Gå til innhold

Hva er poenget, noen som vet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når livet har stått på vent i årevis, når en ikke kommer av flekken, alt er meningsløst, ingenting gir glede lenger (og ikke har gjort det på årevis), og når en "endelig" har innsett at en kommer til å være på nøyaktig samme sted om ti år, hva er poenget å kjempe seg igjennom den ene endeløse dagen etter den andre? Hva er vitsen? Det hele er totalt meningsløst, en eksersise i seigpining. Hvorfor kan man ikke fungere normalt? Hvorfor ender man alltid med å trekke det koreste strået?

Anonymous poster hash: 83f5c...d2a

AnonymBruker
Skrevet

Da kan man prøve å se litt ut over seg selv. Glede andre, for eksempel. 

Anonymous poster hash: cd81c...519
AnonymBruker
Skrevet

Da kan man prøve å se litt ut over seg selv. Glede andre, for eksempel. 

Hva hvis man ikke kjenner noen andre, og har så mye angst at man ikke tørr ta kontakt med noen?

AnonymBruker
Skrevet

Det er likevel mulig å se utover seg selv, tenker jeg. Prøv å ikke la tankene ta overhånd, men heller konsentrere seg om mennesker og samfunnet rundt - om det så må bli via TV og internett. Så kan det jo være du tør å ha kontakt med familie.

Det har i alle fall hjulpet meg. Det som hjalp minst var å "mate" depresjonen eller angsten ved å være for meg selv og tenke for mye på egen sorg og angst. 

AnonymBruker
Skrevet

Skaff deg en behandler :-)

Får ingen.

AnonymBruker
Skrevet

Det er likevel mulig å se utover seg selv, tenker jeg. Prøv å ikke la tankene ta overhånd, men heller konsentrere seg om mennesker og samfunnet rundt - om det så må bli via TV og internett. Så kan det jo være du tør å ha kontakt med familie.

Det har i alle fall hjulpet meg. Det som hjalp minst var å "mate" depresjonen eller angsten ved å være for meg selv og tenke for mye på egen sorg og angst. 

Liker ikke/forstår meg ikke på andre mennesker. Født på gal planet.

Skrevet

Får ingen. Anonymous poster hash: 83f5c...d2a

Kanskje du ikke trenger noen behandler da ? Trenger du medisiner ? Trenger du venner ? Hva ønsker du å få ut av livet, hvis du ikke hadde hatt så mye hindringer vel å merke ?

Skrevet

Hei!

Født på feil planet er mange med autisme.

vi får mange av oss det langt bedre ved å bare vite det, av og til ha kontakt med likesinnede, og ikke minst nettet, det er en super oppfinnelse:-)

Likevel liker jeg best behandleren som utredet meg, fikk hjelp og ikke spørsmål av denne.

Da lagde jeg mønsteret som jeg lever etter og som har gitt meg et godt og fredelig liv.

Jeg vil ikke bli kjent med flere.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener ikke at du plent må være sammen med andre. Men å ikke bare tenke på seg selv og egen psykdom er uansett lurt. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...