Gå til innhold

Er man psykopat?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Er man psykopat hvis man ikke liker, nært sagt hater, andre mennesker, og ikke klarer å ha et naturlig forhold til andre, men bare krangler og kverulerer for morro skyld? Hvis man ser på menneskeheten som en kreftsvult, og helst hadde sett at hele planeten hadde blitt blåst i fillebiter?

Anonymous poster hash: 98433...93a
AnonymBruker
Skrevet

Misantrop er man vel i allefall.

Anonymous poster hash: dfaaa...ac5
AnonymBruker
Skrevet

Er man psykopat hvis man ikke liker, nært sagt hater, andre mennesker, og ikke klarer å ha et naturlig forhold til andre, men bare krangler og kverulerer for morro skyld? Hvis man ser på menneskeheten som en kreftsvult, og helst hadde sett at hele planeten hadde blitt blåst i fillebiter?

Jeg synes dette høres ut som annet enn psykopatiske trekk, men er ingen ekspert på området. 

Anonymous poster hash: 964f3...e77

AnonymBruker
Skrevet

Misantrop er man vel i allefall.

Uhøflig og uoppdragen misantrop.

Anonymous poster hash: e6a63...cc2

AnonymBruker
Skrevet

Bitter? skuffet? følelsen av å være sviktet av menneskeheten?

Kan det være det?

Sint og skape avstand så du slipper å bli såret igjen?

Så spørsmålet er vel er du født sånn eller blitt sånn? Er du født sånn er du kanskje psykopat. Blitt sånn ,skadet av noe?

Anonymous poster hash: 66e28...b1c

AnonymBruker
Skrevet

Uhøflig og uoppdragen misantrop.

Anonymous poster hash: e6a63...cc2

Du er frekk selv.

Skrevet

Det spiller ingen rolle hva man føler og tenker (f.eks. "hater andre"), for psykopati, det er handlinger det går på. Krangling og kverulering for morro skyld høres umiddelbart ikke ut som noe relatert til psykopati, men det kommer helt på hva man legger i "krangling og kverulering for morro skyld". Hvis det er en del av mishandling av andre, så er det nok relatert.

Ellers så høres det som beskrives ut som noe som kan gjelde mange ungkarer som har ramlet ut av samfunnet og føler lite håp og fremtidsoptimisme.

AnonymBruker
Skrevet

Kommer vel litt på om grunnen til att man har de meningene, eller har de i forbindelse med noe annet emosjonelt som depresjon, paranoia eller noe også. Jeg føler av og til slikt selv, men ikke hele tiden...

Skrevet

Høres ut som du fekter med hele verden. Skjold og sverd.

Jeg har det sånn selv til tider, det er så mye som irriterer meg og det irriterer meg at folk flest snur ryggen til alt. Folk flest står med hue i sanda for ikke å blande seg, og de ser på andre som lider og snur ryggen til og går.

Da får jeg mistro til at det finnes noe godt i mennesker i det hele tatt. Vi skal leve i et overfladisk samfunn, alle skal være snille og perfekte. Men jeg syntes ikke det er snillt å snu ryggen til alt.

Det er ikke psykopati, det er vel snakk om skuffelser. Litt for mange av dem kanskje? Mistro, mistillitt, og skuffelser? Men det høres ikke ut som psykopati.

Dessuten var innlegget ditt ærlig, så langt ikke noe kverulerende :)

Skrevet (endret)

Er man psykopat hvis man ikke liker, nært sagt hater, andre mennesker, og ikke klarer å ha et naturlig forhold til andre, men bare krangler og kverulerer for morro skyld? Hvis man ser på menneskeheten som en kreftsvult, og helst hadde sett at hele planeten hadde blitt blåst i fillebiter? Anonymous poster hash: 98433...93a

Nei,ikke nødvendigvis, men de har nok en del komplekser med seg selv.

Endret av FGT
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som du fekter med hele verden. Skjold og sverd.

Jeg har det sånn selv til tider, det er så mye som irriterer meg og det irriterer meg at folk flest snur ryggen til alt. Folk flest står med hue i sanda for ikke å blande seg, og de ser på andre som lider og snur ryggen til og går.

Da får jeg mistro til at det finnes noe godt i mennesker i det hele tatt. Vi skal leve i et overfladisk samfunn, alle skal være snille og perfekte. Men jeg syntes ikke det er snillt å snu ryggen til alt.

Det er ikke psykopati, det er vel snakk om skuffelser. Litt for mange av dem kanskje? Mistro, mistillitt, og skuffelser? Men det høres ikke ut som psykopati.

Dessuten var innlegget ditt ærlig, så langt ikke noe kverulerende :)

Er ganskensikkermpå det er en eller annen type psykopati.

Anonymous poster hash: eb4d0...21c

Skrevet

Trenger ikke å være psykopat for det. Det er noe med hjernen til psykopater, ikke først og fremst adferden, selv om det er den vi forbinder med en psykopat. Det er på samme måte som en med for eksempel asperger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...