Gå til innhold

NHD/andre: Opptrapping Lamictal og oppstemthet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei :) Skrev et innlegg tidligere, men fikk ikke noe svar. Håper noen svarer nå, fordi dette er noe jeg lurer veldig på.

Begynte for ikke så lenge siden med Lamictal for å forebygge nye episoder av min tilbakevendende depresjon. Under opptrappingen skjedde noe ganske spesielt; jeg ble så utrolig lykkelig, følte meg nærmest forelsket uten å være det. Ble mye mer  utadvendt/sosial og fikk tilbakemeldinger fra andre at jeg var så blid og sosial. Fikk litt større selvsikkerhet enn vanlig (den pleier å være på bånn) og av alle ting kjørte jeg litt uvørent med bilen bare fordi jeg syns det var gøy å kjøre fort. Tenkte at Lamictal måtte jo være verdens mest fantastiske medisin som fikk meg til å føle meg på den måten.

Nå som jeg har landet litt skjønner jeg at dette ikke var normalt for meg. Hva i all verden skjedde lurer jeg på? Noen som har opplevd det samme?

NHD: har du sett denne reaksjonen hos pasienter før?

Kan jo også legge til at jeg fortsatt ikke er i nærheten av å ligge innenfor referanseverdien som jeg har fått oppgitt at jeg skal ligge på  (ligger nå på 6 µmol/L) og at jeg har hatt litt atypiske reaksjoner på SSRI tidligere med veldig rask effekt.

Anonymous poster hash: 7e1e2...a1e
AnonymBruker
Skrevet

Glemte forresten å nevne en ting: jeg fikk også mye mer energi. Begynte å trene 2x daglig. Jeg trener så og så aldri ellers.

Skrevet

Hypomani? Trodde ikke lamictal skulle ha slik effekt.. Hørtes gøy ut da :-P

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg tror dette er tilfeldig sammenfall i tid av to hendelser som ikke har noen årsakssammenheng.

Du fikk en hypoman episode samtidig med at du begynte med Lamictal.

AnonymBruker
Skrevet

Hei og takk for svar :) Da var det den første episoden i såfall. Aldri opplevd det før.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...