jeg ned stenger der jeg ikke fikk ned staur. Endel av stengene er bare så vidt ned i jorda, burde nok boret hull i fjellet til dem. Eller helst burde jeg vel boret til stolpesko og og skrudd staur dast i de. Vel, på den ene siden er det masse jord så der står det godt, på de to andre sidene er det ikke like stabilt. Har tatt noen imprignerte lekter og satt på skrå fra bakken og opp til toppen av gjerdet for å få det mer stabilt. Burde nok feste disse lektene ordentlig til bakken før vinteren og tæla kommer. Også hadde jeg ikke nok lekter så jeg må kjøpe mer. Så gjorde jeg resten ganske enkelt. Et terrassebord på på høykant som følger bakken, dette skrudde jeg fast i staura. Så et terrassebord øverst som også er skrudd fast i staura. Så har jeg et grønt nettinggjerdet i moellom som jeg har festet til terrasseborda. Det er ikke så veldig pent, men det er bare skog rundt så det syns ikke så godt. Og det er funksjonelt, hundene holder seg på riktig side :D I fjor hadde jeg bare nettingen, den veier jo ikke så mye så det skal litt til at det raser, men nå som jeg har fått på det bordet øverst så er det jo tyngre og kan rase lettere.

Tusen takk :) Mye kos, og litt mas. Blir litt lite søvn på meg ;) Han sover mer om natta enn forventet, men ikke like mye som jeg burde. Så får jeg ikke sove når han sover på dagen selv om jeg burde det. Visste ikke at jeg skulle ha valp heller ;) Storesøsteren til han jeg har (hun er fra et tidligere kull, men har samme mor og far) fikk valper. Den ene var skikkelig søt. Vi hadde planlagt på forhånd at jeg og hunden min skulle opp og hilse på når valpene ble store nok. Jeg hadde vurdert mye fram og tilbake om jeg skulle ta med denne søte hjem eller ikke. Han var virkelig søt, men syns hunden min var skummel og var veldig forsiktig av seg. Jeg testet de to andre som var ledige også og ende opp med han med mest pågangsmot. Han er søt han også :)

Hei!

Ok

Jeg kunne ikke noe særlig om lekter.

Jeg har googlet diverse nå, og startet med lekter.

Jeg har aldri lært grunnleggende snekkerkunnskap. Har du lært av dine foreldre?

Egentlig startet mine elendige snekkerferdigheter med at jeg snekret fuglekasser etter youtube, men de ble skjeve :( med sprekker:-(

Men jeg kjøpte da en form for masse som jeg gjorde de tette med, så det gikk jo, men det var likevel ganske frustrerende.

For jeg fulgte jo oppskriften, men jeg hadde håndsag og ikke båndsag :(  og det siste er jo enklere.

Fortsetter under...

Hei!

Ok

Jeg kunne ikke noe særlig om lekter.

Jeg har googlet diverse nå, og startet med lekter.

Jeg har aldri lært grunnleggende snekkerkunnskap. Har du lært av dine foreldre?

Egentlig startet mine elendige snekkerferdigheter med at jeg snekret fuglekasser etter youtube, men de ble skjeve :( med sprekker:-(

Men jeg kjøpte da en form for masse som jeg gjorde de tette med, så det gikk jo, men det var likevel ganske frustrerende.

For jeg fulgte jo oppskriften, men jeg hadde håndsag og ikke båndsag :(  og det siste er jo enklere.

Har kanskje lært litt av pappa, men det meste har jeg nok lært ved å se hva snekkerene gjør de gangene jeg har jobbet på prosjekter. Jeg har tenkt at det er praktisk å kunne slike ting så da har jeg fulgt litt med på hva de gjør. Også kjenner jeg et par snekkere som har hjulpet meg med forskjellige ting. Har lært mye av det. Men jeg er ikke veldig god. liker bare å lage ting :)

Blir fort litt skjeft med håndsag. Jeg har en kappsag, men om jeg ikke skal kappe mye så bruker jeg håndsag. Har sagd mye i jobben. Selv om det ikke har vært i treverk så er jo prinsippet det samme om det er tre, plast eller metall, er bare bladet på saga som er forskjellig :)

AnonymBruker

Hørtes moro ut :) Du hadde vel fallsikring håper jeg. Jeg har aldri overvunnet en sånn frykt tror jeg, har ikke høydeskrekk. Eneste som skremmer meg er mennesker og den frykten blir aldri borte :P Noen innsekter og smådyr skremmer meg, men det er bare fordi jeg syns de er så utrolig ekle.

Men det har jeg lurt på noen ganger når folk overvinner frykt. Har du fortsatt høydeskrekk eller blir den helt borte etter en slik mestring?

Ingen fallsikring sett bort fra samboer :) Det skal ikke være mulig å falle ned fra den hylla med mindre man får et illebefinnende. Han ville aldri sent meg ut et sted han ikke var sikker på at alt er trygt. Trygt for ham er dog noe helt annet for meg. Jeg hadde spanet inn den hylla og vært oppe to ganger tidligere og vurdert fra hvilken side det trolig ville være enklest å starte fra med tanke på at panikken kunne øke ute på hylla og da bør den letteste delen stå igjen. Tredje gangen oppe kom jeg frem til at det er nå eller aldri for min del. Det fordi angsten blir på en måte vanskeligere for hver gang man ikke trosser den. Så i mitt hodet ble det slik at nå må du over - hvis ikke har du tapt. Jeg sa meg ikke villig til å ta det tapet da vi har planer for fjellturer i sommer hvor jeg må tåle litt høyde. Så da bar det over da :) Og for en ruuuuus og for en seier når jeg kom meg ned på andre siden.

Høydeskrekken er ikke borte, men dagen etter klatret jeg i områder vi hadde vært dagen før og opplevde at jeg var mye sterkere mentalt og i enkelte områder jeg dagen før var redd var jeg nå bare sterk. Jeg har jo også med klatring/buldring blitt langt sikrere på grep, egen fysisk styrke osv, så det går fremover.  Jeg vet at den hylla er mi nå. Den skal forseres snart igjen. Jeg kan da fortelle deg om høydeskrekken, om den inntreffer,  oppleves likt ved forsøk 2. For meg er ikke det viktige at høydeskrekken forsvinner, det viktige er at den ikke hindrer meg i noe jeg ønsker å gjøre /utføre. At jeg klarer å stå i ubehaget høydeskrekken gir og allikevel gjøre det som kreves for å klatre trygt og erobre der jeg ønsker å erobre. Om det gir noen mening :) 

Anonymous poster hash: cb964...85d

Ingen fallsikring sett bort fra samboer :) Det skal ikke være mulig å falle ned fra den hylla med mindre man får et illebefinnende. Han ville aldri sent meg ut et sted han ikke var sikker på at alt er trygt. Trygt for ham er dog noe helt annet for meg. Jeg hadde spanet inn den hylla og vært oppe to ganger tidligere og vurdert fra hvilken side det trolig ville være enklest å starte fra med tanke på at panikken kunne øke ute på hylla og da bør den letteste delen stå igjen. Tredje gangen oppe kom jeg frem til at det er nå eller aldri for min del. Det fordi angsten blir på en måte vanskeligere for hver gang man ikke trosser den. Så i mitt hodet ble det slik at nå må du over - hvis ikke har du tapt. Jeg sa meg ikke villig til å ta det tapet da vi har planer for fjellturer i sommer hvor jeg må tåle litt høyde. Så da bar det over da :) Og for en ruuuuus og for en seier når jeg kom meg ned på andre siden.

Høydeskrekken er ikke borte, men dagen etter klatret jeg i områder vi hadde vært dagen før og opplevde at jeg var mye sterkere mentalt og i enkelte områder jeg dagen før var redd var jeg nå bare sterk. Jeg har jo også med klatring/buldring blitt langt sikrere på grep, egen fysisk styrke osv, så det går fremover.  Jeg vet at den hylla er mi nå. Den skal forseres snart igjen. Jeg kan da fortelle deg om høydeskrekken, om den inntreffer,  oppleves likt ved forsøk 2. For meg er ikke det viktige at høydeskrekken forsvinner, det viktige er at den ikke hindrer meg i noe jeg ønsker å gjøre /utføre. At jeg klarer å stå i ubehaget høydeskrekken gir og allikevel gjøre det som kreves for å klatre trygt og erobre der jeg ønsker å erobre. Om det gir noen mening :)

Anonymous poster hash: cb964...85d

Du forteller så fint :) Jeg vil gjerne høre om tur nr 2 og også fjellturene du du skal på i sommer. Jeg elsker fjellturer og jeg liker å lese om andres turer :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...