Gå til innhold

Fornuftig bruk av Imovane

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Det siste året har jeg brukt en del Imovane for å få sove. Jeg prøver å bruke det så lite som mulig, men i perioder hvor jeg har slitt veldig har jeg brukt det i opptil 9-10 dager i strekk. Etter en sånn periode har det ikke vært noe problem å gå flere uker uten å ta igjen.

Jeg vil anslå at jeg de siste 12 månedene har hatt et gjennomsnittlig forbruk på ca 2 tabletter i uken.

Er dette forsvarlig bruk når jeg har hatt søvnproblemer i 7-8 år og kognitiv terapi/ søvnhygiene ikke har hatt effekt?

Endret av 737
Skrevet

Hvis du har greid å holde det på et slikt nivå og at du ikke har problemer med å gå uten i flere uker så høres du ut som du har et sunt forhold til medisinen. Har selv god nytte av Imovane i perioder :)

Skrevet

Ja det er en fin medisin å bruke innimellom :)

Jeg tror jeg har et fornuftig forhold til medisinbruken, men jeg føler kanskje jeg beveger meg litt i grenseland innimellom. Jeg syns det er veldig deilig å ta en Imovane, blir så avslappet og litt småfull før jeg sovner. Så jeg må passe meg for å ikke misbruke pillen for å få den "rusen" og bare bruke den når jeg må.

Merker også at effekten ikke er den samme som før så jeg merker at jeg har bygd opp en del toleranse selv om jeg har tatt pauser. Da jeg regnet det ut syntes jeg at 2 ganger i uka hørtes litt mye ut, men så lenge det fungerer og jeg ikke tar noe mer enn 7,5 så er det kanskje greit.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...