Gå til innhold

NHD/Spørsmål om tiltak ved ev. hypomani

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Spørsmål til Nils Håvard Dahl:

Som pårørende: Dersom man merker at en person er i ferd med å utvikle hypomani, bør man foreta seg noe? Personen har ikke gjort noe direkte galt ved tidligere episoder, men hatt uvanlig mye energi, snakket fortere, sovet mindre, etc.  Personen går på 200 mg Lamictal daglig.

Jeg lurer også på om sannsynligheten for nye hypomane episoder øker jo flere man har hatt?

Anonymous poster hash: 904cf...442

AnonymBruker
Skrevet

Som pårørende: Dersom man merker at en person er i ferd med å utvikle hypomani, bør man foreta seg noe? Personen har ikke gjort noe direkte galt ved tidligere episoder, men hatt uvanlig mye energi, snakket fortere, sovet mindre, etc.  Personen går på 200 mg Lamictal daglig.

Jeg lurer også på om sannsynligheten for nye hypomane episoder øker jo flere man har hatt?

Du bør unne ham den gleden det er å være hypoman. 

Anonymous poster hash: 96949...3d7

AnonymBruker
Skrevet

Veit du at det dreiar seg om hypomani? Dette er jo ikkje sykeleg så lenge det ikkje skjer noko negativt?

Anonymous poster hash: e0e9d...d90

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Medisiner bør settes inn for å avbryte den hypomane episoden. Her bruker en vanligvis antipsykotika.

Jeg har ikke sett studier som viser det du frykter om økt tendens til nye hypomanier.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...