Gå til innhold

Seroquel , liten dose. Nhd

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg har begynt å ta seroquel, 25 mg. Planen var at jeg skulle opp til 300 mg, men pga økte leververdier er det tvilsomt om jeg kommer så langt.

Jeg syns 25 mg hjelper litt på angsten/grublingen. Har tatt den i ei uke. Samtidig føler jeg meg "fyllesyk" og forvirret på dagtid.

Er det logisk at 25 mg seroquel kan virke? Kan bivirkningene bli borte? Har d noen hensikt å ta så liten dose eller er d i grunn bare bortkastet mtp bivirkninger.?

Anonymous poster hash: d5a04...17b

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

For både søvn og angstdemping kan det være en utmerket dose, men den antidepressive effekten er lite sannsynlig at du oppnår på 25 mg.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar!

Jeg sliter ikke med insomnia men skal ta det pga angst (og tilbakevendende depresjoner, selv om jeg skjønner at dette ikke er relevant på denne dosen)

Gitt at jeg kommer opp i 50 mg, vil du anbefale depot tabletter eller en dose vanlig seroquel på kvelden?

Kan depot være "mildere" for lever?

Vil bivirkningen m å føle seg dopa og ha veldig vanskelig for å komme seg opp om morgenen forsvinne m lengre tids bruk?

Anonymous poster hash: d5a04...17b

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...