AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 Skrevet 15. april 2015 Hei Jeg skal ta en dose dexamethason en kveld for å sjekke kortisolnivået dagen etter. Jeg glemte å fortelle endokrinologen at jeg bruker seroquel (jeg har nettopp startet på den) Er det trygt å ta disse sammen? Er vel kortison i dexamethason? Kommer ikke opp noe på interaksjoner.no men står noe om kortison i pakingsvedlegget til seroquelAnonymous poster hash: 82f7e...289 0 Siter
MariMariMari Skrevet 15. april 2015 Skrevet 15. april 2015 Dette står forøvrig på en utenlandsk side http://www.rxlist.com/drug-interactions/dexamethasone-oral-and-quetiapine-oral-interaction.htm Dose seroquel jeg er på er 50 mg 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 16. april 2015 Skrevet 16. april 2015 I denne sammenheng er evt interaksjoner uten betydning. Skulle du ha tatt begge medisiner fast, hadde det vært noe annet. Ta begge medisiner slik legen har sagt at du skal gjøre :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.