Gå til innhold

Fastlege og NHD enige, psykiatere i det offentlige er medisin-hatere

Anbefalte innlegg

YoplaitDouble
Skrevet

Jeg synes dette er veldig merkelig. Min fastlege er omtrent alltid enig i det jeg har snakket med NHD om her i forkant av legetimene, mens psykiatere både på DPS og offentlig sykehus er store medisinhatere og vil seponere mest mulig. De har svært liten forståelse for at man ikke kan eksperimentere med masseseponering av alt mulig rart for mennesker med krevende jobb. Det hadde vært noe annet om en var innlagt.

Jeg tar opp dette med fastlegen, og hun mener det er helt unødvendig av dem å skulle ta bort Tolvon, selv om jeg også tar liten dose Seroquel, når jeg faktisk får bedre (mer langvarig) effekt på søvn ved å ta begge to. Hun var også enig i at vi heller ikke skal fjerne betablokker, slik som psykiaterne vil. Eneste hun var enig i med psykiaterne, var at Sobril ikke er en god løsning i behandling, men jeg fikk likevel OK for å bruke dette inntil jeg har kommet litt mer inn i behandlingen. Hittil har det bare vært utallige timer med prat om at tanker bare er tanker som man skal se på som en sky som farer forbi, og at bekymringer skal spares til et bekymringskvarter hver dag. Det funker ikke i praksis foreløpig. Og når fysiske symptomer tar overhånd funker hvertfall ingenting av det, for da er kroppen i alt for stor beredskapsmodus.

Jeg synes det er skikkelig skuffende at psykiatere i det offentlige kan mindre enn fastlegen min, og at man får en ung og uerfaren behandler som slavisk bare følger metakognitiv terapi "by the book", uten at den tilpasses pasienten.

AnonymBruker
Skrevet

De har vel fått instruksjoner om å spare penger ved å kutte i dyre medisiner. Gå privat!

Anonymous poster hash: 187a6...cf0

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...