Gå til innhold

NHD: Diverse spørsmål om seroquel igjen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Beklager at jeg maser, jeg holder på med utredning og prøver seroquel for første gang. Og det er mye jeg lurer på som jeg ikke får spurt psykiater om siden det er lenge til neste time (og jeg skal trappe opp innen neste time)

Jeg sliter ikke med insomnia men skal ta seroquel pga angst og startet med 25 mg,  (og tilbakevendende depresjoner, selv om jeg skjønner at dette ikke er relevant på denne dosen) Får nok ikke kommet opp i virksom dose mot depresjon pga økte leververdier.

1) Gitt at jeg kommer opp i 50 mg, vil du anbefale depot tabletter eller en dose vanlig seroquel på kvelden?
2)Kan depot være "mildere" for lever?
3) Vil bivirkningen m å føle seg dopa/forvirra og ha veldig vanskelig for å komme seg opp om morgenen forsvinne m lengre tids bruk? Er det depot eller IR (immediate release) som vil være best mtp denne bivirkningen?

4) Kan seroquel IR gi økt angst enn den opprinnelige angsten på dagtid når vikrningen av IR går ut?

5) Hva er egentlig de ulike bruksområdene for hhv IR og depot?

Tar gjerne i mot andres erfaringer også :)

Anonymous poster hash: d0d3b...df4
Skrevet

Jeg er ikke NHD, men på meg minsker trøttheta etterhvert som jeg står på medisinen. Går noen dager, så er den bivirkninga borte...

På meg i alle fall...

AnonymBruker
Skrevet

takk for svar psykojenta.

Hvilken dose bruker du og hva mot? Har du andre bivirkinger? Godt å høre at trøttheten kan forsvinne etterhvert. Bruker du depot eller vanlige?

Anonymous poster hash: d0d3b...df4
Skrevet

Bruker 350mg morgen og 450mg kveld.

Tar det mot hallusinasjoner og tankekjør.

Får økt matlyst av dem, så nå spiser jeg hver dag, opptil flere ganger om dagen.

Bruker vanlige, men skal kanskje over på depot etter jeg har prøvd denne dosen ei lita stund.

Funker ikke på søvn på meg.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Den hang-over som en får i oppstarten bla med Seroquel går over i løpet av noen uker.

Med mindre en ønsker en ekstra søvnhjelp, er depot alltid å foretrekke.

Det er sannsynligvis ingen forskjell når det gjelder påvirkning på lever.

En får ikke økt angst av noen av formene, men depot vil nok gi en bedre angstdempende effekt gjennom hele døgnet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...