Gå til innhold

Hvordan få et godt forhold til en ustabil x ?

Anbefalte innlegg

Madelenemie
Skrevet

Madelenemie : Det var Trine selv som dro inn en tidligere tråd. Jeg svarte bare på hvorfor svarene til henne ble som de ble, siden hun virket litt bitter over hvordan jeg svarte henne.

Trine : Ok det er kjempefint at du blir testet på hva du kan og ikke kan jobbe med. Da får du all mulig oppfølging og slipper å gru deg til resten av livet. Lykke til ! :)

Ok.

Jeg har ikke lest tråden, så jeg vet ikke dette,

men den lille erfaringen jeg har med Trine og meg selv er at vi med autisme blir ikke bitre,

(jeg hadde feks konkrete planer om å skyte mine foreldre, men  jeg var konkret og enkelt sint, nå etter litt psykiatersnakk og korrigering, er jeg ferdig med det, jeg tar nå godt vare på mine overgripere:-) (tuller litt)

vi med autisme glemmer mye av det andre mennesker husker på, hva angår de mellommenneskelige rellasjoner.

Tror fordi vi er som kjent ikke manipulative eller strategiske.

Jeg bare svarte henne på det lille jeg leste, og jeg vil ikke hun skal bli borte, for hennes gjerder faller ned, hun graver og graver :lol: , går turer, og svarer ofte som om jeg skulle svart det selv, hun er mer direkte, og akkurat det syns jeg er enklest.

jeg hadde ikke noe å svare deg på fortvilelsen din...beklager det, jeg visste ikke...og kunne ikke så mye om dette,

jeg svarer best ut i fra egen erfaring, (håper du skjønner) Men jeg leste og bryr meg og tenker.

• Svar 162
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Trine

35

• Nicklusheletida

30

• Madelenemie

27

• AnonymBruker

23

Madelenemie
Skrevet

Du har en imponerende dårlig selvinnsikt.

Anonymous poster hash: f99ce...d73

Der tok du jammen grundig feil ;)

1- 0 til meg!

Nicklusheletida
Skrevet

Madelenemie : Minner om at det ikke foreligger noen asperger eller autismediagnose her enda. Kan godt være at den kommer, men synes ikke det er riktig å skrive som om diagnosen allerede foreligger, noe som har blitt gjort i lengre tid.

Synes du kan vente med det :-)

Skrevet

Ok.

Jeg har ikke lest tråden, så jeg vet ikke dette,

men den lille erfaringen jeg har med Trine og meg selv er at vi med autisme blir ikke bitre,

(jeg hadde feks konkrete planer om å skyte mine foreldre, men  jeg var konkret og enkelt sint, nå etter litt psykiatersnakk og korrigering, er jeg ferdig med det, jeg tar nå godt vare på mine overgripere:-) (tuller litt)

vi med autisme glemmer mye av det andre mennesker husker på, hva angår de mellommenneskelige rellasjoner.

Tror fordi vi er som kjent ikke manipulative eller strategiske.

Jeg bare svarte henne på det lille jeg leste, og jeg vil ikke hun skal bli borte, for hennes gjerder faller ned, hun graver og graver :lol: , går turer, og svarer ofte som om jeg skulle svart det selv, hun er mer direkte, og akkurat det syns jeg er enklest.

jeg hadde ikke noe å svare deg på fortvilelsen din...beklager det, jeg visste ikke...og kunne ikke så mye om dette,

jeg svarer best ut i fra egen erfaring, (håper du skjønner) Men jeg leste og bryr meg og tenker.

Men gjør ikke du nå nøyaktig det du beskylder såkalte NT'ere for å gjøre? Du sier at du ikke har lest tråden, men baserer din kommentar på hva du synes om Trine ut i fra ditt kjennskap til henne her inne? Bør du ikke forholde deg til innholdet i tråden før du trekker dine konklusjoner?

Madelenemie
Skrevet

Madelenemie : Minner om at det ikke foreligger noen asperger eller autismediagnose her enda. Kan godt være at den kommer, men synes ikke det er riktig å skrive som om diagnosen allerede foreligger, noe som har blitt gjort i lengre tid.

Synes du kan vente med det :-)

ok ;)

Madelenemie
Skrevet

Men gjør ikke du nå nøyaktig det du beskylder såkalte NT'ere for å gjøre? Du sier at du ikke har lest tråden, men baserer din kommentar på hva du synes om Trine ut i fra ditt kjennskap til henne her inne? Bør du ikke forholde deg til innholdet i tråden før du trekker dine konklusjoner?

Nei fordi tråden handler om noe helt annet.

Jeg har lært Trine å kjenne gjenneom mange hyggelige ting: (hyggelige ting for meg, litt som når Bella Dotte falt i et hull og jeg lo og lo, for det var kult) (morsomt syn m.m. jeg tror pga av hennes autisme at hun ble opptatt av skoen sin og ikke fornærmet av at jeg lo, så jeg falt sammen)

Hyggelige ting:

hundeturer,

mislykkede gjerder,

graving,

måte å oppfatte verden på,

bli misforstått.

m.m.:-)

Jeg merker meg at aspergere ikke sutrer og blir fornærmet, bærer nag og er dermed lettere å forholde seg til,

Der har du litt å lære ;)  men man lærer ikke uten et åpent sinn og uten å forby seg selv sette et men, foran alt andre sier, bare si ok,

hm det skal jeg tenke på ;)

Så skal du oppleve acem og yoga m.m. bli virkelighet.

Skrevet

Nei fordi tråden handler om noe helt annet.

Jeg har lært Trine å kjenne gjenneom mange hyggelige ting: (hyggelige ting for meg, litt som når Bella Dotte falt i et hull og jeg lo og lo, for det var kult) (morsomt syn m.m. jeg tror pga av hennes autisme at hun ble opptatt av skoen sin og ikke fornærmet av at jeg lo, så jeg falt sammen)

Hyggelige ting:

hundeturer,

mislykkede gjerder,

graving,

måte å oppfatte verden på,

bli misforstått.

m.m.:-)

Jeg merker meg at aspergere ikke sutrer og blir fornærmet, bærer nag og er dermed lettere å forholde seg til,

Der har du litt å lære ;)  men man lærer ikke uten et åpent sinn og uten å forby seg selv sette et men, foran alt andre sier, bare si ok,

hm det skal jeg tenke på ;)

Så skal du oppleve acem og yoga m.m. bli virkelighet.

Jeg er ikke enig i din tolkning av situasjonen.

Nicklusheletida
Skrevet

" Jeg merker meg at aspergere ikke sutrer og blir fornærmet"

Slik trodde jeg først at det var. Etter hvert har jeg nok sett en annen side av deg. Du kan bli sutrete og  fornærmet du også ;)

Jeg anklager deg ikke for det altså for det er høyst menneskelig, men vil bare påpeke at det kanskje ikke er så stor forskjell på aspergere og NT- mennesker der :)

Skrevet

Erfaringene her passer ikke med forklaringen din, det er vel det som er problemet. Jeg tror nok det beste for meg er å ikke svare enkelte her, ikke skrive det jeg mener, ikke være uenig med noen og ikke skrive noe om meg selv eller be om råd når jeg har det vanskelig. Da slipper det bli mer tull her.

Dette er et diskusjonsforum, og da må man nesten tåle å få motbør iblant. Det blir ikke "tull" av at noen er uenige i saker som involverer følelser og personlige vurderinger.

I denne tråden er flere "gamle travere" uenige med trådstarter både ang. påskemiddagen og julefeiringen. Mange svarer også "det kan du ikke få" på spørsmålet i overskriften. Det blir ikke krig av den grunn, og det er ikke ett "lag" / en fast gruppe mot en annen.

Nicklusheletida
Skrevet

:)" I denne tråden er flere " gamle travere" uenige med trådstarter både ang. påskemiddagen og julefeiringen"

Jeg forstår det også, sett i lys av hva jeg har skrevet tidligere og hva jeg skrev i denne tråden, så det ser jeg ikke på som motbør :)

Det blir ingen flere middager, men julemiddagen får jeg vurdere fra år til år. Siden dette har gått bra nå i 3 år og siden julaften alltid har vært hyggelige får jeg se det an. Han pleier ikke å ødelegge den dagen.

Men dette er jo en sak som jeg allerede har tatt opp med både tenåringen og de to voksne barna hvor de alle er klinkende klare på at vi skal feire sammen. De to eldste tenker ikke så mye på seg selv ang dette. De er mest opptatt av lillesøsteren sin.

Og siden det ikke er noe stort problem for meg og heller ikke for kjæresten, så forblir det slik inntil videre :)

Skrevet

Trine og Madelenemie: Jeg synes dere begge forenkler sosiale mekanismer ned til det banale i et forsøk på å oppfatte "reglene på DOL". Jeg empatiserer med ønsket, men når ulike mennesker responderer ulikt på ulike situasjoner - og dere oppfatter dette som inkonsekvens, så har noe vesentlig gått tapt i forsøket.

Nicklusheletida: Jeg ønsket bare å si til deg at jeg føler med deg i hva som helt ærlig høres ut som en forferdelig situasjon i mitt hode. Jeg har selv vokst opp med en far som er som din eks-mann, dog voldelig i tillegg, og jeg vet hvor komplisert det kan være. De vanlige reglene for "hvordan man forholder seg til en vanskelig eks" er som å skyte elefanter med ukokte erter. Jeg oppfatter at du forsøker ditt beste. Det var nok jeg som i grunnen taklet pappa best i den tiden vi fremdeles hadde kontakt med han, så om du ønsker å snakke eller diskutere spesifikke problemstillinger, spesielt i forhold til hvordan barna kan forholde seg, så må du gjerne sende en melding. Hold ut, du blir kvitt han sånn nogenlunde til slutt :)

Nicklusheletida
Skrevet

Men tråden har sporet fullstendig av, så nå lar jeg det være opp til NHD og webmaster og avgjøre om det er ok at den fortsetter ;)

Skrevet (endret)

(fjernet digresjon - får ikke slettet innlegg helt)

Endret av Xtra
Skrevet

Jeg forstår det også, sett i lys av hva jeg har skrevet tidligere og hva jeg skrev i denne tråden, så det ser jeg ikke på som motbør :)

Jeg nevnte det bare for å dempe inntrykket av at dette handler om to fronter som nesten av prinsipp alltid er enige eller uenige med hverandre.
Nicklusheletida
Skrevet

Tusen takk Solemnity :-) Jeg skal ta kontakt hvis det blir behov :)

Meg personlig går det fint med. Det var tungt i høst når sønnen ble psyk og jeg ikke ante noen ting om hva slags psyk og fremtidsutsiktene. Men jeg ser lyst på fremtiden nå. Jeg vet jo ikke om faren var hele årsaken. Jeg tror det kan ha vært flere ting på en gang. Sønnen selv skyldte på faren til å begynne med. Jeg tror han forverret det , men ikke utløste det.

Umulig å vite, men at han er slitsom ? JA !

Nicklusheletida
Skrevet

Laban : Den er grei :)

Madelenemie
Skrevet

Jeg er ikke enig i din tolkning av situasjonen.

hvilken situasjon?

Madelenemie
Skrevet

" Jeg merker meg at aspergere ikke sutrer og blir fornærmet"

Slik trodde jeg først at det var. Etter hvert har jeg nok sett en annen side av deg. Du kan bli sutrete og  fornærmet du også ;)

Jeg anklager deg ikke for det altså for det er høyst menneskelig, men vil bare påpeke at det kanskje ikke er så stor forskjell på aspergere og NT- mennesker der :)

ok.

når da? kjekt å vite:-)

Skrevet (endret)

hvilken situasjon?

Blant annet dette: "Jeg merker meg at aspergere ikke sutrer og blir fornærmet, bærer nag og er dermed lettere å forholde seg til,"

Endret av frosken
Madelenemie
Skrevet

Dette er et diskusjonsforum, og da må man nesten tåle å få motbør iblant. Det blir ikke "tull" av at noen er uenige i saker som involverer følelser og personlige vurderinger.

I denne tråden er flere "gamle travere" uenige med trådstarter både ang. påskemiddagen og julefeiringen. Mange svarer også "det kan du ikke få" på spørsmålet i overskriften. Det blir ikke krig av den grunn, og det er ikke ett "lag" / en fast gruppe mot en annen.

ok,

men dere gamle travere driver med en ganske upresis traving mot Trine:-)

Jeg visste ikke at denne tråden handlet om påskemiddag og julefeiring?? :huh:

da skjønner jeg litt hvorfor jeg fikk asperger syndrom!

Jeg elsker :wub:  min psykiater for det.

Og jeg sendte påskehilsen og hun ble glad og jeg enda mer glad :wub: , det er perfekt med så kule psykiatere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...