Gå til innhold

De gales hus - hva synes du om filmen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sitter og ser på De gales hus. Har sett den tidligere også. Hva synes dere andre om filmen? Er den troverdig ut i fra hvordan nåtidens psykiatri fungerer eller er den kun typisk for 80-tallets psykiatri?

Anonymous poster hash: f4113...0d4
Gjest Ladytron
Skrevet

Jeg synes filmen var helt grei, men likte boken bedre. Etter hva jeg husker synes jeg ikke den var så veldig troverdig i forhold til mine egne opplevelser ihvertfall. Men jeg har ikke sett filmen siden den gikk på kino og leste vel boken noen år før det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes filmen var helt grei, men likte boken bedre. Etter hva jeg husker synes jeg ikke den var så veldig troverdig i forhold til mine egne opplevelser ihvertfall. Men jeg har ikke sett filmen siden den gikk på kino og leste vel boken noen år før det.

Boken er bedre ja. Hva var det som ikke var troverdig!

Anonymous poster hash: e08ed...2d3

Gjest Ladytron
Skrevet

Boken er bedre ja. Hva var det som ikke var troverdig!

Anonymous poster hash: e08ed...2d3

Hmm, nå er det som sagt lenge siden, så med forbehold om at jeg husker feil...

Men jeg mener at jeg syntes at folk var "gal" på en litt overdreven måte. Det stemte ihvertfall ikke overens med de jeg traff når jeg selv var innlagt.

Hva synes du selv da?

AnonymBruker
Skrevet

Ser ut som om en del av filmen er tatt opp på Dikemark, og jeg synes filmen viste godt den typen pasientmiljø det var på en bestemt avdeling der på 80-tallet.

Anonymous poster hash: f4113...0d4

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...