Gå til innhold

Hvordan få et godt forhold til en ustabil x ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trine : " Alt er mulig om man bare vil "

Måtte smile litt av den kommentaren :)  Hvordan kom du frem til det plutselig ?

Min hverdag og din hverdag er  ulike. Jeg har plikter. Jeg skal på jobb. Jeg trener søvn om natta. Yngstejenta skal på skole og trenger søvn om natta og at lysene slukkes tidlig.

Han bodde hos meg da han var syk. Da kunne jeg ikke gjøre annet. Nå overnatter han en gang i blant.

Hmm...godt spørsmål. Jeg må ha hørt det for mange ganger. Det er ihvertfall ikke noe jeg har kommet frem til selv ;) Måtte gå tilbake og skjekke, skrev jeg virkelig det. Jeg gjorde visst det :P Alt var nok en overdrivelse. Alt er jo ikke mulig. men for deg å ha sønnen din boende hos deg er mulig, om du vil det. Men nå løser det seg jo med pendling så da er den saken grei :)

Måtte tenke litt jeg nå. Alt er jo ikke mulig. En blind kan ikke se og en uten ben kan ikke gå. Men ellers så er det vel mye snakk om prioriteringer og hvor mye man vil eller kan ofre. Men da er det vel ikke snakk om hva man vil lenger. Man kan ville noe, men om det koster for mye så er det kanskje ikke mulig å få til. Du f.eks kan ville at sønnen din bor hos deg, men pga plassmangel så er det ikke mulig uten at kostnadene blir for store. Siden du ikke vil ta den kostnaden så bor sønnen hos far istede.

• Svar 162
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Trine

35

• Nicklusheletida

30

• Madelenemie

27

• AnonymBruker

23

Nicklusheletida
Skrevet

Nei Trine, det er faktisk ikke mulig verken for meg eller datteren å ha han boende her. Selv han forstår det.

Vi har ikke soverom. Bare en sovealkove som er en del av stua. Noen vil ha det mørk, noen vil ha det lyst. Noen vil ha det varmt, noen vil ha luft.  Vi har forsøkt dette før .Det er helt uholdbart i lengden. Som sagt jeg har en jobb. Jeg skal fungere på jobb. Datteren skal fungere på skolen.

Noen må holde jula i gang for at du skal få trygda di. Sånn er det med den saken ;)

Skrevet

Nei Trine, det er faktisk ikke mulig verken for meg eller datteren å ha han boende her. Selv han forstår det.

Vi har ikke soverom. Bare en sovealkove som er en del av stua. Noen vil ha det mørk, noen vil ha det lyst. Noen vil ha det varmt, noen vil ha luft.  Vi har forsøkt dette før .Det er helt uholdbart i lengden. Som sagt jeg har en jobb. Jeg skal fungere på jobb. Datteren skal fungere på skolen.

Noen må holde jula i gang for at du skal få trygda di. Sånn er det med den saken ;)

Kan det være nødvendig å bli så frekk da. Det er ikke umulig, det er faktisk mer mulig enn mye av det du mener burde være mulig for andre ;) Og når det er sagt, jeg mottar ikke trygd.

AnonymBruker
Skrevet

Kan det være nødvendig å bli så frekk da. Det er ikke umulig, det er faktisk mer mulig enn mye av det du mener burde være mulig for andre ;) Og når det er sagt, jeg mottar ikke trygd.

Du har tidligere forklart at du har vært ute av arbeid i svært lang tid og mottar penger fra NAV. Mange vil anse denne typen utbetalinger fra NAV som "trygd".

Anonymous poster hash: f99ce...d73

Skrevet

Du har tidligere forklart at du har vært ute av arbeid i svært lang tid og mottar penger fra NAV. Mange vil anse denne typen utbetalinger fra NAV som "trygd".

Men det er ikke trygd, det er arbeidsavklaringspenger.

AnonymBruker
Skrevet

Men det er ikke trygd, det er arbeidsavklaringspenger.

I denne sammenhengen spiller det ingen rolle.

Skrevet

Og derfor skal man tåle slike nedlatende kommentarer?

Skrevet

I denne sammenhengen spiller det ingen rolle.

I denne sammenheng har ikke hvor jeg får penger ifra noen betydning. Det er nicklusheletia sitt forhold til eksen som diskuteres. At hun tar opp at jeg mottar trygd er smålig i denne sammenheng og har ingenting med saken i tråden å gjøre. Jeg får midlertidig støtte fra NAV fordi jeg har skade etter en arbeidsulykke.

AnonymBruker
Skrevet

Og derfor skal man tåle slike nedlatende kommentarer?

Når man går såpass hardt ut i forhold  til TS som Trine gjør, og påstår det er manglende vilje hos TS som gjør at hun ikke kan ha sin sønn boende hos seg fast, synes jeg faktisk hun må tåle å få såpass harde skyts tilbake.

Slår man under beltestedet selv, får man tåle at andre slår tilbake, trygdemottaker eller ei. 

Anonymous poster hash: 68ede...444

Skrevet

Når man går såpass hardt ut i forhold  til TS som Trine gjør, og påstår det er manglende vilje hos TS som gjør at hun ikke kan ha sin sønn boende hos seg fast, synes jeg faktisk hun må tåle å få såpass harde skyts tilbake.

Slår man under beltestedet selv, får man tåle at andre slår tilbake, trygdemottaker eller ei. 

Anonymous poster hash: 68ede...444

Nå har ts slått under beltespennet endel ganger selv, så jeg antok hun tålte å høre hva folk faktisk mener. Ser ingen grunn til å komme med kommentarer som ikke har noe med saken å gjøre. Om man mener at man kan jobbe selv om man er syk fordi det bare er vilja det står på, så bør man også kunne være i stand til å gi sin egen sønn en trygg tilværelse som ikke gjør han syk.

Skrevet

I denne sammenheng har ikke hvor jeg får penger ifra noen betydning. Det er nicklusheletia sitt forhold til eksen som diskuteres. At hun tar opp at jeg mottar trygd er smålig i denne sammenheng og har ingenting med saken i tråden å gjøre. Jeg får midlertidig støtte fra NAV fordi jeg har skade etter en arbeidsulykke.

Jeg er enig med deg i at det ikke er relevant om du mottar trygd eller ikke, og at nickløs godt kunne ha avstått fra den kommentaren. Men jeg synes også det er ganske spesielt at du går så hardt ut mot henne i denne tråden. Du selv blir jo ganske opprørt om folk mener du kan bedre bare du vil, og derfor synes jeg dine svar til nickløs i denne tråden er spesielt ufølsomme.

Å være i en situasjon hvor man som følge av manglende plass (og  uten økonomi til å kjøpe større bolig) blir nødt til prioritere mellom behovene til en tenåringsjente og hennes for tiden syke bror, er neppe lett for nickløs.

Skrevet

Jeg er enig med deg i at det ikke er relevant om du mottar trygd eller ikke, og at nickløs godt kunne ha avstått fra den kommentaren. Men jeg synes også det er ganske spesielt at du går så hardt ut mot henne i denne tråden. Du selv blir jo ganske opprørt om folk mener du kan bedre bare du vil, og derfor synes jeg dine svar til nickløs i denne tråden er spesielt ufølsomme.

Å være i en situasjon hvor man som følge av manglende plass (og  uten økonomi til å kjøpe større bolig) blir nødt til prioritere mellom behovene til en tenåringsjente og hennes for tiden syke bror, er neppe lett for nickløs.

Syns ikke jeg har gått hardt ut mot henne. Jeg tenker på sønnen hennes som bor sammen med en han ifølge nickløs blir syk av å bo sammen med. Om nickløs selv ikke hadde påstått flere ganger at det kun er vilja det står på så hadde jeg heller ikke skrevet det til henne. Men jeg har tydeligvis misforstått, vilja er ikke et tema blandt de som er friske. Men jeg skrev jo også at det er en prioriteringssak og at hun kanskje må prioritere som hun gjør, at det derfor ikke alltid er vilja det kommer an på.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig med frosken her.  Det var unødvendig å gni salt i sårene hos nickløs, men hun burde aldri ha nevnt din trygd eller arbeidsavklaringspenger.  Jeg eller du kan ikke ta valg for nickløs hvor og hvordan hun bor.  Nå vet jeg ikke hvor gamme sønnen hennes er, men det er sikkert snart på tide at han flytter ut og finner seg eget.  Jeg synes du går for hardt ut mot henne og det ser ut som dere prøver å forsvare dere begge to.  Hvis hun påstår inne på psykiatrisk forum at det kun er vilje det står på så er hun på feil forum. 

Jeg lurer også på hvorfor denne diskusjonen er på forum for psykiatri.  Jeg har ikke fulgt med, men jeg synes det ser ut som eksen er mannsjåvinist og egoistisk, men det er ikke psykiske sykdommer.

Anonymous poster hash: a2c57...596
Nicklusheletida
Skrevet

Tenkte jeg skulle holde meg unna tråden, men må jo fortelle hvordan det gikk med middagen og si at jeg håper jeg har lært nå. Jeg burde ha hørt på dere .

Jeg , kjæresten og yngstedatteren hadde en koselig dag i dag. Gikk tur sammen og avsluttet på utekafe. Hun dro deretter hjem til faren. Skulle hente noen skolesaker for så å sove hos meg. Hun skulle komme til middagen sammen med sin bror og far. Rett før middagen ringer hun meg. - Jeg vil at pappa skal bli med. -Jeg orker ikke å ha han der. De hadde kranglet. La meg legge til at dette ikke er noen vanskelig jente. Det er ei svært blid jente som er enkel å ha med å gjøre.- Jeg sier at det er greit, da kommer bare du og bror.

Det ender med at alle kommer likevel. Han setter seg ned og glefser i seg før vi andre får begynt. Har ikke manerer heller, uten at det er noen stor sak. Forteller bare litt om typen.

Så begynner han med moralprekenene sine helt til yngstejenta begynner å gråte. Hun er den som så langt har blitt skånet og jeg er redd hun er det neste offeret nå. Jeg fikk roet det litt. Jeg er tvunget til å være bittelitt enig i noe av alt han sier for ellers hadde situasjonen bare blitt verre. Det ender sånn rimelig greit.

Men så dum jeg er som har innbilt meg at det er sunt for ungene å se oss sammen. Det er ikke sunt i det hele tatt. Middagen hadde vært mye koseligere uten han. Det blir ingen felles middagen igjen før julaften.

Frosken : Det er utrolig deilig å se hvordan sønnen har frisknet til. Han er i godt humør, mye strekere psykisk og står opp for sin søster og forsvarer henne mot faren. Nå er sertifikatet unnagjort. Han begynner i deltidsjobb nå og skal kombinere det med å ta opp to fag. Han må nok bo hos faren lenge enda, men han begynner å pendle nå. Ting faller på plass :-)

Gudene vet hva som skjedde med han i høst. Han var veldig psyk, men her går det bare oppover. Jeg blir i hvert fall aldri noen medisinmotstander :-)

Nicklusheletida
Skrevet

Til anonym: Tråden havnet på psykiatri ved en feiltagelse. Det er psykiatri som er det første jeg kommer inn på når jeg logger inn på dol. Jeg vet ikke hvorfor.

AnonymBruker
Skrevet

Har mannen andre manerer nå enn da du møtte han først?  Det høres merkelig ut, men det er helt naturlig at du irriterer deg over noe du ikke gjorde før.

Jeg har sagt det før at jeg har ikke fulgt med noe særlig før.  Nekter din datter å være hos faren?  Hvor mye er hun der?  Hvordan er forholdet mellom søsknene?  Kan bror være hos deg når søster er hos far?

Er du sikker på at det er til beste for alle at dere feirer jul sammen?  Kan ikke dere bryte opp det mønstret og feire hver for dere og barna deler på eller bestemmer hvor de er?  Er ikke det øvrig familie som besteforeldre, tanter og onkler som kan eller er vant til å være inn i bildet?  Man må ikke feire jul sammen hvert år pga. barna, men man kan.  Din eks høres ikke ut som en som vil stenge seg inne alene og drikke hele julen.  Han vil finne noen veier.  Hvo lenge har du tenkt at dere skal feire sammen?  Helt til dere får barnebarn og da må dere feire sammen med dem?

Kutte kontakte er ikke aktuelt så lenge dere har barn, men fellesmiddager og julefeiring er ikke nødvendig og hjelper ikke særlig hvis stemningen er amper og ingen liker hverandre.  Har ikke du ny kjæreste som du kunne tenkt deg å feire jul sammen med?  Jeg synes den krampaktige "holde jul sammen" er ikke god ide i lengden.  Første jul kanskje og muligens andre, men i hvert fall ikke lenger.  Barn kan feire jul uten at både mor og far er til stede på samme tid.  Dine barn er så store at de kan velge selv.

Anonymous poster hash: a2c57...596
DexterMorgan
Skrevet

DISCLAIMER : Nå kjenner ikke jeg til historien , og skjønte egentlig ingenting av dette som står i tråden

.... men dersom det er økonomiske årsaker til at du lar sønnen din bli boende hos en far som er skadelig for han så høres det ut som du bør ta deg en tur til NAV og be om økonomisk hjelp slik at du kan ha sønnen din boende hos deg (altså penger nok til å leie et litt større sted)

Du har tatt dårlige valg, det er greit, men du hadde valg. Barna dine fortjener en sjangse til å ta dårlige valg de også, eventuelt fortrinnsvis gode ;)

Og nei du kan aldri få et godt forhold til en mann med psykopatrekk, men du kan kaste bort enda større del av livet ditt på å forsøke hvis du vil

Ønsker deg og barna Lykke til 

Skrevet

DISCLAIMER : Nå kjenner ikke jeg til historien , og skjønte egentlig ingenting av dette som står i tråden

.... men dersom det er økonomiske årsaker til at du lar sønnen din bli boende hos en far som er skadelig for han så høres det ut som du bør ta deg en tur til NAV og be om økonomisk hjelp slik at du kan ha sønnen din boende hos deg (altså penger nok til å leie et litt større sted)

Du har tatt dårlige valg, det er greit, men du hadde valg. Barna dine fortjener en sjangse til å ta dårlige valg de også, eventuelt fortrinnsvis gode ;)

Og nei du kan aldri få et godt forhold til en mann med psykopatrekk, men du kan kaste bort enda større del av livet ditt på å forsøke hvis du vil

Ønsker deg og barna Lykke til 

For ordens skyld: Det er snakk om en sønn som er rundt 20 år gammel.

Skrevet

Ok. Har jeg forstått det riktig? Det er ok å strø salt i såret til de som gjerne skulle vært friske og jobbet, men som er syke og ikke kan jobbe, men det er ikke ok å si at om man vil, eller riktigere er vel å si må, så får man til å ha sønnen hjemme selv om plassen er trang. En jeg kjenner gikk plutselig (da mener jeg plutselig, moren til barna døde) fra å bo alene til å bo med 3 barn. Han har ikke plass til det, men ungene bryr seg ikke om at de må dele dobbeltseng eller sove på madrass på gulvet, så lenge de alle kan være sammen og ha det trygt. Så det skal være en ekstremt liten leilighet for at det skal være umulig å stappe tre stk inn der. Men jeg hadde ikke tenkt jeg skulle diskutere dette. Folk har forskjellige krav til standard. Men ut ifra hva Nicklus har svart meg og andre i andre tråder så trodde jeg ting som dette var langt fra umulig for Nicklus. Det har ikke vært min hensikt å strø salt i noe sår, men jeg har en annen oppfatning av hva som er mulig og ikke enn det nicklus har. Om hun, eller andre her, ikke tåler det, så kan det være en ide å ikke ytre sine sårende meninger i andres tråder. Det er ikke lett å forstå hva man kan si og ikke, når det er greit å såre en person mens det ikke er greit å såre en annen person. Og bare så det er klart, det var ikke min hensikt å såre nicklus, det var meningen å komme med velmenende råd. Og jeg vet ikke når jeg skal slutte med det, jeg burde gjort det for lenge siden. Alle her ser på meg som en med asperger. Vet ikke selv om jeg har det, men jeg vet at jeg er oppegående nok til å se at det oser av forskjellsbehandling på dette forumet. De tilsynelatende "normale og friske" og de tilsynelatende "syke og spesielle" får helt forskjellige svar selv om saken godt kan være relativt lik. Hvorfor er det slik?

Skrevet

Nicklus:

For guds skyld: Slå fra deg tanken på felles julefeiring så snart som mulig! Du vet det ikke blir bra for noen. Og det er bedre å innse dette og avlyse nå, enn å jamre før jul.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...