AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 Skrevet 8. april 2015 Jeg vet ikke om jeg vil kalle alt uttagering men som et eksempel er at personen jobber med noe uten å få det til. Begynner å bli svett, det koker og presser i brystet. Vil kaste det en har i hendene i veggen. Når en er ung vil en kanskje enkelte ganger gi etter å kaste det. Etterhvert som en blir eldre bruker en all energi for å holde igjen. Jeg antar at dette er følelser som alle har mer eller mindre av. Enkelte har fått en vel stor porsjon av de. Jeg har sett at et av mine avkom har det akkurat likt meg på mange områder, og jeg synes det er vondt å se. Jeg unner ikke noen den smerten. Selv om jeg ikke uttagerer som det kanskje kunne hende når jeg var yngre, så er det veldig vondt å ha det slik. Anonymous poster hash: 601f6...1f5 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 9. april 2015 Skrevet 9. april 2015 Ja, dette er også arvelig. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. april 2015 Skrevet 9. april 2015 Ja, dette er også arvelig. Har du link til steder der det står endel om dette tema? Er det noe en kan gjøre med disse følelsene, eller må en bare godta at de alltid vil være en del av livet? Jeg vet at en kan jobbe med utageringen, men det er følelsene som er vonde/uutholdelige.Anonymous poster hash: 601f6...1f5 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 9. april 2015 Skrevet 9. april 2015 Mange av dere har store utfordringer med affektregulering. Fra dyktige kolleger har jeg fått anbefalt denne boken som jeg ennå ikke har rukket å lese: http://www.amazon.com/Affect-Regulation-Training-Practitioners-Manual/dp/1493910213 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. april 2015 Skrevet 9. april 2015 Mange av dere har store utfordringer med affektregulering. Fra dyktige kolleger har jeg fått anbefalt denne boken som jeg ennå ikke har rukket å lese: http://www.amazon.com/Affect-Regulation-Training-Practitioners-Manual/dp/1493910213 Vet du om den finnes på norsk? Anonymous poster hash: 601f6...1f5 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 10. april 2015 Skrevet 10. april 2015 Nei, jeg vet dessverre ikke om den finnes på norsk. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. april 2015 Skrevet 10. april 2015 Nei, jeg vet dessverre ikke om den finnes på norsk. Ok, men hvis du kommer over noe på internett eller norske bøker om tema som er bra, ville jeg satt pris på om du la det ut her på dol.Anonymous poster hash: 601f6...1f5 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.