Gå til innhold

Til alle dere "gærningene" her!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en av dere bare så det er sagt :).

Nå har jeg lest igjennom endel innlegg her og det slår meg at det går en rød tråd i det meste, og det er mangel på selvfølelse. Med denne mangelen er det jo ikke rart at det følger angst og depresjoner og ensomhet?

For oss som i utgangspunktet er litt "annerledes", litt utenom det "normale" og skjønner selv at vi ikke er så "perfekte" som samfunnet forventer av oss. Som overfladiske mennesker later som de er.

Kan det være at det ikke er vi som er "gærne" bare fordi vi tenker og føler litt mer enn andre?

Kan det være at alle de som seiler gjennom hverdagene, henter unger i barnehagen, lager en sunn middag og kjører de til trening samtidig som de drar på helsestudio og trener selv, samtidig som de pusser opp hus og hytte og har en verdifull hobby.

Kan det være at det ikke er vi som er "gærne", men at vi gjør oss det i krampeforsøk for å tilpasse oss det vi ser som omgivelsene?

Særlig etter Facebook. Det er en styggdom, spør du meg. Alle som legger ut hvor flinke de er kan jo få oss andre ærlige mennesker til å føle oss helt elendig av mindre?

Jeg tror, at blandt alle inne på forumet her, finnes en hel haug av kreative sjeler som bruker all tid og energi på å legge lokk på kreativiteten for å bli endel av "saueflokken", som jeg kaller disse A4 menneskene vi alle streber mot.

Hva om vi hadde lært oss til å akseptere galskapen? Akseptere at vi er forskjellige og bli flinkere med å få frem de gode sidene i oss og det vi kan?

Jeg jobber som pokker med dette selv, noen ganger lykkes jeg, og andre ganger har jeg lyst til å grave eg ned i kjelleren og dø, for jeg er verdens dummeste osv.

Men jeg har faktisk mange gode sider også. Og det er faktisk endel ting jeg er flink til. Selv om jeg nok er mest flink til å straffe meg selv for alt jeg ikke får til. Jeg er flinkest til å fortelle meg selv hvor dårlig jeg er og hvor lite verdt jeg er osv.

Jeg har ADHD, veldig ADHD, og destruktiv bakgrunn med voldelige menn (etter å ha vokst opp med en far og en bror som ikke har vært snille) og hele den historien der. Men jeg har allikevel en CV i livet jeg aldri ville vært foruten. 

Hva om vi kunne lære oss og bruke alt det negative som en læring til noe positivt? Jeg er tross alt en glad (selv om det til tider bare er på utsiden) og oppadgående person, og både erfaring og ADHD har tross alt gjort meg til den jeg er i dag.

Jeg leste et sted (jeg leser mye, men husker ikke alltid hvor jeg leser hva), at kreative sjeler ofte kan lide av depresjoner forde de velger å disintegrere seg. Derfor har mange, eller kanskje de fleste, store kunstnere også psykiske problemer.

Hva om vi lager en egen side for oss litt annerledes? For jeg tror det er vi som gjør verden fargerik, bare vi tør å stå for de vi er og ikke bare prøver å dope oss ned for å bli som alle andre.

Hvis jeg lager en sånn side, er det noen som vil besøke den og dele historier der?

Selv har jeg et hav av morsomme historier utfra det surrehue jeg er, det er ikke alltid jeg ler av det der og da, men sett i ettertid er det ganske festelig :)

En side for ulver, vi som tør å trå ut av saueflokken. For ulver er jo også flokkdyr :)

Skrevet

Spennende. Jeg vil gjerne registrere meg på en slik side.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg lager en sånn side, er det noen som vil besøke den og dele historier der?

Hvorfor ikke gjøre det her?

En side for ulver, vi som tør å trå ut av saueflokken. For ulver er jo også flokkdyr  :)

Ikke de ensomme.

Anonymous poster hash: 9dc13...a68

stjernestøv
Skrevet

Godt innlegg :) Jeg ville gjerne besøkt en sånn side. 

Skrevet

Hvorfor ikke gjøre det her?

Ikke de ensomme.

Anonymous poster hash: 9dc13...a68

Jeg vil ha en egen side med et større mangfolk over hverdager og mer aksept over hvem vi er.

Og med det håper jeg at det ikke er så mange ensomme ulver lenger, men at vi kan være litt mer flokk.

Og sammen er vi uansett sterkere :)

Skrevet

Jeg vil ha en egen side med et større mangfolk over hverdager og mer aksept over hvem vi er.

Og med det håper jeg at det ikke er så mange ensomme ulver lenger, men at vi kan være litt mer flokk.

Og sammen er vi uansett sterkere :)

Hvordan har du tenkt å gjøre det? Opprette et eget forum, eller få de til å opprette et ekstra forum her på dol?

Skrevet

Så bra tiltak. Jeg er med. Kanskje et litt mer lukket forum?

Skrevet

Ikke forum, det har vi her. Mer som en avis/ukeblad. Med tanke på å normalgjøre "galskapen". Jeg vil ha artikler av folk om folk, for folk. Ikke bare artikler som i ukeblader i dag som; "før var det leit, men etter at jeg mistet benet/ble kurert for kreft/ble enke... er ALT bra.." osv.

ALT er aldri bra, jeg vil ha nakenhet og ærlighet. Jeg tenker artikler om hva som er bra, men ærlighet. Både med bilde og navn og anonymt, alt etter som. Historier, men også innlegg fra eksperter.

Jeg tenker frie tanker i forhold til verden, at disse rare tankene vi har i hodene våre kan gjøres reportasjer om. Enn så forvridd at det blir "agurknytt", det gjør ingenting. For husk at av kreative tanker, skaper det kreative ideer. Jeg er hundre prosent sikker på at hadde vi delt alt dette rare vi har i hodene våre, isteden for å bare skamme oss og spise piller, ville vi sammen klare å skape noe kult.

Jeg kan fortelle om sist jeg utagerte, hvor skamfull jeg var etterpå, og enda hvor sikker jeg er i min sak på at jeg hadde rett. At etter at ting kommer...vel, filterløst ut av munnen min er jeg så skamfull at jeg vil dø, men etter det kommer det mange som visker til meg; "du sier det vi alle tenker!"

Men jeg tør jo ikke å stå for alt dette alene!

Og jeg er en magnet på å få historier, siden jeg syntes i lende, jeg høres i lende og det blir lagt merke til at jeg er litt mer enn a-typisk, så kommer det folk og betror meg det merkeligste ting.

Jeg tror vi er flere "gale" enn vi er klar over. Og jeg tror vi kan få mindre psykiske lidelser ved å normalgjøre galskapen, eller i det minste bør vi lære oss å være stolt av den. For i mye galskap ligger det mange gaver, som vi i vestlige samfunn for all del må dysse ned. Vi ER ikke gale, vi har bare mange gaver. Mange forskjellige gaver og jeg vil at jeg og alle andre skal begynne å bli stolte av disse istede for å grave oss ned å skamme oss.

OG jeg vil ha humor, mye humor. Vi har sauset oss inn i tristhet lenge nok :)

Sånn i korte trekk. 

Det er bare en tanke jeg har, og har nok ulmet på den en stund. Men så leste jeg flere innlegg her og ble både glad og lei meg. For jeg leser mange fine folk. Reflekterte skriv, godt skrevet (intelligens), med dype tanker (sjel).

Jeg vil ha dette frem i lyset.

Henger det på greip?

Skrevet

Ja, det henger på greip. Ja til mer galskap og humor! Kul du:)

Håper vi får det til, for jeg er ingen pådriver, men er med når jeg "dyttes i gang"!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...