Gå til innhold

Depressiv annen hver dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje ikke nøyaktig slik, men skifter mye.  Det er ikke sammenhengende så lenge at det kan kalles depresjon, men er det så mye bedre å ha det slik hele året i forhold til å ha en sammenhengende depresjon et halvt år?  Jeg klarer ikke å ta tak i livet mitt lenger. Det bare forsvinner fra meg.  Jeg tror jeg har vært så lenge syk at det er blitt kronisk. 

Skrevet

Er vel ikke bedre det nei. Men det kan vel være en sånn kronisk depresjon. Husker ikke hva det heter. Men har lest at den ikke er like intens, men siden det ikke går over så er det vel så ille som en vanlig depresjon.

Skrevet

Er vel ikke bedre det nei. Men det kan vel være en sånn kronisk depresjon. Husker ikke hva det heter. Men har lest at den ikke er like intens, men siden det ikke går over så er det vel så ille som en vanlig depresjon.

Jeg vet ikke hva det er. Jeg tror jeg ble ødelagt av å gå så lenge syk. Både tanker og følelser har kjørt seg totalt fast.

Skrevet

Jeg har det noenlunde slik om jeg møter motgang, motstand, reagerer emosjonelt på noe, ett eller annet negativt som preger meg. Resten av dagen og evt noen dager til kan bli ødelagt av det. Det skyldes for min del personlighet.

Før var jeg enda verre.

Skrevet

Jeg har det noenlunde slik om jeg møter motgang, motstand, reagerer emosjonelt på noe, ett eller annet negativt som preger meg. Resten av dagen og evt noen dager til kan bli ødelagt av det. Det skyldes for min del personlighet.

Før var jeg enda verre.

Jeg vet mange ganger ikke hvorfor jeg blir slik.  Har ingen grunn for det.  Men det ligger kanskje noe bak som jeg ikke er klar over at jeg har reagert på.

Har du sett programmet NHD la ut link til?

Skrevet

Jeg vet mange ganger ikke hvorfor jeg blir slik.  Har ingen grunn for det.  Men det ligger kanskje noe bak som jeg ikke er klar over at jeg har reagert på.

Har du sett programmet NHD la ut link til?

Du kan jo prøve å utforske dette, og se om du legger merke til om det er noe du reagerer på? Deretter kan du faktisk påvirke det noe ved å korrigere tankene.

Det funker iallefall for meg.

Skrevet

Du kan jo prøve å utforske dette, og se om du legger merke til om det er noe du reagerer på? Deretter kan du faktisk påvirke det noe ved å korrigere tankene.

Det funker iallefall for meg.

Det er bra du har funnet noe som funker.  

Jeg har prøvd så lenge.  Tror ikke noe nytter.

Skrevet

Det er bra du har funnet noe som funker.  

Jeg har prøvd så lenge.  Tror ikke noe nytter.

Det er synd du ikke finner noe som funker :(

Hva handlet programmet om? Jeg har ikke sett det.

Skrevet

Det er synd du ikke finner noe som funker :(

Hva handlet programmet om? Jeg har ikke sett det.

Det handler om: Personlighet. Biologisk arv og/eller miljø. Det er hvordan gener og miljø påvirker oss.  Dette er jo noe vi har hørt før, men her får du litt forklaring på hva som skjer. Jeg klarer ikke å forklare det bedre.  Jeg anbefaler at du ser det selv.

AnonymBruker
Skrevet

Det handler om: Personlighet. Biologisk arv og/eller miljø. Det er hvordan gener og miljø påvirker oss.  Dette er jo noe vi har hørt før, men her får du litt forklaring på hva som skjer. Jeg klarer ikke å forklare det bedre.  Jeg anbefaler at du ser det selv.

Jeg syns programmmet hadde en tvetydig konklusjon. Forstod ikke noe av det.

Anonymous poster hash: 3b7e8...eaa

Skrevet

Jeg syns programmmet hadde en tvetydig konklusjon. Forstod ikke noe av det. Anonymous poster hash: 3b7e8...eaa

Det er vel ingen som har klart å komme til et entydig fasitsvar, som de heller ikke har gjort med mye annet. Men jeg synes likevel det gav et godt innblikk i hva som er med på å påvirke oss til å bli den vi er. Som det mange ganger er blitt sagt på dol at på seg selv kjenner en ingen andre. Det gir ihvertfall meg en forståelse på at samme utfordring kan likevel være veldig forskjellig på forskjellige mennesker.

Skrevet

Det er ganske rart å tenke på at følelser kan ødelegge så mye for oss...

Skrevet

Det er ganske rart å tenke på at følelser kan ødelegge så mye for oss...

Jeg har mange ganger ønsket jeg ikke hadde følelser, men trives ikke uten heller.

Men jeg kunne klart meg uten de som ødelegger så mye for meg.

stjernestøv
Skrevet

Jeg har mange ganger ønsket jeg ikke hadde følelser, men trives ikke uten heller.

Men jeg kunne klart meg uten de som ødelegger så mye for meg.

AP demper følelsene.

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ingen som har klart å komme til et entydig fasitsvar, som de heller ikke har gjort med mye annet. Men jeg synes likevel det gav et godt innblikk i hva som er med på å påvirke oss til å bli den vi er. Som det mange ganger er blitt sagt på dol at på seg selv kjenner en ingen andre. Det gir ihvertfall meg en forståelse på at samme utfordring kan likevel være veldig forskjellig på forskjellige mennesker.

Dokumentaren brakte altså ikke frem noe nytt.

Anonymous poster hash: 37117...856

Skrevet

Dokumentaren brakte altså ikke frem noe nytt. Anonymous poster hash: 37117...856

Det var ihvertfall mer enn det jeg kjente til. Jeg har hatt behov for å forstå litt mer om hvorfor jeg er som jeg er.

Skrevet

AP demper følelsene.

Jeg føler ofte at medisinene demper mest de gode følelsene.  Men jeg vet ikke.  Jeg svinger så mye at noen ganger tror jeg det ene og andre ganger det andre.

stjernestøv
Skrevet

Jeg føler ofte at medisinene demper mest de gode følelsene.  Men jeg vet ikke.  Jeg svinger så mye at noen ganger tror jeg det ene og andre ganger det andre.

Er godt mulig de demper mest de gode følelsene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...