Psykotisk94 Skrevet 15. april 2015 Skrevet 15. april 2015 Jeg har en psykoselidelse. I snart en uke har jeg gått inn og ut av en psykose, og jeg glir stadig lenger og lenger innover. Jeg vet, fra tidligere erfaringer, at jeg nok vil trenge en innleggelse i nær fremtid. Den psykiatriske avdelingen jeg geografisk hører til, holder ikke mål, jeg orker ikke tanken på å bli innlagt der, for det er ingenting der som bidrar til at jeg kan bli bedre. Ingen vennlige smil, ingen trøstende ord, ingen forståelse. Litt utagering og slenging med leppa, så er det rett i belter! En gang befant jeg meg i et annet fylke, langt vekk fra avdelingen jeg hører til, da jeg ble psykotisk. Jeg ble tvangsinnlagt der, og det var så sinnsykt mye bedre å være der! Der ble jeg møtt med vennlighet, forståelse og beroligende smil, jeg fikk de medikamentene jeg trengte, og de løste utagering på andre måter enn med belter. Så, er det mulig for meg å reise dit, oppsøke legevakta og be om en frivillig innleggelse? I og med at jeg bare reiser dit og drar rett på legevakta, er jeg redd jeg blir avvist, til tross for store psykiske svingninger. Nå har det seg sånn at jeg har familie i det fylket, så eventuelt kunne jeg ha spurt pent om å få komme dit på "ferie", selvsagt forklare på forhånd for familien hva planen min er, for så, etter noen dager, å reise på legevakta. Da er jeg jo der på ferie, slik som jeg var sist, og da kan de faktisk ikke avvise meg. Spørsmålet er bare om familien min vil ha meg der nå som jeg er så syk... Alternativet blir å vente til jeg blir så psykotisk at jeg finner på noe som gjør at politiet henter meg og bringer meg til legevakta, som da sender meg rett til avdelinga jeg hører til, med en tvangsbegjæring i handa. 0 Siter
Psykotisk94 Skrevet 15. april 2015 Forfatter Skrevet 15. april 2015 Fikk et tips fra en bruker på et annet forum. H*n foreslo å snakke med legen eller behandleren min, og forklare situasjonen, så kanskje det kunne løse seg på den måten, hvem vet. Så da har jeg bestilt meg legetime til i morra. 0 Siter
gardia Skrevet 16. april 2015 Skrevet 16. april 2015 Du kan jo ta turen til fastlegen din og få han til å søke deg inn på den avdelingen du ønsker ,vis den kommer under fritt sykehus valg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.