Gå til innhold

Ekteskap med NT mennesker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

flyfly var ikke alene om å nevne de andre dyra, det gjorde nesten alle som svarte. Bare én skrev nicket rett ut. Men det er ikke så viktig.

Jo det er viktig,

 

fordi mariflyfly var den første og burde holde seg unna mine tråder og innlegg og svar til andre fordi hun ikke har annet en ralling å komme med.

 

Jeg har lært ralling her på dol:-)

 

Jeg kan "kranglet" med deg, uenig kaller jeg det mer, og med temperament, sånt er fint , fordi det er realt og ærlig, alle mennesker skal og MÅ være uenig,,hvis ikke lyver de, fordi de unngår ubehageligheter, det ekle er når sinne sitter usaklig fast og det gjør det dessverre hos noen få. Og til slutt setter surheten seg i leddene og blir til alt fra gikt til klaging på ektemenn og til.... jeg slettet hva jeg skrev.

 

Og vil du vite hva ......betyr, send meg en pm.

 

Jeg vil ikke lage uro og problemer.

 

For faktisk, som jeg har skrevet mange ganger før, har jeg på dol fått mange gode råd, svar og ut fra det tanker, men jeg liker ikke når mennesker er subtilt sinte, da er det bedre at de skriver til meg, "din jævla autsit, ta deg sammen" eller, "din jævla autist, fuck you", jeg syns alt sånt er mer realt og håndtertbart en subtilt passivt sinne fra Pms menn og kvinner og jeg gtror faktisk en del menn også har pms.

 

Jeg liker tydelighet og ikke subtilitet og annet gørr og verst av alt er passiv aggresjon.

 

Men nå må jeg se noe på TV:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    25

  • Trine

    11

  • laban

    6

  • frosken

    5

Mest aktive i denne tråden

Tror mariaflyfly sier rett ut det mange av oss tenker, men pakker litt inn.

Jeg tror også du gjør klokt i å samarbeide på den måten at du ikke anskaffer dyr som du og din mann ikke er enige om. Det er noe sjarmerende over dine vidløftige planer, men de er svært lite praktiske, særlig tatt i betraktning at du har flere barn å ta vare på, og at du ofte synes tiden ikke strekker til som det er.

Jeg vet egentlig ikke så mye om dyrehold, men en hest krever gjerne flere timer hver dag. Og det er bare ett av dyrene du nevner.

At du skal ha dyr i et friområde nær huset ditt er helt urealistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror mariaflyfly sier rett ut det mange av oss tenker, men pakker litt inn.

Jeg tror også du gjør klokt i å samarbeide på den måten at du ikke anskaffer dyr som du og din mann ikke er enige om. Det er noe sjarmerende over dine vidløftige planer, men de er svært lite praktiske, særlig tatt i betraktning at du har flere barn å ta vare på, og at du ofte synes tiden ikke strekker til som det er.

Jeg vet egentlig ikke så mye om dyrehold, men en hest krever gjerne flere timer hver dag. Og det er bare ett av dyrene du nevner.

At du skal ha dyr i et friområde nær huset ditt er helt urealistisk.

Amen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ble fridd til, jeg fridde ikke, jeg rakk ikke tenke så fort, "spørsmålet, "vil du gifte deg med meg?" er noe man svarer på, og som ikke tar høyde for forsinket prossieringshastighet. Jeg ville gifte meg med min mann, men jeg visste ikke at han hadde skrekk for så mange dyrearter. Anonymous poster hash: 59375...37b

Du kjente vel din mann får han fridde?

Anonymous poster hash: 21670...fed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

. Men hadde jeg ikke vært gift med han, hadde jeg kjøpt geiter, jeg er veldig glad i geiter, de har så mye godt humør Anonymous poster hash: 59375...37b

Hadde du hatt råd til så mange dyr hvis du ikke var gift med han?

Anonymous poster hash: 21670...fed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det er viktig,

fordi mariflyfly var den første og burde holde seg unna mine tråder og innlegg og svar til andre fordi hun ikke har annet en ralling å komme med.

Jeg liker tydelighet og ikke subtilitet og annet gørr og verst av alt er passiv aggresjon.

Du fikk jo tydelige svar her. Du bør ikke kalle det ralling selv om du er uenig i innholdet.

Man bestemmer ikke selv hvem man vil ha svar fra. Men man trenger ikke ta hensyn til svarene man får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde du hatt råd til så mange dyr hvis du ikke var gift med han?

Anonymous poster hash: 21670...fed

Hva ligger bak en slik kommentar? Jeg får assosiasjoner til misunnelse, men du kan jo ha en annen logikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva ligger bak en slik kommentar? Jeg får assosiasjoner til misunnelse, men du kan jo ha en annen logikk.

 

Ikke umulig folk er misunnlige på vestkantfruer med diger enebolig med svær have, to Teslaer i garasjen, flere hytter på fjellet og sugerør inn i stønadskassen til NAV.

Anonymous poster hash: 0ebbc...f3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ikke umulig folk er misunnlige på vestkantfruer med diger enebolig med svær have, to Teslaer i garasjen, flere hytter på fjellet og sugerør inn i stønadskassen til NAV.

Anonymous poster hash: 0ebbc...f3f

 

 

Den der var veldig unødvendig (og synes tuftet på misunnelse).

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var Solemnity som "avslørte" deg, ikke flyfly.

De fleste skjønte nok veldig godt hvem som var trådstarter ut fra overskriften, men man bør likevel ikke skrive nicket i klartekst.

 

flyfly var ikke alene om å nevne de andre dyra, det gjorde nesten alle som svarte. Bare én skrev nicket rett ut. Men det er ikke så viktig.

 

 

 

Nei det var ikke solemnity.

 

Solemnity forskrev seg, mariflyfly skrev om bikjer og ender....

Anonymous poster hash: 59375...37b

 

 

Jeg beklager veldig, jeg merket meg ikke at det var et innlegg skrevet som anonym.

 

Unnskyld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beklager veldig, jeg merket meg ikke at det var et innlegg skrevet som anonym.

 

Unnskyld!

Fra min side var det ikke meningen å "ta" deg, jeg ville bare henlede oppmerksomheten på at mariaflyfly ikke var (den eneste) skurken i stykket her ;)  De aller fleste som svarte, refererte jo til ting som ikke sto eksplisitt nevnt i startinnlegget.

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ikke umulig folk er misunnlige på vestkantfruer med diger enebolig med svær have, to Teslaer i garasjen, flere hytter på fjellet og sugerør inn i stønadskassen til NAV.

Anonymous poster hash: 0ebbc...f3f

 

 

Hva er det egentlig å bli misunnelig på. Holder det ikke å ha et passe hus, en passe hage, en bil som går, et telt og stønad fra NAV? Blir man mer lykkelig av masse materielle ting? Det eneste jeg kan forstå at man kan bli litt misunnelig på er den økonomiske tryggheten. Men ts kan jo ikke klandres for at mannen jobber seg ihjel og derfor tjener masse penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Den der var veldig unødvendig (og synes tuftet på misunnelse).

 

Nei, det var ærlig.

Anonymous poster hash: 0ebbc...f3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hva er det egentlig å bli misunnelig på. Holder det ikke å ha et passe hus, en passe hage, en bil som går, et telt og stønad fra NAV? Blir man mer lykkelig av masse materielle ting? 

 

Nei, men når noen har så dårlig råd at de ikke har råd til å gå til tannlegen eller kjøpe nye briller så får andre nye briler gratis på nav bare fordi de har asbeger, så kan du godt kalle det misunnelse.

Anonymous poster hash: 0ebbc...f3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Nå har jeg lest meg gjennom tråden her og det er lenge siden jeg har lest en tråd som har fått tårene til å trille, men det gjorde nå :-)

 

Madelenemie, du er herlig ! :D

 

Likte spesielt godt kommentaren din ang. giftermålet. Humor har du i hvert fall masse av :D

 

Overse de siste sure kommentarene. Alltid vært noen her å dol som er svært opphengt i dette med vestkanfruer. Virker som det er en slags sykdom som herjer på dol av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nei, men når noen har så dårlig råd at de ikke har råd til å gå til tannlegen eller kjøpe nye briller så får andre nye briler gratis på nav bare fordi de har asbeger, så kan du godt kalle det misunnelse.

Anonymous poster hash: 0ebbc...f3f

 

 

Har du prøvd å få dekket brille av NAV? Kanskje de betaler for deg også. Om du legger av 50 kr i mnd så har du råd til å gå til tannlegen en gang i året :) Bare å droppe et par flasker brus det, så kanskje du slipper å få hull også. Akkurat det koster det jo litt å få fikset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror mariaflyfly sier rett ut det mange av oss tenker, men pakker litt inn.

Jeg tror også du gjør klokt i å samarbeide på den måten at du ikke anskaffer dyr som du og din mann ikke er enige om. Det er noe sjarmerende over dine vidløftige planer, men de er svært lite praktiske, særlig tatt i betraktning at du har flere barn å ta vare på, og at du ofte synes tiden ikke strekker til som det er.

Jeg vet egentlig ikke så mye om dyrehold, men en hest krever gjerne flere timer hver dag. Og det er bare ett av dyrene du nevner.

At du skal ha dyr i et friområde nær huset ditt er helt urealistisk.

Javel,

 

hva med å tenke litt nytt?

 

Det er ganske mange nå som har fått seg hønsegård.

 

Jeg beklager veldig, jeg merket meg ikke at det var et innlegg skrevet som anonym.

 

Unnskyld!

Det gjør ingenting:-)

 

Jeg skjønte at du ikke mente det, fordi du ga et vennlig svar:-)

 

Det hender jeg glemmer meg og avslører meg selv, andre kan også glemme seg:-)

Anonymous poster hash: 59375...37b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva ligger bak en slik kommentar? Jeg får assosiasjoner til misunnelse, men du kan jo ha en annen logikk.

Min psykiater sa det er misunnelse også.

 

Men jeg gidder ikke korrigere overdrivelsene heller.

 

Nå har jeg lest meg gjennom tråden her og det er lenge siden jeg har lest en tråd som har fått tårene til å trille, men det gjorde nå :-)

 

Madelenemie, du er herlig ! :D

 

Likte spesielt godt kommentaren din ang. giftermålet. Humor har du i hvert fall masse av :D

 

Overse de siste sure kommentarene. Alltid vært noen her å dol som er svært opphengt i dette med vestkanfruer. Virker som det er en slags sykdom som herjer på dol av og til.

ÅÅÅ

 

Så søt du er :)

 

Nå ble jeg glad, jeg ble litt sånn oppgitt når jeg så vestkantfrue igjen, og videre overdrivelser.

 

Jeg skal nå lese tråden på nytt...

hva var det du likte forresten?

 

Ja jeg har mye humor:-) var nettopp på sykehuset hadde en utrolig hyggelig konsultasjon som jeg unødvendig hadde gruet meg til, overlegen smilte og tullet med meg, og gjør man det, da blir jeg ekstra glad, liker når andre ler,:-)

 

Da jeg spurte han om han husket hva jeg sa første konsultasjon til han, sa han "Nei la meg høre" så rullet han fort mot meg på stolen sin og så på meg over brilleglassene:-) Da lukket jeg øynene og smilte, fordi han var morsom, også sa jeg "nå skal vi ta godt vare på deg her". aaa sa han, og jeg smilte enda mer,

 

ja det er ikke så lett for deg å forstå hvor morsomt vi hadde det, men jeg hygget meg og vi kom til gode løsninger og enighet.

Han spurte meg ofte om det var ok, eller om jeg ble skuffet osv... jeg svarte til det siste "Neida, men nå tenker jeg", han svarte mer med et smil, også så han over brillekanten.

 

Når ting blir så morsomme, man finner liksom humoren og tonen, da er det ikke så lett å huske på om man lurer på noe, har noe man vil snakke om osv... han kom med mange forslag, men jeg var i utrolig godt humør og da husket jeg ikke om det var noe jeg lurte på.

Anonymous poster hash: 59375...37b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

korrigering.

 

Det skulle være hva han sa til meg første konsultasjon!!



Anonymous poster hash: 59375...37b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du legger av 50 kr i mnd så har du råd til å gå til tannlegen en gang i året :) Bare å droppe et par flasker brus det, så kanskje du slipper å få hull også. Akkurat det koster det jo litt å få fikset.

Faktisk ikke. 50,,- x 12 = 600,-, det holder ikke til en vanlig se-over-med-et-par-røntgenbilder-undersøkelse en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...