stjernestøv Skrevet 7. april 2015 Skrevet 7. april 2015 Det er tydeligvis vanskelig å komme inn, de tar ihvertfall inn kun de som er motiverte. Min sønn ble ikke innkalt til sesjon 2, men han ble bare glad :-) Hørte på nyhetene at det var mange som ville inn også som ikke kom inn, det var stor pågang av både gutter og jenter. Så nok av folk har de, må si jeg pustet lettet ut selv også. Kunne ikke helt se han for meg i millitæret, men mener han burde få hjelp for sin angst. Legen sa det var ikke snakk om alvorlig sinnslidelse, men han har vel rett på hjelp uansett? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 7. april 2015 Skrevet 7. april 2015 Jeg har vanskelig for å se sammenhengen mellom militærtjeneste og det å få hjelp for sin angstlidelse. Ja, han kan få hjelp for angsten. Fastlegen hans kan henvise. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 7. april 2015 Forfatter Skrevet 7. april 2015 Jeg har vanskelig for å se sammenhengen mellom militærtjeneste og det å få hjelp for sin angstlidelse. Ja, han kan få hjelp for angsten. Fastlegen hans kan henvise. Det var jo en sammenheng, og han var til lege som sa vi måtte tenke mer på om han ville ha henvisning. Skal til legen igjen neste uke, men han mente det var ikke alvorlig sinnslidelse....akkurat som det ikke var så nøye da. Men han sliter jo fordi, følte han ikke tok det på alvor. Og hvor skulle han henvise han når han snart fyller 18 år? Til bup eller dps? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 7. april 2015 Forfatter Skrevet 7. april 2015 Til DPS. Ok, skal si det til legen. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 7. april 2015 Forfatter Skrevet 7. april 2015 Jeg har vanskelig for å se sammenhengen mellom militærtjeneste og det å få hjelp for sin angstlidelse. Ja, han kan få hjelp for angsten. Fastlegen hans kan henvise. Det var en stor sammenheng her faktisk. 0 Siter
frosken Skrevet 7. april 2015 Skrevet 7. april 2015 Det var en stor sammenheng her faktisk. I din sønns tilfelle så var vel sammenhengen at var villig til å snakke med legen om sin angst fordi han ikke orket tanken på militærtjeneste? Forhåpentligvis ønsker han fortsatt behandling for sin angst, selv om det nå er avklart at han ikke må i militæret. Jeg synes dere skal be fastlegen om å henvise til DPS umiddelbart. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 7. april 2015 Forfatter Skrevet 7. april 2015 I din sønns tilfelle så var vel sammenhengen at var villig til å snakke med legen om sin angst fordi han ikke orket tanken på militærtjeneste? Forhåpentligvis ønsker han fortsatt behandling for sin angst, selv om det nå er avklart at han ikke må i militæret. Jeg synes dere skal be fastlegen om å henvise til DPS umiddelbart. Det stemmer, så det var en sammenheng. Håper også han vil ha behandling, men selv sier han at han er introvert men har innrømmet angst i enkelte situasjoner. Er nok ikke så lett å snakke om for han. Håper legen vil henvise han da, tok så lett på det han. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 7. april 2015 Skrevet 7. april 2015 Ok, skal si det til legen. Hei! I Oslo har DPS og BUP dårlig kompetanse på autisme. Den er så elendig at jeg ikke kjenner et eneste enkeltmenneske eller familie som har fått hjelp. spesialisthelsetjenesten, og der jeg fikk hjelp, nevrologisk avdeling, kan imidlertid mye, både om diagnosen autisme og gode hjelpetiltak. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 7. april 2015 Forfatter Skrevet 7. april 2015 Hei! I Oslo har DPS og BUP dårlig kompetanse på autisme. Den er så elendig at jeg ikke kjenner et eneste enkeltmenneske eller familie som har fått hjelp. spesialisthelsetjenesten, og der jeg fikk hjelp, nevrologisk avdeling, kan imidlertid mye, både om diagnosen autisme og gode hjelpetiltak. Hei! Men jeg tror ikke denne sønnen har autisme, det går mer på angst. Men er enig i at bup og dps kan lite om autisme, sa min sønn var mindre var autismeteamet inni bildet og de kunne mye. Nå må min sønn med autisme henvises på ny til habiliteringen, han flyttet jo en stund og da ble saken avsluttet. Dumt. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 7. april 2015 Skrevet 7. april 2015 Hei! Men jeg tror ikke denne sønnen har autisme, det går mer på angst. Men er enig i at bup og dps kan lite om autisme, sa min sønn var mindre var autismeteamet inni bildet og de kunne mye. Nå må min sønn med autisme henvises på ny til habiliteringen, han flyttet jo en stund og da ble saken avsluttet. Dumt. Ok:-) Jeg trodde dette gjaldt din autistiske sønn, da blir det annerledes, veldig:-) Da kan jeg ikke gi noen gode råd, har ikke erfaring. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 7. april 2015 Forfatter Skrevet 7. april 2015 Ok:-) Jeg trodde dette gjaldt din autistiske sønn, da blir det annerledes, veldig:-) Da kan jeg ikke gi noen gode råd, har ikke erfaring. Ok :-) Sønnen med autisme var ikke i militæret han heller, det hadde nok aldri gått bra. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 7. april 2015 Skrevet 7. april 2015 Ok :-) Sønnen med autisme var ikke i militæret han heller, det hadde nok aldri gått bra. ok, min skal kanskje, og jeg syns fint. kun fordi det er struktur, det trenger han og fungerer han fint under. han tåler også mye, samt har høy smerteterskel. For meg er kloster og militæret nokså likt. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 7. april 2015 Forfatter Skrevet 7. april 2015 ok, min skal kanskje, og jeg syns fint. kun fordi det er struktur, det trenger han og fungerer han fint under. han tåler også mye, samt har høy smerteterskel. For meg er kloster og militæret nokså likt. Ok :-) Struktur er det vel nok av der ja, min asperger sønn hadde fort bukket under. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 7. april 2015 Skrevet 7. april 2015 Ok :-) Struktur er det vel nok av der ja, min asperger sønn hadde fort bukket under. Ok. sånn er vi med asperger forskjellig, jeg fungerte supert og best under ekstreme vilkår. jeg fikk struktur og det er vitamin for meg/Oss I tillegg liker forbausende mange med autisme våpen, jeg aner ikke hvorfor. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 7. april 2015 Forfatter Skrevet 7. april 2015 Ok. sånn er vi med asperger forskjellig, jeg fungerte supert og best under ekstreme vilkår. jeg fikk struktur og det er vitamin for meg/Oss I tillegg liker forbausende mange med autisme våpen, jeg aner ikke hvorfor. Min liker biler og kjøretøy, det har han alltid gjort 0 Siter
Madelenemie Skrevet 9. april 2015 Skrevet 9. april 2015 (endret) Min liker biler og kjøretøy, det har han alltid gjort ok. Hvor gammel er han? Jeg liker sirener, eller lysene på sirener, jeg prøver ikke se på dem, men har en "kjærlighet" for uttrykningskjøretøy. Liker egentlig mange ting bare de snurrer rundt. og hjul snurrer jo rundt:-) Jeg ble stoppet av politiet i påsken, da var jeg opptatt av bilen deres, jeg liker politibiler, det var en hyggelig politimann som smilte mye, jeg ble så opptatt av politibilen at jeg ikke fant mitt sertifikat Endret 9. april 2015 av Madelenemie 0 Siter
stjernestøv Skrevet 9. april 2015 Forfatter Skrevet 9. april 2015 ok. Hvor gammel er han? Jeg liker sirener, eller lysene på sirener, jeg prøver ikke se på dem, men har en "kjærlighet" for uttrykningskjøretøy. Liker egentlig mange ting bare de snurrer rundt. og hjul snurrer jo rundt:-) Jeg ble stoppet av politiet i påsken, da var jeg opptatt av bilen deres, jeg liker politibiler, det var en hyggelig politimann som smilte mye, jeg ble så opptatt av politibilen at jeg ikke fant mitt sertifikat Han er 21 år og kjører sin egen bil, det er stas for han Jeg liker ikke sirener, da er det fare på ferde liksom...samme når de kommer med blinkende lys. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 9. april 2015 Skrevet 9. april 2015 Han er 21 år og kjører sin egen bil, det er stas for han Jeg liker ikke sirener, da er det fare på ferde liksom...samme når de kommer med blinkende lys. rart, jeg blir i godt humør og oppstemt. særlig når jeg sitter i bilen min og bare ser de, men ikke hører dem, jeg liker ikke lyden. Min psykiater sa faktisk en gang da hun forklarte at jeg aldri kunne bli lege, da jeg lurte på hvorfor det, sa hun at jeg blir alt for opphengt i lys på apparater m.m. enda jeg ikke hadde sagt det, likevel visste hun det/tenkte hun seg frem til det, det er vel å ha god komptanse:-) Jeg ble litt stille og taus da, men hun hadde nok rett, jeg har tenkt på det, jeg har litt uvanlig fokus. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 9. april 2015 Forfatter Skrevet 9. april 2015 rart, jeg blir i godt humør og oppstemt. særlig når jeg sitter i bilen min og bare ser de, men ikke hører dem, jeg liker ikke lyden. Min psykiater sa faktisk en gang da hun forklarte at jeg aldri kunne bli lege, da jeg lurte på hvorfor det, sa hun at jeg blir alt for opphengt i lys på apparater m.m. enda jeg ikke hadde sagt det, likevel visste hun det/tenkte hun seg frem til det, det er vel å ha god komptanse:-) Jeg ble litt stille og taus da, men hun hadde nok rett, jeg har tenkt på det, jeg har litt uvanlig fokus. Ja da hadde det vel ikke gått hvis du blir for opphengt i apparater og sånt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.